Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Buffalo Reporting
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 6:52 pm 

Ik ben André. Ben 23 jaar jong en woon in Tilburg.
Ik rijd al geruime tijd op indoor kartbanen en dat gaat me steeds beter af. Ik rijd nooit echt wereld tijden maar wel nette tijden vind ik zelf. Meestal rijd ik samen met mijn broertje. Hij is wat sneller als mij op een indoor baan.
Het idee begon steeds meer te kriebelen om een eigen kart te kopen en zaterdag hebben we dan ook de knoop doorgehakt.
We hebben een Kombikart gekocht met een rotax motertje erop. Het is een 100CC luchtgekoeld hezemans blok.

Wij zo blij als we waren met de kart, je kent dat wel je hebt een speeltje en wil ermee spelen, snel een industrieterein opgezocht en ff wat gereden met de kart. Het was onze eerste keer met een kart die je moest aanduween en die ook afsloeg als de kart stilstaat. Het aanduwen doen we nog maar met zijn tweetjes. Eentje erin en de ander duwen. Mijn broertje probeerde het een keer alleen maar lag toen al gelijk op zijn bek ;) :P. Het was allemaal leuk tot op een gegeven moment mijn broertje ermee reed en hij werd ingehaald door een velg met band :P.

Er was een stukje afgebroken van de wielklos. Hierdoor bleef 1 schroef niet goed zitten waardoor de rest ook los trilde. Dus wij de kart weer op het dak van de auto geladen en terug naar huis.
Thuis aangekomen hebben we wat gespeeld met locktide en wat gereedschap en het wieltje zat weer vast.

Zondag zouden we naar Landsard gaan dus het wiel moest wel vast zitten. Voordat we naar Landsard gingen hebben we nog een milieudemper op onze kart gemonteerd. Dit ging allemaal erg goed dus op naar de landsard. Daar aangekomen werden we aangekeken door iedereen en iedereen kon wel zien dat we beginners waren (kart op het dak van de auto, geen pitkar, geen gereedschap). Goed wij betalen netjes onze baanhuur en gaan met volle moed de baan op. Het had wat gemiezerd maar dat mocht onze pret niet drukken. We hadden immers op zaterdag al op sliks gereden op een erg nat parkeertereintje.

Ik ging als eerste van ons de baan op. De start ging goed. Het kartje starte na een paar meter en ik (op sliks) de baan op. Eerst het rechte stuk. Daar stapte ik het gas eens flink in om te zien wat het kartje een beetje kon. Toen ik de bocht naderde remde ik wat en stuurde ik wat. Alleen met sliks heb ik dus niks te vertellen en schoof ik gewoon door op de baan richting hat gras :P :P :P.

Dus de boodschap voor mijn broertje was duidelijk. Rij maar wat rustiger. Hij reed een ronde of 4 en toen mocht een vriend van hem nog wat rijden. Hij kwam echter na 1 ronde de pit al weer in. Er was iets mis met het wieltje vertelde hij. En inderdaat alle bouten zaten weer los :S. Na wat onderzoek bleek dat dus de velg kapot is. De gaten van de velg waren niet rond maar ovaal. Dat was dus een duur middagje karten (5 rondjes met 3 man). We zijn daarnaa naar huis gegaan. Thuis aangekomen hebben we nog wat proberen te maken op de velg zodat we nog wat op een industrieterein verder konden.
Toen we dat gemaakt hadden (wat draadeindjes in het te grote gat van de velg) reden we weer een stukje. We vergaten echter te zien dat de benzine bijna op was. Toen het kartje stil viel omdat het geen benzine meer had besloten we maar te stoppen. Eventjes nog met het kartje rustig naar de garage rijden. Toen bleek dat de benzine zover opwas dat de kart 5 meter later weer schokkend stilviel besloten we maar te tillen.
We zagen toen echter dat de ketting los was. Dus ff wat nakijken. Bleek het tandwiel van de moteras los gelopen te zijn. In het donker konden we natuurlijk de moer en het spietje niet meer vinden.

Al met al een best wel leuk eerste weekend met een eigen kart. Wat dingen kapot gereden maar daar leer je mee. We weten nu bijvoorbeeld dat we gewoon een andere wielklos, een ander velgje, een ander spietje en een andere moer moeten hebben. Ook besloten we maar om de kart eens goed na te lopen op losse bouten en of moeren.

Verder wordt het rijden voorlopig alleen nog maar met droog weer of een droge baan. We sleutelen rustig verder en hopen snel weer draaiend te zijn zodat we wel weer wat verder kunnen rijden :P.

Tips zijn altijd welkom ;)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 7:01 pm 

Hoi Buffalo, welkom op het Kartforum!
Erg leuk voorsteltopic.
Heel herkenbaar allemaal :P
Dat jullie maar veel plezier mogen beleven aan het karten :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 7:29 pm 

Heej welkom,

Tja komt allemaal bekend voor, alle begin is moeilijk. Leuke voorstelling, veel succes!

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 7:46 pm 

Dank jullie.
Fijn dat we niet de enige zijn die zo beginnen ;).
Op landsard werden we menig maal wel uitgelachen maar we hebben wel plezier gehad. Misschien wel meer als die pro rijders die met 7 man onder de tent aan een kart stonden te sleutelen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 10:51 pm 

Welkom :)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 9:09 am 

Welkom :D

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 10:00 am 

Welcome Buffalo
Inderdaad een leuke intro.
Succes met je volgende dag, misschien wel
verstandig om de volgende keer wat gereedsschap en
zo mee te nemen.
Kan me eigen wel voorstellen dat je baald als een stekker,
als je zo snel al weer naar huis kan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 10:02 am 

zeer leuk voorgesteld.

en ik vergeet mijn eerste keer ook niet meer hoor. en wat de rest denkt boeijeeeee

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 12:09 pm 

Hahahaha inderdaat :D.
We hebben zoieso heel erg veel lol gehad en we zijn druk bezig met het nalopen van de kart elke avond ;). Verder hebben we al een gereedschaps koffertje klaar gezet ;) :P.
Eens een keertje kijken of er iemand van het forum ook aanwezig is als wij er ook zijn.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 1:17 pm 

Mocht je nog een pitkar zoeken, heb er nog een staan..mag voor een prikje weg! Kan eventueel as zondag in Berghem opgehaald worden bij interesse! Contact me!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 6:59 pm 

welkom :LL

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2007 7:05 pm 

hee buffaloo welkom

waarschijnlijk kom ik je nwel eens tegen want ik rijd bijna altijd op de landsard

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 01, 2007 6:34 pm 

misschien ben ik je dan zondag al wel tegen gekomen ;) :P.
Wss gaan we zaterdag weer een poging doen (bij mooi weer)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 01, 2007 7:54 pm 

Ik denk mij wel ;) wij waren er afgelopen zondag met 2 SimonsKarts alleen zelf heb ik niet gereden. Was jij dat met die 100cc een zwarte kart op slicks?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 01, 2007 9:08 pm 

het word zaterdag goed zgt de weer man :D

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende