Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2007 10:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
ik denk dat je wel meer gevoel hebt als je met de hand schakelt je voelt dan of die in de versnelling gaat of niet dit gevoel verdwijnt zodra je pneumatiek gaat toevoegen


Geloof dat je het niet helemaal snapt.
Dit schakelt gewoon elke keer goed. Geen misschakelen meer.
:D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 10:57 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
jawel hoor ik bedoel dat als ik vol gas geef en ik probeer te schakelen dan moet ik geweld gebruiken om dit te doen ik voel dus dat ie niet wil druk ik echter op een knopje van de pneumatiek dan voel je niks


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 11:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
jawel hoor ik bedoel dat als ik vol gas geef en ik probeer te schakelen dan moet ik geweld gebruiken om dit te doen ik voel dus dat ie niet wil druk ik echter op een knopje van de pneumatiek dan voel je niks


Je snapt het dus niet.
Als je volgas houd heb je de volle belasting op de bak en dan kan je niet schakelen.

Het pneumatich systeem in combinatie met een quick shifter werkt wel.
De quick shifter zorgt er voor dat de bak even ontlast word.
Net als met normaal schakelen ga je even van het gas.
De quikshifter onderbreekt even zo'n 35 milli sec. de ontsteking.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 11:19 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
oke ik snap er geen bal van

ik heb het ook niet over die quick schifter van jou ik heb het over schakel flippers die pneumatich uitgevoerd zijn (je weet wel waar het topic overgaat ) dit soort systemen zijn namelijk niet nieuw. al honderden hebben dit al geprobeert en dit lijde vaak naar kapotte versnelings bakken ga je dan met kabels werken dan heb je wel weer mechanisch kontakt (dus het gevoel waar ik het over heb) maar dan zit je weer met een hoop kabeld die allemaal mee moet draaien met het stuur waardoor de hele boel stroef en ongecontroleerd word


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 12:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Je snap het wel Joris, alleen je hebt het steeds maar over 1 systeem.
Henri&co hebben het over 2 systemen: het pneumatisch schakelen in combinatie met het onderbreken van de ontsteking (quick shifter).
Ook dit zal vermoedelijk al een keer geprobeerd zijn, en waarschijnlijk ook wel werken als beide systemen goed op elkaar afgesteld zijn.
Vanaf het moment dat 1 van de systemen niet goed werkt heb je (in mijn ogen) gelijk, en kan je door het gebrek aan mechanisch contact/gevoel, de boel gemakkelijk slopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 12:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Vught
mr hoe krijg je hem in zijn vrij dan met die knoppen???
ksnap ook wat joris bedoelt het lijkt mij ook vrij ongevoelig


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 6:57 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Je moed het zo zien voor de schakel as zit een kleine Motor die reageert op die knopen op het stuur, een knop voor hoog schakelen en een knop voor terug schakelen.

Eigenlijk het zelfde als met een pook, alleen dat het nu door een E-motor wordt
gesschakelt je kunt bijna niet mis schakelen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 7:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Vught
maar hoe zit het dan met de neutraal. En hoe moet je dan tussen gasgeven met die knoppen. Lijkt me knap onhandig


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 8:47 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Bo schreef:
maar hoe zit het dan met de neutraal. En hoe moet je dan tussen gasgeven met die knoppen. Lijkt me knap onhandig
De Neutraal lijkt me ook even zoeken maar het tussengas geven lijkt zoals ik uit de uitleg kan opmaken totaal overbodig op deze manier.

Lijkt me wel iets interessants om ns te testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 10:21 pm 

Geregistreerd: ma feb 05, 2007 9:55 pm
Berichten: 15
Tja, ieder heeft zijn idee over knoppen schakelen.
Laat maar weten!
Tot nu toe werkt het hetzelfde als met de pook; gas los, knoppie drukken gas erop alleen altijd de zelfde schakeltijd en beide handen ant stuur.
Met de pook schakelen geeft meer krachten op de schakelvorken dan met de cilinder, om te schakelen heb je niet veel kracht nodig en met de pook wordt er zeker met terugschakelen nog al wat afgerost.

Ik heb vandaag niet veel kunnen doen aan de kart maar
mischien dat iemand de bedrading kleurcodes (charge-coil, hall-sensor)van een TM weet ?
Groetjes Frank

_________________
"If everything seems under control, you`re just not going fast enough"


Laatst bijgewerkt door FrankM op wo feb 14, 2007 10:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 6:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Vught
Beire schreef:
Bo schreef:
maar hoe zit het dan met de neutraal. En hoe moet je dan tussen gasgeven met die knoppen. Lijkt me knap onhandig
De Neutraal lijkt me ook even zoeken maar het tussengas geven lijkt zoals ik uit de uitleg kan opmaken totaal overbodig op deze manier.

Lijkt me wel iets interessants om ns te testen.

Das raar dan want dan zou ie vanzelf tussengas moeten geven. Want dat doe je om de kart rustig te houden en om betere toeren te houden wat erg belangrijk is


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2007 6:44 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Ik probeer eens dat die Firma eens een test dag organiseert, dan kunnen jullie dat Tiptronic systeem testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2007 11:03 pm 

Geregistreerd: vr aug 11, 2006 11:14 am
Berichten: 200
Woonplaats: Sittard
op me barstoolkart is het niet mogelijk voet pedalen op te zetten omdat je benen horizontaal staan en dit ook niet echt mooi uitziet
nu dacht ik aan flipper aan het stuur voor gas en rem zijn die goed zelf te maken of goedkoop ergens iemand die ze niet meer wil?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David