Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma dec 27, 2004 10:00 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zo'n kart bestaat trouwens al, heb er ooit een keer plaatjes van gezien. Het werkte met een waterstofcel a la Spaceshuttle, dus met zonder verbrandings motor.
Het ding was trouwens wel loodzwaar en helemaal volgebouwd met apparatuur en dus alles behalve geschikt om mee te racen
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma dec 27, 2004 10:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee das een beetje wazig ja olie met water mengen
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma dec 27, 2004 11:33 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren,
Ik denk zelf dat we nog veel langer kunnen genieten dan hier wordt
gesuggereerd.
En dan nog..... mocht de 2-takt er uitgaan, dan zal dat alleen in wedstrijdverband zijn.
Niemand zal mij verbieden om een 2-takt te houden, tenzij je er niet meer
mee op de baan mag. (wat ik niet voor mogelijk hou)
Thx.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di dec 28, 2004 11:11 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat 2 takt voor eeuwig zal blijven. Kijk maar eens naar de motocross en wegrace, hier nemen de viertakt motoren al een groot deel van het veld in. Bij het karten zal het denk ik alleen niet in zo'n vaart lopen, zolang er geen open klassen voor 4 en 2 takt worden georganiseerd.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di dec 28, 2004 11:30 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Dat weet ik wel, echter ik denk perzoonlijk niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Dat het bij de motorcross al wel zo is zegt m.i. niet veel, karten is toch
een op zichzelf staande sport en heeft geen echte link naar andere
gemotoriseerde sporten.
Zo ja...... wanneer krijg ik dan een F1-V10 op mijn kart ?
(OK,OK, ik draaf een beetje door.......)
mvg
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo dec 29, 2004 12:21 am |
|
|
Degene die nu een tweetakt koopt moet em waarschijnlijk heeeeeel erg vaak reviseren voordat ie er niet meer (recreatief) mee mag rijden. Er zullen weinig mensen zijn die dat doen.
Ooit mogen de autos ook niet meer op benzine rijden, 10 jaar geleden waren er mensen die voorspelden dat dat vandaag al het geval zou zijn. De reden dat dat nog niet zo is, is hetzelfde als waarom we allemaal nog met tweetaktjes rijden: hoe je het wend of keert, er is geen fatsoenlijk alternatief.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do dec 30, 2004 12:21 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Toch denk ik dat die wending er zal komen. Iedereen roept van niet! Maar dat hangt af van de gerenomeerde motoren bouwers........zij moeten eerst een alternatief bieden....
|
|
Omhoog |
|
|
scoot
|
Geplaatst: do dec 30, 2004 1:52 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 22, 2004 10:51 pm Berichten: 58 Woonplaats: den haag
|
er zijn nu toch al een paar alternatieven . honda 2x200 cc of 390cc motoren (13pk) kan nog getunedworden).dan heb je nog rotatie motoren .
vampire motoren hebben ook iets van 30 pk alleen ze zijn wat duurder.op denduur zullen er denk ik wel een paar (betaalbaren)concurenten voor 2 takt op de markt komen . nu mag je al op een paar banen in nederland niet eens meer met een 2 takt kart rijden en dat gan er alleen maar meer worden . over een paar jaar mogen scooters ook geen 2takt motoren meer hebben waarom zou dit met karts anders zijn ? het milieu wordt steeds belangrijker toch?
_________________ Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do dec 30, 2004 3:17 pm |
|
|
Neen, neen, het milleu niet....... maar weer een manier om de staatskas te spekken..... !
Wat is er mis met een 2-takt met een uitlaatdemper die voldoet aan de millieu eis van NU ?????
Die eigenaren van de banen waar je niet met 2-takt mag rijden, zijn gewoon bang dat het (te) druk wordt en waardoor zij dan weer aanpassingen moeten verrichten inzake veiligheid bv., want dat gaat ze
geld kosten.
Lekker makkelijk... alleen 4-takt: geen gezeur over geluid/milleu ?? alsof de 4-takt op water loopt !, en ga zo maar even door.
Wat is er mooier voor een Circuit-eigenaar om te horen zeggen dat ZIJN circuit ieder weekend vol staat van KART -rijders in de diverse klasse !!!!!
Dat geeft toch alleen maar aan dat je je zaakjes goed geregeld hebt
en daarbij ook nog eens een goed Circuit waar veel rijders op af komen.
Speculeren..... daar staat de AEX beurs vol van..... !
Harde besluiten,,,,,, daar kunnen we iets mee !
Thx
Oh ja.. allemaal nog een hele goede jaarwisseling toegewenst !
L8ter.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: do dec 30, 2004 3:40 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hulde aan strijen
daar mag je niet met een 4 takt komen
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: do dec 30, 2004 4:41 pm |
|
|
scoot schreef: er zijn nu toch al een paar alternatieven . honda 2x200 cc of 390cc motoren (13pk) kan nog getunedworden).dan heb je nog rotatie motoren . vampire motoren hebben ook iets van 30 pk alleen ze zijn wat duurder.
2x200cc word in nederland niet mee geracet, in belgie wel dacht ik.
Honda 390 is in ieder geval bij 4kct heel populair!
Honda 390 tunen is heel duur, en betrouwbaarheid gaat heel hard achteruit.
Vampire motoren worden al niet meer gemaakt De specs van die motor klonken veelbelovend, maar ze liepen allemaal stuk (al op de testbank!) dus ze zijn al verdwenen voor ze eigenlijk echt op de markt kwamen.
De eerste generatie 4-takt kartmotoren worden al niet meer gemaakt (Subaru, Yamaha FK250, Honda EVO, Ecomoto). Alleen de TKM en de Biland zijn op dit moment nog echt competieve 4takten. Al word de TKM volgens mij al minder populair. en de Biland is in aanschaf al vrij duur, en daarbij komt dat er door heel benelux geracet word, dus extra duur.
groot probleem is dat diegene die een 'eerste generatie' 4takt motor hebben, zich niet inschrijven voor wedstrijden........daardoor duur t veel langer voor er een beeld is hoe de 4takt is ontwikkeld
Tijdje geleden is er de Oral motor gekomen, ook dat klink veelbelovend, deze motor is tevens gehomologeerd door de FIA
250cc > 39pktjes
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 30, 2004 9:57 pm |
|
|
Citaat: hulde aan strijen daar mag je niet met een 4 takt komen
Hmm nou daar ben ik anders helemaal niet zo blij mee
Tis dan wel niet mijn lievelingsbaan, maar wel lekker in de buurt.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr dec 31, 2004 9:21 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
was meer bedoeld als lekker eigenwijs
veel banen doen het andersom en strijen is de enige die gewoon tegen iedereen in 4 takt niet toelaat :D:D
het is inderdaad jammer dat als er geen aantoonbaar snelheidverschil is je toch niet mag rijden
ik denk dat als je een gelijkwaardige kart heb (in vergelijking met een 2 takt)dat je misshcien wel mag rijden
maar ik heb er nog geen een zien rijden
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr dec 31, 2004 12:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hmmmm die bilands lopen toch aardig hard en zo'n yamaha nog harder en over een wankel nog maar niet te spreken want dat loopt weer aso hard
ik denk dat de biland qua snelhied vergelijkbaar is met een promo alleen 3 keer zo duur
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: vr dec 31, 2004 4:28 pm |
|
|
biland pronkt ermee dat met de vermogen curve boven een 100cc 2takt motor zit;
http://www.mega1.nl/_borders/kart-p1.jpg
Geel = SA 250
Zwart = 100CC
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|