Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tkm en biland
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2007 10:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Beste karters,

Ik ben al een tijdje op het internet aan het zoeken naar de prijzen van een tkm 4s en een biland sa250 motor.
Maar ik kan van allebij maar 1 pagina vinden en vind niks anders om het mee te vergelijken.
weten jullie geen sites op shops die deze motoren ook hebben?
Oja en weten jullie ook miss iets over het onderhoud van beide motoren en welke betrouwbaarder is?

Mvg gallie :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2007 11:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
TKM kost 2e hands zo'n 1500 a 2000 euro, Biland wat meer.

TKM heeft 20 pk, Biland 30

Biland liep vroeger nog wel eens stuk, nu gaat dat wel goed alleen onderdelen worden een probleem daar de fabriek ze niet meer bouwd.
TKM is slecht in het leveren van onderdelen, maar is een mooie motor. LET OP DE OLIE IN HET BLOK>>VAAK VERVANGEN.

Mijn mening, koop een vampire, helaas niet 2e hands te krijgen maar loopt als de brandweer en is super betrouwbaar.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2007 11:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
ik had hier toch ergenst gelezen dat ze weer in productie waren gegaan met de biland, correct me if im wrong.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 7:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
Hoi gallie,

Ja dat klopt ze gaan eind deze maand denk ik weer in productie, dan komen de nieuwe type motoren er ook weer aan.
Deze zullen gaan kosten ongeveer € 2800 het vermogen zal rond de 32 pk gaan liggen.
Ik rij zelf met 2 Bilands de problemen die ik heb gehad zijn in het begin de koppeling, de koppeling die uit de fabriek komt is te zacht, hardere er in en klaar.
Daarbij komt je moet met een iets duurder ketting rijden anders wordt ie zo kapot getrokken.
Verder is het echt een super motor, als je nog specifiek vragen omtrent de Biland hebt stuur maar een PB.


RJ:
De betrouwbaarheid van de Vampire zet ik mijn twijfels bij.
Ik was afgelopen weekend op Hahn(DE) daar sprak ik 3 jongens met een Vampire.
Eentje er van super blij, nu weer. Zijn Vampire was kapot gereden 16 uur gereden.
De 2de 31 uur gereden ook kapot en die heeft het geld er niet meer voor om hem te laten repareren.
En de derde die wou dat die het nooit had gedaan terwijl hij het vermogen top vindt.
Hij moest om de 4 a 6 uur kleppen laten stellen kost iedere keer 125 euro,
en na 42 uur moest ie revisie laten doen dit koste hem 935 euro inclusief BTW. hij heeft de Vampire meteen in de verkoop gezet.
Daarbij vindt ik persoonlijk de aankoop prijs van 4000 euro niet normaal, dan mag je veel vermogen hebben maar het bedrag is niet normaal.

mvg Team Biland

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 8:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Hmmm, de voorvallen waarover je spreekt zijn mij niet bekend.

Het is heel belangrijk bij alle viertakts om het oliepeil te checken, anders loopt ie stuk. Kleppenstellen moet idd gebeuren maar niet in een dergelijke frequentie. Na 42 uur in de revisie zou kunnen, maar bij 935 euro moet er wat mis zijn geweest met zijn onderhoud want dat is een abnormale prijs.

Goed, ik kan enkel spreken uit mijn ervaring en de ervaring van Stegmoto (nederlandse importeur). Zulke uitschotten hebben we gelukkig niet in Nederland gehad, wellicht dat hier betere voorlichting omtrent een viertakt is.

Dat Biland weer opstart, ik hoop het maar, dan trekt de VT250 ook weer aan. Maar met de geluiden die ik hoor, mede via Swissauto (de oorspronkelijke ontwikkelaar) heb ik er een hard hoofd in. Huckle die de zaak heeft overgenomen heeft vast gesteld dat het een winstloze markt is, en daar het bedrijf zich in heeeeeeeeeeeeeel veel verschillende facetten inzet heeft het geen interesse een biland "hobby" project op te zetten.

Maar goed, keep us updated!

