Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2007 7:09 pm 

als je al een kart hebt en je hebt dan nog eens 400 euro over per maand voor te karten kom je makkelijk mee uit.
tenzei je elke dag wil gaan karten.
voor een 1200 euro heb je ook al een leuke 100 cc of 125 cc 2 takt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2007 8:12 am 

Maar waar in de buurt van Utrecht kan je daan dan nog mee gaan rijden? :cry:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2007 10:50 am 

Hoi Beffiej,

Welkom op het forum. Ik kom zelf uit Nieuwegein. Geen leuke outdoorbaan in de buurt helaas voor 2 takt. Ik heb zelf een 125cc 2 takt automaat. Ik zie dat je nog heel weinig ervaring hebt. Ik zou voorlopig lekker wat banen afgaan en hier en daar een kart gaan huren. Bij het kopen komt gewoon erg veel kijken. Denk aan vervoer, gereedschap maar ook de nodige technische kennis. Ik ben die nu ook steeds meer aan het vergaren maar het kost de nodige tijd. Ik denk dat je er in eerste instantie voor moet kiezen om gewoon te gaan rijden. 4 takt, 2 takt het maakt niet uit. Alleen rijden en verder even geen sores aan je hoofd. Dan kun je vervolgens een goede inschatting maken wat je echt wilt. Nu overhaast een kart kopen en er vervolgens achterkomen wat je allemaal nog nodig hebt kan een zeer kostbare en teleurstellende ervaring zijn. Km maken en zelf geen omkijken naar de kart hebben lijkt mij de beste manier om echt te bepalen welke kant je op wilt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2007 6:07 pm 

Als je in eerste instantie wilt gaan huren op outdoorbanen, moet je er wel rekening mee houden dat je niet op de snelste karts zult rijden; een pro-kart is dan waarschijnlijk de snelste die er te huur is. Dit zal waarschijnlijk circa 30 euro per 10-12 minuten kosten!

Ik deel wel de mening van Ross1961 dat je gewoon diverse banen af kunt gaan en mensen aanspreekt en vraagt naar de mogelijkheden; hiermee krijg je snel door wat de mogelijkheden zjn.

Als je zelf kunt sleutelen is een 2takt een optie, mits je weet waar je mee bezig bent. Nadeel is dat de dichtst bijzijnde baan dan Berghem wordt; A'dam en Uitgeest gaan dit jaar nog dicht!

Een andere optie is natuurlijk 4takt; kan bij jou om de hoek (Driebergen) en daar rijden veel mensen met pro-karts en Honda GX390's en de laatste tijd ook meer TKM's (waaronder ikzelf).

In aanschaf is een 4takt duurder dan een 2takt, alleen de onderhoudskosten en onderhoudsintervallen zijn bij de laatste vele malen hoger.

Wat betreft 4takt de kosten voor gebruikte karts - oplopend in volgorde van de kosten voor aanschaf en onderhoud:

Pro-kart, Honda GX390, B&S, TKM, Biland, Vampire.

Met name de eerste 2 zijn voor schappelijke prijzen 2e hands aan te schaffen en de onderhoudskosten zijn echt laag.

Wat betreft 2takt kan ik je niet echt adviseren, daarvoor weet ik er te weinig van, maar anderen kunnen je er vast mee helpen.

Succes bij je keuze en veel rijplezier!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 10:13 am 

in driebergen is een kartbaan maar daar magalleenmaar met 4takt worden gereden :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 11:56 am 

Hallo allemaal :D ,k ga nog wel eens naar de kartbaan in Emmen ( pottendijk ). En k stond er altyd bij te kwijlen en dat ging al 2 jaar aan en aangezien ik nog niet zon groot budget heb wou ik de gok wel eens wagen als recreant.

Dus 7 augustus heb ik mijn eerste kart aangeschaft en het was wel een eind rijden om hem op te halen, maar dat was het waard :) want hij stond te koop op internet en vroeg 550 euries . dit zat er allemaal bij : 12 slicks + velg + 4 regenbanden + velg en 2 motor blokken rotax 1tje van IAME en de ander van CRG en het frame is een Swiss Hutless een professioneel rollend kartje rondom kompleet supernetjes ,alleen moest hij ff nagekeken worden en we zijn aardig handig daarin dus dat was ook geen probleem ;)

Dus hebben wij hem voor 425 euro opgehaald alleen was het crg blok de lagers er uitgelopen en dat hebben wij vervangen en heb nu alleen onsteking kaput hij vonkt slecht , maar het blok is 32 pk wou hem er wel opbouwe maar onsteking kost ook al 200 euro en k wou nog ff rondkijke op internet daarvoor. maar tot onze grote verbazing is de IAME ook een superr blokkie. en heb 12 augustus voor het eerst op pottendijk gereden en liep hij superr niet vastgelopen :) maar nu het oppakken nog met het aandrukken want hij pakt slecht maar als ie gaat dan krijg je schop in je rug en die iame is maar 22 pk dus wil die 32 pk ook wel es proberen.

heb momenteel nog geen koppeling maar k ga vanaaf ff kijke naar 2 blokkis .1 met een koppeling de crg van 32 pk en de ander als reserve of handel blok.

al met al heb ik een goedkoop goed kartje voor vele uren plezier als recreant, tis gewoon ff zoeke op internet

Met vriendelijke groet

Swiss 100cc iame racer

Weet wel, dat kartrijders net olifanten zijn. In de volgende race herinneren ze zich wat je hen eerder "geflikt" hebt. :P

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2007 7:13 pm 

Bedankt voor alle reacties.

Ik weet echt niets qua karts, technies gezien dan... Wat is 2 takt en 4 takt waar jullie het over hebben?

Ik denk dat ik inderdaad eerst ga rondvragen en om de week ofzo naar een kartbaan ga om 1 á 2 rondjes te rijden, het zou idd niet leuk zijn om een kart te kopen en te denken dat je alles rond heb en daarna er toch achterkomen dat je het niet kunt betalen.

Plus het feit dat koken als baan veel tijd in beslag neemt... :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2007 7:41 pm 

Ehm ga vooral even kijken op de kartbaan ja.

Tweetakt en viertakt zijn verschillendende moterprincipes. Google maar eens op beide begrippen en je kan er alles over te weten komen.
Voor het karten heeft de keuze tussen deze 2 principes effect op de snelheid, aanschaf en onderhoudskosten, en de betrouwbaarheid en revisieintervallen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2