Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: welke viertakt
BerichtGeplaatst: za feb 10, 2007 4:57 pm 

Geregistreerd: za feb 10, 2007 4:47 pm
Berichten: 6
Woonplaats: tongeren
hallo,

ik wil een honda motor op mijn kart zetten... was aan het denken aan een honda GX270
Gaat mijn kart dan nog vooruit? wat is dan ongeveer een haalbare snelheid? als je weet dat ik ongeveer 80kg weeg met uitrusting aan?
Trekken die motoren een beetje in de bochten?
Heeft iemand andere voorstellen?
de kart moet niet supersnel gaan, maar 90 vind ik toch zowat het minimum?
ben ik dan mss beter met een GX390

Hoe is de overbrenging van dergelijke motoren? is dat ook met ketting of met riem? er stond namelijk een 100cc mac minarelli op. Is dat aanpasbaar, of moet ik dan een nieuwe achteras ...

iemand ervaring met dergelijke ombouw?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 10, 2007 5:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Moeri, wat wil je met de kart gaan doen?
Het duurt wel ff voordat je met een GX270 90 gaat halen, maar tis niet onmogelijk, alleen is het de vraag of de rechte stukken van een kartbaan daar lang genoeg voor zijn, en natuurlijk zal je dan in bochten niet meer erg snel zijn.

Een Honda GX heeft de aandrijving aan de andere kant, en is m.u.v. huurkarts altijd met een ketting. Je zal dus een spiebaan op de achteras op de plek moeten hebben waar het tandwiel komt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 10, 2007 5:26 pm 

Geregistreerd: za feb 10, 2007 4:47 pm
Berichten: 6
Woonplaats: tongeren
Ik wil ermee buiten gaan rijden. op redelijke grote circuits met redelijk lange rechte stukken vandaar dat ik dus toch een redelijke topsnelheid wens.
moet de motor dan aan de linkerkant staan?
nu staat die aan de rechterkant. dacht dat de motor bij huurkarts ook rechts stond


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 10, 2007 11:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Hallo Moerie,


Wat is ong je budget als je zo blok wilt gaan kopen?
Zou je hem eventueel op willen voeren voor de snelheid en trekkracht ?

Het ligt er ook aan op welke banen je wil rijden net wat david zegt.. Zijn de rechte stukken er wel lang genoeg voor.. op sommige rechte stukken haal je met geen 1 kart de 90. Het gaat bij karten meestal om de trekkracht dat je mee kan komen.. Of je kart nou 210 loop of 110.. Die 200 haal je toch nie...

Het blok staat op alle karts ( volgens mij enkel blok) Als je ervoor staat aan de linker kant... ( Prokart beidekanten) Ik ken zelf geen kart waar het blok rechts staat.. ( Berekent als je ervoor staat he...)

Grtz, Jef


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 10, 2007 11:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
ik wel iedere kart staat het blok rechts

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 2:22 pm 

Geregistreerd: za feb 10, 2007 4:47 pm
Berichten: 6
Woonplaats: tongeren
als je ervoor staat, staat de motor inderdaad links ik ging altijd van de houding uit, zittende in de kart en dan staat de motor rechts van je.

Op de circuits waar ik ga(outdoor) is de 110 zeker te halen. daar kwam ik zelfs makkelijk aan met mijn vorige motor.

Staat de overbrenging van een honda motor links of rechts van de motor? er van uit gaande dat we in de kart zitten ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 2:26 pm 

Geregistreerd: za feb 10, 2007 4:47 pm
Berichten: 6
Woonplaats: tongeren
mijn budget is ongeveer 700 euro. ik heb de volledige kart, die is volledig in orde, behalve de motor dan he.reparaties doe ik normaal gezien allemaal zelf.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 4:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Bij alle 4 takt geloof ik zit de overbrenging naast je stoeltje.. DUs als je erin zit links van het blok.. sta je dervoor rechts van het blok :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 7:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
aan de linker kant van je blok dit geeft helaas als nadeel dat je niet ff snel een ketting of tandwiel kan vervangen voor de rest heeft het geen nadelen.

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 7:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Fastshadow, hoe vaak vervang jij dah voor tandwiel dan ? Ik nie vaak hoor..

Ik verwissen het achtertandwiel vaak ligt eraan op welke banen ik rij.. Maar dan is ketting eraf ander tandwiel erop achter.. ketting erop en weer rijden :wink:

bij mij heeft het geen nadelen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 7:40 pm 

Geregistreerd: za feb 10, 2007 4:47 pm
Berichten: 6
Woonplaats: tongeren
met welke motor rijden jullie en waarom hebben jullie voor die motor gekozen?

wat is ongeveer de topsnelheid van jullie kart dan, en is de trekkracht na een bocht nog genoeg?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 7:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ik rijd zelf een honda 390..

Waarom ik heb gekozen... Nou gwn leuk blokje weinig onderhoud, goed te tunen... :wink: En 4 takt :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 8:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
ik rij zelf met 2 gx 160 blokjes een prokart gaan iets langzamer dan een 390 heb ik voor gekozen omdat ik veel endurance wil rijden en daar zijn prokart's ideaal voor

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 11, 2007 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
op de circuits waar ik ga(outdoor) is de 110 zeker te halen. daar kwam ik zelfs makkelijk aan met mijn vorige motor.


Als jouw vorige blokje het 100cc blok was waar je het eerder over had, dan ga je dat waarschijnlijk met geen enkele Honda 4takt evenaren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2007 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
het voortand wiel vervangen wij nooit los allen met koppeling maar het achtertandwiel zit midden op je as dus je as moet hiervoor los dit kan een nadeel zijn als je tijdens een wedstrijd een tandwiel moet vervangen

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David