4000 euro teveel is een mening... het is idd veel maar je krijgt wel een stukje geavanceerde techniek. Het is allemaal net wat geraffineerder, denk aan een koppelingssysteem die de klap van het vermogen opvangt en uitverdeeld. Een vampire doet niet veel onder voor een ICC, deze kost ook 4000 euro... Dat de biland nu goedkoper is komt enkel doordat het er al jaren is, niet meer de snelste en minder support.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 11:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
Ik heb zelf een TKM K4S gehad, en ik kan die motor toch wel aanraden.
Met Biland heb ik geen ervaring.

Van de TKM kan ik zeggen dat er hier ( in Belgie ) 3 dealers zijn waar je onderdelen kan kopen ( Antwerpen, Sint Niklaas ) bij GKS in Genk kan het ook, maar op bestelling dacht ik.

TKM is zoals RJ zei, gevoelig aan zijn Olie. Als je Olie goed is, is de kans op problemen klein.
Dus elke dag na het rijden, olie aflaten, en nieuwe olie opzetten
En na elk 1u30 rijden nog een spuitje bij inspuiten.

Voor de rest vrij onderhoudsvriendelijk, Koppeling en plaat dienen echter regelmatig wel eens vervangen te worden, maar dit heeft elke koppelingsmotor wel zeker..

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 11:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Bedankt voor jullie reacties.
Voor mij klinkt toch de Biland het meest aantrekkelijk door het vermogen en de prijs in vergelijking met een TKM.
Maar goed ik ben nog op zoek naar andere motoren ook dus wie weet wat het gaat worden.

Mvg gallie ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
RJ,

als we allemaal eerlijk zijn is 4000 euro te veel geld.
als we allemaal eerlijk zijn gaat 4 takt het niet worden zolang 2 takt niet aan banden wordt gelecht.
al met al is de hele 4 takt een bodum losse put, om prive te rijden is het super maar ik zie het er voorlopig niet van komen dat er in een 4 takt klasse 40 man aan de start staan.

mvg Team Biland

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 2:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties.
Voor mij klinkt toch de Biland het meest aantrekkelijk door het vermogen en de prijs in vergelijking met een TKM.
Maar goed ik ben nog op zoek naar andere motoren ook dus wie weet wat het gaat worden.

Mvg gallie


wil je persé een 4takt? of kan een 2takt je ook aanspreken
daar zijn zoveel meer verschillende , krachtige, motoren in

Bij 4takt zit je eingelijk als je een beetje vooruit wilt gaan, toch wat krap bij keuze

TKM, Biland, Vampire.. al de rest is niet bepaald snel tov deze 3
Je hebt nog de Wankel, maar dit gaat NOG meer geld kosten :D

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 9:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
yep het zal 4 takt moeten worden ook omdat ik dan bijna overal mag rijden en vanwege de onderhoudskosten en tijd dat je er in steekt.
Het moet in ieder geval stukke sneller zijn als mijn honda gx 200cc 8.5 pk is een honda formula motor voor de belgische endurance karting challange.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2007 11:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
als je nog BEKC wil rijden in Belgie, zal je niet met een Biland moeten aankomen
enkel TKM, Briggs, Honda/Loncin, Prokart en Rotax Max zijn de klassen dit jaar.

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2007 11:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
Ik weet trouwens nog een TKM staan, tekoop
Maar ik denk dat die enkel weggaat samen met CRG chassis

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2007 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
hmm ik weet zelf ook wel dat ik daar met een biland nie moet komen aan zetten maar ik bedoel dat ik er een snelle motor bij wil puur voor hobby te rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2007 10:47 pm 

Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm
Berichten: 213
Puur voor hobby is het absoluut onzin dat alleen de TKM en Biland daaraan voldoen. Subaru, Honda 360, en een zekere Yamaha e.d. zijn zeker sneller dan de TKM. Simpelweg wat minder bekende alternatieven maar puur voor de hobby is dat niet belangrijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2007 6:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
en hoe onderhouds vriendelijk zijn die dan?

IK heb ondertussen de biland en tkm al uit mijn hoofd gezet vanwege de kosten. Het zal dan iets in de richting worden van een honda 270 getuned (12.5 of 16 pk) of iets anders wat rond die prijs klasse valt en ook kwa onderhoud.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David