Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 9:50 pm 

ik denk nr 11 ook al weer ik nie wat ut is :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 9:53 pm 

Laten we met zijn allen ophouden met raden, aangezien Sjonnie daar verder ook niks mee opschiet.

@Sjonnie, we kunnen moeilijk zeggen wat zoiets kost zonder goed te weten wat er nu allemaal vervangen is.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 10:54 pm 

Hey Sjonnie,

Zoals je het beschrijft lijkt het mij een deel van de koppeling te zijn. Even navragen dus.
En ons hier op de hoogte houden natuurlijk.

Naam van karthandel doet er niet toe, hopelijk geraak je er samen met hen uit want is inderdaad een koude douche. Anderzijds vermoed ik wel dat de motor nu toch terug helemaal toppie is.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 11:00 pm 

ja, die motor kan dan wel toppie zijn, maar 1100euro is wel een beetje een absurd hoge prijs, niet?
Misschien een tip voor de volgende keer: informeren wat er allemaal stuk is, op het internet zoeken naar de goedkoopste 'onderdelenboer' en het blok lekker zelf in elkaar zetten!
Dat zal sowieso wel ong 200euro arbeidsloon schelen en de korting op de onderdelen. Als je een bedrijf hebt of een maat, koop je het op de bedrijfsnaam en is het fiscaal ook nog eens interessant.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 11:23 pm 

ik heb dit probleem van sjonny ook gehad.
dit in de tijd dat ik met een honda 390cc reed.
afspraak gemaakt voor een kleine beurt.
en eenmaal rond ophaal tijd een rekening van over de 1000 euro.
allemaal dingen vervangen wat niet in eerste instantie de afspraak was.
begin me nu af te vragen of sjonny het over de zelfde winkel heeft. misschien via pb overeen te komen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 11:57 pm 

Gebeurt vaker,
Veel kartzaken zeggen meestal: het kost ongeveer " * euro ". Later blijk het vele malen meer te kosten. Is het dan zoveel gevraagd even op te bellen naar de klant om te zeggen wat het kost als het meer kost dan is opgegeven?

Ik zelf geef altijd een maximale prijs op, mocht het niet lukken voor de afgesproken prijs dan bel of mail ik de klant even. Blok reparaties doen wij niet zelf, maar hebben daar een uitstekende partner voor. Ik krijg daar speciale prijzen, dus zit niets boven andere kartzaken.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 12:06 am 

Allemaal heel erg bedankt voor de steun. De schijf lijkt inderdaad op nr 11. De 6 gaten van 1cm doormeter zien er helemaal uitgesleten uit, de 6 kleinere gaatjes zijn nog mooi rond evenals het centrale grotere gat.
Ik ga uiteraard meer info vragen, maar toen we de kart gingen ophalen was er alleen de secretaresse en die wist er verder ook nix van. Zij belde de mecanicien op en toen zij ze ons "1100 euro". Ik zal zo snel mogelijk de mecanicien spreken en dan meld ik me hier weer. Nogmaals bedankt!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 12:30 am 

Citaat Manders

ja, die motor kan dan wel toppie zijn, maar 1100euro is wel een beetje een absurd hoge prijs, niet?
Misschien een tip voor de volgende keer: informeren wat er allemaal stuk is, op het internet zoeken naar de goedkoopste 'onderdelenboer' en het blok lekker zelf in elkaar zetten!

Ik begrijp best dat niet iedereen de beschikking over een goed gevuld spaarvarken heeft maar de regelmatige adviezen van Manders bevatten wel erg vaak de woorden: Goedkoopste, lekker zelf doen etc. Ik denk dat je met deze houding wel eens het duurste van iedereen uit kan zijn aan het einde van een seizoen. Op bepaalde zaken moet je, zeker bij dit soort sporten, niet bezuinigen. Kritisch op de kosten ....OK maar voor ieder probleem je vervolgens gek surfen op het internet en dan lekker zelf gaan zitten hobby'en zou ik zeker niet willen adviseren als je ook wel eens gewoon lekker (zeker) wilt rijden.

Ook het fiscale "advies" (kopen op naam van etc en dan heb je een fiscaal voordeel) klinkt ook weer heel aantrekkelijk maar heeft helaas 0 realiteitszin. Als adviseur voor ondernemers in het MKB kom ik helaas dit soort indianenverhalen iets te vaak tegen. De quote van Manders houdt in ieder geval geen stand bij een belastingcontrole. Sterker nog...door dit soort "slimmigheidjes" maak je de inspecteur alleen nog maar nieuwsgieriger....en neem van mij aan....dat gaat je (of in dit voorbeeld je bevriende zakenrelatie) pas echt geld kosten!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 9:17 am 

@ross1961:
tja, als je 2 linkerhanden hebt, kan je ook niks zelf doen he.....

Ik heb het geluk dat we een autobedrijf hebben thuis en dat er altijd gereedschap, materiaal en faciliteiten zijn.
En lul niet met je belastingcontrole, als je 1revisietje per jaar opgeeft en dat nog een beetje mooi verpakt op de bon als arbeidsloon en onderdelen kraait er geen haan naar.

Ik doe alles zelf, en maak ook veel onderdelen en voorwerpen zelf en hou precies bij wat ik uitgeef voor de karting en zoals ik dat zie, is het voor mij dan een niet zo dure hobby.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 9:49 am 

Tja Manders het niveau van je reactie sluit geheel aan bij mijn inschatting. Hobby lekker verder maar val forumleden met wat meer serieuse interesse niet te vaak lastig met je goedbedoelde low budget "adviezen".

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 1:53 pm 

ze hadden wel even mogen bellen van te voren.
dat je het zelf even had kunnen zien en beslissen.
tja goed werk kost wel geld he :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 5:11 pm 

ik vind de prijs niet zo hoog voor een halve nieuwe k9b want daar praten we hier over

als de drijfstang is vervangen zijn ook alle lager en de bijbehorende keeringen gedaan plus een cilinder en een zuiger set en een paar uur montage en de montage en ook is de koppeling waarschijnlijk gedaan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 6:16 pm 

Dat de prijs best het geleverde werk materiaal dekt is eigenlijk niet de discussie vermoed ik. Maar ik vind wel dat ze best eens mochten navragen of de kerel van wie de motor is het de moeite waard vond.

Zo heb ik ooit eens een van mijn tuner een belletje gekregen dat er aan mijn motor + 300€ kosten waren. In gezamelijk onderleg hebben we dan besloten om het zo te laten want voor een 100€ meer had ik een nieuwe motor. Dat ging toen wel over een luchtgekoelde 100cc in de periode dat de watergekoelde volop gebruikt werden.

Wat er ook kan gebeuren is dat de eigenaar van de zaak die de motor aanneemt niet de kerel is die achter de schermen de motorrevisies doet. Als daar dan niet goed gecomuniceerd wordt kan je al eens voor een verrassing te staan komen.

Er wordt misschien niet altijd aan gedacht maar het ware best om op voorhand te horen wat de kosten kunnen zijn en dan te vragen om te bellen als het meer is. Of iedereen zich dan nog aan die afspraak zal houden is een andere zaak.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 7:15 pm 

@beire daar heb je wel gelijk in een belletje was wel op z'n plaats geweest

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 16, 2007 11:36 pm 

Manders Racing,

Letten wij even op het taalgebruik aub ???

thx

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende