Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2007 3:57 pm 

Geregistreerd: do mei 04, 2006 8:43 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Emmer-Compascuum
Ik heb de ontsteking van mijn Maxter MX-L los gehad en nu moet deze
weer op tijd worden gezet.
Hoeveel mm moet hij voor ontsteking hebben?

_________________
BRM 2003- Crs ICC 2003


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 8:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Helaas weet ik niet hoe je jouw ontsteking af moet stellen. Misschien dat iemand anders het hier weet, of anders even mailen naar Kartservice van der Spoel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 8:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Jan-r...


De vooronsteking voor 100 cc motoren ligt rond de 23gr.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 8:52 pm 

Geregistreerd: do mei 04, 2006 8:43 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Emmer-Compascuum
23 graden is dat gelijk aan 2,3 mm. Ik heb wel eens gehoord dat men de zuiger boven in zet en dan de zuiger een aantal mm terug zet.

_________________
BRM 2003- Crs ICC 2003


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 8:55 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
yup de zuiger moet op TDP staan en dan 2,3mm terug en dan moet de streepjes met elkaar overkomen op de ontsteking(zo deed ik het mij me sprint scooters)

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 8:59 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de voor ontseking komt nogal nauw dus ik zou maar zeker zijn over die 2,3 mm of wel ff bellen met vd spoel die is dealer van deze motoren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Als je met mm gaat werken (dus zuiger helemaal boven en dan terug), dan is dat voor de Maxter 2,1 mm.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 9:03 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
en 1 micrometer gebruiken is wel zo handig

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 9:05 pm 

Geregistreerd: do mei 04, 2006 8:43 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Emmer-Compascuum
Ik heb dat met mijn vorige blokkie al eens eerder gedaan maar dit blokkie was al aan zijn
einde dus durfde ik wel wat te experimenteren.
Nu ging dit wel goed maar daarbij kreeg ik een gemidelde van 1,7mm tot 2,5mm opgegeven dus ben ik er tussendoor gegaan(2,1mm).
Ik zoek de basis afstelling van de Maxter. Als iemand mij de 2,3mm kan bevestigen.

_________________
BRM 2003- Crs ICC 2003


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Maxter is 2,1 mm.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 9:36 pm 

Geregistreerd: do mei 04, 2006 8:43 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Emmer-Compascuum
Bedankt voor de info. Ik zal zeker een micrometer gebruiken.

Zal het misschien een optie zijn om op dit forum een hoekje te maken
voor motor info. Want zoals ik heb kunnen zien zijn er behoorlijk wat vragen
over motoren. Als dan iedere gangbare motor een een eigen lijst krijgt dan
zal het zoeken naar een beetje info zoals mijn vraag een
stukje gemakkelijker worden.

_________________
BRM 2003- Crs ICC 2003


Laatst bijgewerkt door jan-r op ma maart 26, 2007 4:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zou Techtalk op kunnen splitsen in Motoren en overige, echter is het de vraag of het er dan overzichtelijker op wordt, en eerlijk gezegd hebben veel mensen nu al moeite om topics in het juiste forum te zetten (moet er zat verplaatsen).
Er is overigens altijd nog zoiets als een zoekfunctie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2007 9:50 pm 

Geregistreerd: do mei 04, 2006 8:43 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Emmer-Compascuum
Het was maar een ideetje. Want er zijn veel vragen over BV de Rotax Max, en er zijn veel mensen die met de Maxter of de TM rijden. Ik zal ook niet voor elke motor een forum maken maar de meest gangbare lijk me misschien wel handig. Wie weet voor de toekomst.

_________________
BRM 2003- Crs ICC 2003


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2007 8:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Op zich een goed idee!

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2007 4:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
GRAAG ZOU IK DIT TOPIC EVEN OPNIEUW WILLEN OPSTARTEN, DAN HOEFT ER GEEN NIEUW TOPIC GEOPEND TE WORDEN.

Vraag:
Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter, maar ik heb een Vortex VA/B 100cc junior motor.
Kan iemand mij vertellen hoeveel mm voor onsteking ik moet hebben?

Ik ga het afstellen met behulp van een schuifmaat, dus niet met een micrometer of m.b.v. graden.

Funracer :LL heeft me uitgelegd dat ik de zuiger op BDP zet. De stator los maak, en vervolgens de zuiger de benodigde afstand naar beneden zet m.b.v. de schuifmaat. (tegen de normale draairichting in natuurlijk) Dan zet ik de streepjes op de stator en rotor gelijk, draai de stator weer vast en moet de onsteking goed staan, klopt dit?

Alvast bedankt.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David