Auteur |
Bericht |
Bartje
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 2:09 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 30, 2006 1:43 pm Berichten: 46 Woonplaats: Nijmegen
|
eerst iedereen een goed nieuwjaar en dat er maar veel geraced mag worden
ik heb een paar vraagjes over en max. ik ben namelijk van planom er een aan te gaan schaven.
-wie heeft hier ervaring mee
-hoe kun je zien dat de id-cards bij de motor horen?
-om de hoeveel uur moet je motor gereviceerd worden?
-heeft er iemand nog tips?
|
|
Omhoog |
|
|
Lankhorst.
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 2:17 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm Berichten: 213
|
Tsja, sommige van die vragen kunnen best met de zoekfunctie.
Anyway, de motor zou 50 rijuren mee moeten kunnen, maar ik geloof dat competitierijders het ding véél eerder open maken.
Ik vermoed dat op de ID-card wel een serienummer o.i.d. vermeld zal zijn dat overeen hoort te komen met een nummer op de motor.
Maar ik heb er dus geen persoonlijke ervaring mee.
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 2:34 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Ik denk dat je een verstandige keus maakt met de Rotax Max. Ik heb me er afgelopen zomer ook ene gekocht. De MAx is gebruiks -en onderhoudsvriendelijk en heeft toch relatief veel power. Je moet letten dat de engineserial hetzelfde is op de motorpas. Verder staat er op de pas een verzegelingsnummer. Ik weet ff niet of die permanent is? Krijg je bij revisie hetzelfde nummer terug?? Iemand?
|
|
Omhoog |
|
|
vince
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 3:15 pm |
|
Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm Berichten: 248 Woonplaats: Haarlem
|
Naar mijn weten krijg je na iedere keer dat de motor verzegeld word een nieuw nummer, je krijgt steeds een nieuwe zegel.
_________________ CRG Road rebel (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 3:18 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dat klopt niet helemaal lankhorst.
als je een motor goed wil onderhouden gaat een motor recreatief een 30 uur mee.
op de ID-Card van de rotax max zijn de revisies motornummer en verzegel nummer terug te vinden
zelf rijd ik nu 5 jaar rotax max.
1 ding als je gaat kijken naar een max.
als ze het bouwjaar vermelden. bijv. 2005
je gaat kijken naar de motor, dan kijk je op het membraam huis dan kijk je wat voor een cijfder daar erop staat kan een 1,2,3,4,5,6,7 zijn dat heeft met het bouwjaar te maken de 1 = 2001, 2 = 2002 enzovoorts.
daar kan je achterhalen van welk bouwjaar de motor is.
en luister goed naar het geluid van een rotax max
zo heb ik het altijd gedaan
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 9:44 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Bartje,
Bedankt ook jij een gezond en sportief 2007. Even een antwoord op jouw onderstaande vragen. (rij al een tijdje met een rotax max)
1-wie heeft hier ervaring mee
2-hoe kun je zien dat de id-cards bij de motor horen?
3-om de hoeveel uur moet je motor gereviceerd worden?
4-heeft er iemand nog tips?
1a- De ervaringen zijn zeer goed te noemen, niet alleen dat ze goed rijden en (bijna) probleemloos, mag je toch wel spreken van een financieel en onderhouds vriendelijke motor, er zijn veel wedstrijden voor in de diverse klasses en er is (wat erg belangrijk is) veel onderdelen voor te krijgen, zowel nieuws als 2e hands.
2a-Alle ID-Cards zijn voorzien van een motornr. deze moet uiteraard overeenkomen met de motornr. op de motor zelf. Daarnaast wordt daarop de laatste revisiedatum en reviseur aangegeven en tevens de nr. ven de aangebrachte verzegeling (noodzakelijk als je wedstrijden wil gaan rijden)
3a- Als je er recreatief mee rijdt dan advieseer ik je om dat om de ca. 40-45 uur te doen (gaat heel erg goed, uit eigen ervaring) om de 30 uur zoals Bobby het aangeeft kan ook, maar is niet van toegevoegde waarde.
Als wedstrijdrijder adviseer ik om de 20 uur een nieuwe zuiger en dan 20 uur weer later de complete revisie.
4a- tips..... ja genoeg, maar wat wil je weten ?? er zijn al voldoende topics aan gewijd, dus ik zou je willen adviseren om de ZOEK functie te gebruiken op dit forum.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 9:53 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Paulo, wij zetten er met de wedstrijden om de 10 / 12 uur een nieuwe zuiger in.
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Bartje
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 10:07 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 30, 2006 1:43 pm Berichten: 46 Woonplaats: Nijmegen
|
bedankt voor de antwoorden jongens
nog 1 vraagje wat kost z'n revisie voor een max ongeveer?
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 10:18 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
een kleine zal rond de 110-120 euro zijn en een grote tussen de 225-250 euro
ook dit is allemaal afhankelijk wat er gedaan moet worden
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma jan 01, 2007 10:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Jeroen,
Heb ik vaker gehoord... ik vraag me alleen maar af of dat veel scheelt in tijd ??? Volgens Europeese rijders NOT !
Heb jij andere ervaringen ?
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
JesseJan
|
Geplaatst: di jan 02, 2007 10:19 am |
|
Geregistreerd: ma apr 11, 2005 7:38 pm Berichten: 268 Woonplaats: Oud Turnhout
|
Bartje ik heb er nog een staan check je pb ff
_________________ ERPO Racing Karts
JJD - Racing
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: di jan 02, 2007 11:12 am |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Paulo,
je merkt gewoon dat de motor iets minder fris loopt als je hem pas bij 25 uur vervangt.
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di jan 02, 2007 11:48 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
een revisie met nieuwe zuiger en kosten voor monteur en werkuren + btw ben je toch al gauw een 173 euro kwijt
not2die4
mvg Bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di jan 02, 2007 3:05 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
als dat een kleine revisie is betaal je wel veel,als het een grote is heb ik niks gezegt.
maarja het blijft een richtlijn als je max in de soep is gelopen betaal je wel wat meer.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di jan 02, 2007 4:27 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dat klopt zeker
dan ben je al gauw een 900 kwijt of een nieuw motorblok dat je komt aant kopen
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|