Auteur |
Bericht |
rotaxmax11
|
Geplaatst: zo sep 19, 2004 7:48 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Er zijn echt heel veel kartmerken te krijgen.. maar welke is goed
Ik ben van plan om volgend jaar races met de rotax max te gaan doen en daarvoor heb ik een nieuwe (of gebruikte uit 2004) kart nodig. Maar ik heb geen idee wat voor merk ik moet kiezen.
Ik dacht aan Birel, Gillard of MS.. maar zijn die goed? En wat is de beste van die drie? Of zijn er andere die beter zijn? CRG hoeven jullie niet te noemen, want dat is echt veel te duur.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt, Mara
[/shadow]
|
|
roy
|
Geplaatst: zo sep 19, 2004 7:55 pm |
|
|
hoi rotaxmax11 ik rij zelfg op een Birel CR32 SP schakel en ik moet bekennen dat dat heel goed bevalt, dus ik was voor een Birel gegaan, en tja dat een frame van CRG of Birel of andere top merken duurder zijn is nogal logisch kijk maar naar auto's daar heb je dat ook je kun een smartje rijden voor weinig geld maar je kunt ook b.v een dure BMW kopen en dat geld helaas ook voor de kartframes wil je een top frame dan betaal je meer, maar dan heb je ook meer qualiteit
Succes verder
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo sep 19, 2004 8:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hmm is CRG echt zo duur dan? Heb zelf een CRG, en die was destijds niet zoveel duurder dan de rest dacht ik. Het ding rijdt trouwens prima, maar ja das altijd afhankelijk van persoonlijke smaak.
Verder heb ik ook nog een Firstkart, had ik nog nooit van gehoord, maar was niet onaangenaam verrast
Dan heb ik nog ervaring met Mach1 (vraag meneer Gert B. maar hoe dat komt), maar das alweer een behoorlijk oud frame. Nadeel van dat merk is dat het remsysteem nogal debiel ontworpen is.
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: zo sep 19, 2004 8:47 pm |
|
|
Ja, ik dacht zelf eigenlijk ook wel dat Birel goed is. Ik heb geen idee hoe duur ze zijn, maar volgens mij kun je ze gebruikt uit 2004 ook goed kopen...
Ik heb even op de crg site gekeken en een CRG roadrebbel RACING is volgens mij bijna 3000 euro... tja, da's voor ons toch echt te duur.
Iemand bij ons in het team rijdt ook Firstkart, hij is er inderdaad ook tevreden mee ..
Dit gaat een lastige keuze worden
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: ma sep 20, 2004 9:02 am |
|
|
Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat tonykart snel scheurt. Lijkt me ook niet echt handig dan
|
|
peter
|
Geplaatst: di sep 21, 2004 5:52 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik heb zelf een tibi
zover ik weet zit daar alleen een dealer in soest
ik kan niks vertellen over goed/slecht
heb er pas 1 keer mee gereden
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 21, 2004 9:36 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Wanneer je in de bovenste regio kijkt van de internationale (grote) jongens, dan zie je dat ze allemaal rijden in een CRG - Gillard of Birel.
dus aan de hand heirvan kan je ook zachtjes een conclusie trekken.
M.Schumacher rijdt (helaas) ook niet in een Minardi.
suc6
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: do sep 23, 2004 2:18 pm |
|
|
Weten jullie misschien wat een nieuwe birel kost?
Ik ben misschien op zoek naar de 100line..
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do sep 23, 2004 6:25 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Max11,
De Birel importteur in Nederland zit bij LM-Racing in Roosendaal (zie www.lmracing.com)
Daar kan je dan ook direct de prijzen opvragen van een nieuwe en ze hebben ook 2e hands staan.
Good luck.
Hier alvast een foto.
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: do sep 23, 2004 7:35 pm |
|
|
rotaxmax11 schreef: Weten jullie misschien wat een nieuwe birel kost? Ik ben misschien op zoek naar de 100line.. Dat kan ik je wel vertellen rij namelijk zelf Birel CR32 SP schakel en die kost je 3596,00 Euro en een Birel 100cc frame kost je 2900,00 Euro ( p.s dit zijn de prijzen van nieuwe frame's ) Tja niet goedkoop , maar succes met je keuze
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: do sep 23, 2004 7:38 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do sep 23, 2004 9:31 pm |
|
|
Sorry Roy,
Je hebt helemaal gelijk !
Ik zo wel de prijzen vergelijken want die van TKT zien er wel prijzig uit.
suc6
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: vr sep 24, 2004 4:23 pm |
|
|
Paulo27 schreef: Sorry Roy,
Je hebt helemaal gelijk ! Ik zo wel de prijzen vergelijken want die van TKT zien er wel prijzig uit.
suc6 prijzig uit zei je Paulo27 er staat bij: compleet rijklaar met motor, die prijs zie ik bij jou link niet staan sterker nog er staat helemaal geen prijs bij
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr sep 24, 2004 7:27 pm |
|
|
Beste Roy,
Ik bedoel dat je wanneer je weet welke Kart je gaat kopen, het dan zeker
loont om even verder te kijken dan 1 dealer.
Bij mijn link staan geen prijzen, ja dat klopt... ik ben ook geen verkoper daarom heb ik in mijn verhaal gezet dat ze even moest bellen voor de laatste prijzen.
Wellicht ben je een grote fan van TKT, maar neem vanmij aan dat er nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer dealers zijn.
suc6
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: vr sep 24, 2004 8:35 pm |
|
|
Paulo27 schreef: Beste Roy,
Ik bedoel dat je wanneer je weet welke Kart je gaat kopen, het dan zeker loont om even verder te kijken dan 1 dealer. Bij mijn link staan geen prijzen, ja dat klopt... ik ben ook geen verkoper daarom heb ik in mijn verhaal gezet dat ze even moest bellen voor de laatste prijzen.
Wellicht ben je een grote fan van TKT, maar neem vanmij aan dat er nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer dealers zijn.
suc6 Tuurlijk zijn er meer dealers en daarom had ik die links er bij gezet, En Natuurlijk is het logisch dat je meerdere dealers belt, vandaar juist die links, En over fan gesproken dat heeft er totaal niets mee temaken zoals je nu ziet en na had kunnen gaan
|
|
Omhoog |
|
|