Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: vr dec 31, 2004 6:04 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ja maar die 100 cc heeft niet meer dan 26 pk en de 100 cc van tegenwoordig hebben 32 pk das toch wel wat meer
|
|
Omhoog |
|
|
scoot
|
Geplaatst: vr jan 07, 2005 12:13 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 22, 2004 10:51 pm Berichten: 58 Woonplaats: den haag
|
http://home.tiscali.be/kris.duchesne/KA ... /index.htm
op deze site staat dat ze honda 200cc motoren kunnen tunen tot 18 pk en 24 newton meter per stuk . je kan 2 van die motoren op een kart monteren. 18x2=36pk en 24x2=48newton meter. dat is toch even snel als een gemiddelde 2 takt. wat hier mis mee dan?
_________________ Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: vr jan 07, 2005 12:19 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
2 keer 18 pk motoren is geen 36 pk, het rendement van een moter is geen namelijk geen 100%. Er onstaat ook warmte door wrijving die verloren gaat.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr jan 07, 2005 12:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nou wat het nadeel is is het gewicht wat je dorr de bocht moet gooien das al snel 30 kg meer
|
|
Omhoog |
|
|
scoot
|
Geplaatst: vr jan 07, 2005 3:04 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 22, 2004 10:51 pm Berichten: 58 Woonplaats: den haag
|
Niels 100cc schreef: 2 keer 18 pk motoren is geen 36 pk, het rendement van een moter is geen namelijk geen 100%. Er onstaat ook warmte door wrijving die verloren gaat.
dat mag je uitleggen.
bij 2 takt heb je ook energie verlies in de aandrijflijn , maar dat is maar een paar procent.
_________________ Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr jan 07, 2005 5:17 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Bij karts wordt het vermogen altijd aangegeven in PK's aan de krukas. Het verlies aan vermogen in de aandrijflijn doet er dus niet toe.
Overigens is dat verlies bij het gebruiken van 2 motoren theoretisch kleiner, aangezien beide motoren een onderdeel van de aandrijflijn delen, namelijk de achteras.
Toch is het monteren van 2 zware viertaktmotoren niet ideaal om te gaan racen, vanwege het gewicht (zoals eerder al aangegeven).
Daarnaast zou ik niet snel zo'n getunede viertakt kopen bij dat bedrijf, aangezien deze motoren erom bekend staan dat ze het niet leuk vinden om opgevoerd te worden, en het nog lang niet zeker is dat de opgegeven prestaties ook daadwerkelijk gehaald worden.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo jan 09, 2005 11:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
plus het prijskaartje wat er aan dat tunen hangt ik las dat dat 500 euro per motor koste
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:00 pm |
|
|
Nou, las net ook dat het in 2007 verboden is voor 2-takt motoren. Kutzooi
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:20 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Gecko,
Waar heb je dat gelezen ??? wat ik vind dat wel een hele gewaagde uitspraak !
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:24 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb het ook ergens gelezen, weet niet meer precies waar, maar het was deze week. Overigens zou dit dan niet alleen gelden voor kartmotoren, maar voor ALLE tweetakts, dus ook scooters en noem maar op.
Das over 2 jaar al, dus ik vraag me af hoe dat in zijn werk moet gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:31 pm |
|
|
Uhm, sowieso op www.kartpower.nl onder het kopje eigen karts en volges mij ook op zo'n belgische karter. FF zoeken hoor...
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:34 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:47 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
daar staat alleen dat men maar één type 125 wil toelaten met wedstrijden
dus voorlopig geloof ik er nog niet in hoor :D:D
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 7:50 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Gecko,
For 2007, one engine will be allowed per event, using the new generation of 2-stroke 125cc engines.
Dit staat er en mijn engels is behoorlijk goed om er uit op te maken
dat er maar 1 motor gebruikt mag worden, maar dan van een nieuwe
generatie 2-takt.
Waar staat dan dat de 2-takt gaat verdwijnen ????
Peter de Bruin (tuner en verkoper van Karts in Nederland) een van de Juryleden van het FIA-Kart organisatie, ken ik persoonlijk en hij heeft
mij verzekerd dat 2-takt zeker nog tot 2010 aan blijft.
Daarnaast wordt het dan alleen in wedstrijden verboden, maar recreatief
mag je gewoon blijven rijden met een 2-takt.
Maarrrrrr voor de zekerheid zal ik het nog een keer vragen en morgen
op de beurs gaan we ook nog even hier en daar vragen.
Jullie horen van ons !
L8ter.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: vr jan 21, 2005 8:11 pm |
|
|
Precies, ik denk dat zo'n beurs veel informatie heeft. En sorry, ik haalde het even door mekaar
|
|
Omhoog |
|
|