Auteur |
Bericht |
tony kart racer
|
Geplaatst: wo feb 28, 2007 11:49 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
en wat is de mengverhouding voor een 125cc tm racing blok?
ik gebruik van castrol type tts.
altijd al gedaan en nooit problemen mee gehad.
ben helaas na al die tijd niet meer gekart te hebben de mengverhouding vergeten.
en aangezien ik mijn kart weer tot leven wil wekkken is dit wel belangrijk dacht ik zo.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Sendatje
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 9:44 am |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 11:51 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 5:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
|
Omhoog |
|
|
alphaboy
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 5:45 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 1:02 am Berichten: 53
|
En voor een wankel van italsystem
|
|
Omhoog |
|
|
BaraCuda
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 5:59 pm |
|
Geregistreerd: za okt 16, 2004 6:24 pm Berichten: 159
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 9:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hiero ook 1 op 25 voor een icc
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 9:37 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Idd sommige geven echt antwoorden die van gebrek aan kennis getuigen.
1 op 50......zeg dan niets!
Over het algemeen smeren ze een ICC 1:25 en een Cross 1:30 (sommige die safe willen zitten smeren ook 1:25).
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: do maart 01, 2007 11:23 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
dus 1:25 - 1:30 is in orde.
bedankt voor jullie hulp mensen.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: za maart 03, 2007 12:19 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Laatst hebben we mijn vrouw haar kart getest 1:19 gesmeerd, hij rookte erg veel toen heb ik de carburateur afgesteld.
Maar ik weet niet of ik daar geen fout gemaakt heb, ik heb de Motor gestart wielen van de grond en en toerental van ± 3000 laten lopen.
Ik heb een carburateur met 2 sproeier en ben de linkse sproeier gaan dicht draaien tot de rookpluim bijna weg was en de Motor agressief op het gas reageerde daarna hebben ze de Motor weer getest en hij liep als een speer.
Thuis ben ik erachter gekomen dat de lagers op waren, nu mijn vraag heb de Motor de olie toevoer afgeknepen door dat ik de sproeier heb ingedraaid
[img] [img]http://img245.imageshack.us/img245/782/img0264cr1.th.jpg[/img][/img]
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo maart 04, 2007 2:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat zou kunnen, al vraag ik me een beetje af of hij niet eerder vastloopt dan dat je lagers verslijten bij verkeerde smering.
Je kan bij het afstellen tegenwoordig niet meer zo goed gebruik maken van het kijken naar de hoeveelheid rook die er uit de uitlaat komt. Vroeger ging dat nog wat beter, maar met de moderne olieen gaat dat minder goed, zeker als je gebruik maakt van (semi)synthetische olie.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: zo maart 04, 2007 6:41 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
ik heb Denicol vol synthetische olie gebruikt die moet goed zijn
Denk dat ik die sproeier te ver heb ingedraaid en hij niet genoeg olie heeft geregen.
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: zo maart 04, 2007 6:47 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
als het goed is heb je op dat junior blok een JHC of Walbro carburateur.
Is het een Walbro dan heb je de volgende sproeierstand nodig:
Lage toeren (de schroef dichtst bij het blok): dichtdraaien en tegen de klok in open draaien tot 1,5 slag open
De hoge toeren (de schroef met een staafje eraan, dichtst bij de filter): dichtdraaien, en dan tegen de klok in ongeveer 30/40 minuten opendraaien.
Ik had de hoge toeren op 20/25minuten staan en het resultaat was een groot gat in de zuiger!
Zet je motor beter te rijk dan te arm. Te arm is kapotte zuigers of vastlopers, te rijk is hoogstens niet lekker doortrekken en vetslaande bougies.
p.s. ook op de lage toeren kan een spijkertje/staafje gelast zijn, maar je kan ook helemaal geen staafjes hebben en dan moet je het met een schroevendraaier doen
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo maart 04, 2007 11:51 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Leg voor de duidelijkheid ook nog even uit hoe je hem afstelt nadat ie in de basisstand gezet is, misschien dat Powerspayk daar ook wel interesse in heeft?
@Powerspayk: met synthetische olie is op zich niet zoveel mis, alleen ik zou de carburateur niet afstellen door (alleen) naar de uitlaat te kijken.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: ma maart 05, 2007 11:14 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ja die interesse heb ik
Weet je wat mijn probleem is ik ben naar 12 jaar weer begonnen met karten
en ik ben op de oude stand.
Daarom vraag ik maar liever wat vaker want iedere keer nieuwe zuiger en lagers is niet echt Goed voor de beurs
|
|
Omhoog |
|
|