Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2005 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Drenthe
n.a.v. het geluid toppic;
Een vraag voor Mats (en eenieder die wat wil zeggen.. :D )

Ik ben benieuwd wat je vergelijkings-ervaringen zijn met de Biland die je hebt gehad en de Rotaxmax die je nu hebt :?:

Ik denk dan aan de voor- en nadelen, rondetijden, snelheidssensatie etc etc..

(heel misschien verkoop ik m'n Biland om b.v. een max te kopen; kan ik ook eens aan b.v. een clubkampioenschapswedstrijd meedoen..)

_________________
*
Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2005 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Robbi.....

Dat is de beste beslissing die je maar kan nemen......

Kopen zo'n Rotax Max.... Wedstrijden zijn echt gaaf.......
en vrij rijden met zo'n ding uiteraard ook super....

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2005 11:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
wat voor biland heb je (bouwjaar) en welk merk frame(bouwjaar)

ik rijd zelf nu rotax-max gewoon voor hobby
en ben ook wel benieuwd hoe de max tegenover de biland staat


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2005 11:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Drenthe
Het merk frame is mega1
wel mooi spul alleen ik gebruik het (afstel-)potentieel nog lang niet, eerst maar eens leren rijden :P
bouwjaar weet ik eigenlijk niet uit m'n hoofd... (2e hands gekocht)

jvd; kom jij niet ook uit de buurt van Emmen. Ik meen dat ik bij jou iets over pottendijk had gelezen.
kunnen we wel een keertje kijk en vergelijk doen 8)

Dat is de beste beslissing die je maar kan nemen......
mmm... da's dan 0-1 voor de max??

_________________
*
Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 18, 2005 5:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
idd ik kart meestal op pottendijk, waar mijn kart ook gestald staat

dit jaar ga ik pas in maart rijden ben ik bang
ik kom er totaal niet meer aan toe :(

ik ben momenteel druk bezig de mini van mij even goed te behandelen
(effe goed poetsen, doorsmeren enz en dan verkopen die handel)
en daar ben ik wel een 2 a 3 weekenden mee bezig denk ik


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 9:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
ik vind rijden met een Biland leuker als met een Rotax, omdat het vermogen van een rotax bij de 6 a 7 duizend toeren komt door de powervalve, en een biland meteen onderop al oppakt en constant vermogen heeft, ook het afstellen is stukke makkelijker, bij een rotax is het zoveel graden de ene bougie, regen een andere, kouder andere enz enz, bij biland was het gewoon altijd zelfde, onderhoud van biland is ook minder, om een aantal uur oliefiltertje en olie vervangen, bij rotax heb je meer onderhoud,

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 9:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
het is dat ik wedstrijden wou rijden en er zowat geen waren voor de biland, dat is de enigste reden dat ik nu rotax rijd, anders reed ik nu nog met die biland,

dus al wil je wedstrijden rijden, ga dan voor een rotax,
al wil je gewoon recreatief rijden, zou ik zeker die Biland houden ( mijn mening )

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 4:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ik heb een keer een race gereden, waar bilands tussen ons reden omdat er te weinig inschrijvingen voor die klasse waren. Ik moet zeggen.. valt me echt niet tegen! De snelsten waren bijna net zo snel als wij.. alleen de langzamen waren ECHT langzaam..

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 6:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
hmm mischien volgend jaar m'n max maar inruilen voor een biland :roll:
alleen ik vind zo'n blokkie iets aan de pittige kant qua prijs


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 8:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
hm.. ja dat had ik dus ook al ondervonden.. als ik het niet verkeerd heb gelezen, zijn die dingen nieuw rond de 3500 euro... :?

kun je bijna een nieuw frame + rotax max voor kopen :?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Bijna..... ????? zeg maar gerust helemaal, die van mij althans wel !

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
De prijzen verschillen nogal, zo kost de motor bij Welldone 3200 euro nieuw, en 2800 euro gebruikt.

Maar ja, zoals bekend is, is een 4takt motor duurder in aanschaf, maar goedkoper/makkelijker in onderhoud!

en een nieuw frame kost gemiddeld 2500 euro, en de rotax max 2100, en dan zullen er nog enkele onderdelen nodig zijn om het op elkaar af te stemmen (tandwielen, kettingen, steuntjes e.d.) dus nieuwe rotax max kart kost wel ong 5000 euro!!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
maja daarom zie ik nog wel wat ik doe

als ik aan het eind van het jaar aan een geschikte biland kan komen ja dan is de keuze niet moeilijk

maar skeurijzer ik zag op jouw site dat de vortex-rok ook met een
vortex super rok editie op de markt is gekomen

echter ik vind hem verdacht veel op de rotax-max lijken
ik heb ook is op de site van vortex gekeken
maar je ziet dus een powervalve erop zitten en volgens mij dezelfde carburateur erop, zelfde koppeling??

eigelijk lijkt dat hele blok opzich verdomd veel op de max

wie weet hier mischien meer over te vertellen
lijkt me wel interresant


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 10:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Dit heb ik erover gevonden:
Nadat IAME bekend maakte bezig te zijn aan de X30 heeft Vortex zijn motor met het oog op 2007 al voorgesteld. Het is de "Super-Rok" geworden en ze heeft maar liefst 35pk.

Het is een 125cc automaat waarvan de boring en de slag nog steeds 54mm is. Tot zover dus geen verschil. Het vermogen is verhoogd van 29pk naar 35pk in vergelijking met de gewone Vortex ROK. Er is een Powervalve toegevoegd, de carburator werd vergroot tot 36mm ipv de gewone 30mm en de uitlaat is ook aangepast. Het toerental (digitaal besgrensd) werd verhoogd van 13.800 tot 16.500/16.700. De mengverhouding word geschat op 3%. De vraag is nu alleen als deze motor echt kostenbesparend zal werken. Ik vrees ervoor maar zolang er geen tests uitgevoerd zijn kunnen we dit nog niet met zekerheid zeggen. Wordt zeker en vast vervolgd.


Afbeelding

Deze motor is dus zo'n nieuw type 125cc, wat te maken heeft met nieuwe voorstellen van de FIA
Vergelijkbaar mer Italsystem ML47H, Parilla X30, Motori seven L4 enz

Ik zou deze motor nog niet aanschaffen totdat zeker is in welke klasse die mag rijden (en of de voorstellen van de FIA dus ook door worden gevoerd)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 19, 2005 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
makkelijker in onderhoud

Is dat echt zo?
Iedereen die een brommermotor in en uit elkaar kan halen, die het vervolgens nog doet zal niet zoveel moeite hebben hetzelfde te doen met een Max. Ik denk dat dat bij een Biland toch wel ff anders is.
Maak een vergissinkje bij het wisselen van de distributieriem, en je kan een nieuwe motor aanschaffen, om maar even een voorbeeld te noemen :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David