Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:14 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
idd topsnelheid van een getunde 390 is moeilijk te schatten
je hebt best kans dat ze de 120 a 130 kunnen halen
ik heb eerlijk gezegt nog nooit een getunde op een groot circuit tegengekomen
wat ik wel weet is dat ze in emsburen ongeveer 1 tot 2 sec langzamer zijn dan de rotax-maxen / ica
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:20 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Wat noem je groot circuit ? lansard berghem? of genk?
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:20 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Ben een keer met thomas in emsbüren geweest, daar kon hij de rotax max voorblijven. In de bochten was hij echt stukken sneller, op het rechte stuk kwamen de maxen heel iets terug. Icc was die dag 1,5 seconde sneller. Nu liggen de tijden op emsburen van de verschillende klassen niet zo ver uitelkaar.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:30 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ja maar wat thomas aan zijn 390 heeft gedaan is helemaal een bijzonder verhaal
da's eigelijk geen 390 meer
maar een custum engine hehe
als je ziet wat in emsburen rijd met wedstijden zijn dus gewoon 390 motoren die nog ''herkenbaar'' zijn als 390, als je begrijpt wat ik bedoel
maar ik houd ernu mee op met dit 390 verhaal
want het is eigelijk een motor vergelijk topic
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:42 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
kvind wel intressant heeft die thomas ook water koeling ??
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:56 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
nee dat heeft hij niet. Hebben het al eerder over zijn blok gehad in het verleden op dit forum. Volgens mij heb jij ook aan die discussie meegedaan.
|
|
Omhoog |
|
|
Yamaha Power
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 10:53 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm Berichten: 48
|
Yamaha YZ250F ( crossblok 4-takt )
PK : Standaard : 42
Getuned : +50
Toerental : 14.000 rpm
Topsnelheid : Standaard : als een ICC
Getuned : moet ik nog testen
Revisie : Hangt af of hij getuned is en hoe je er zorg voor draagt ( olie verversen enz ... )
Voordelen : Prachtig geluid , veel koppel en de fun van schakelen
Nadelen : Kostprijsje
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 10:54 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
|
Omhoog |
|
|
Johan
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 8:39 am |
|
Geregistreerd: do aug 17, 2006 8:56 am Berichten: 110 Woonplaats: Bergeijk
|
Info bijgewerkt, dank en ga zo door!
@Paulo, geen problem
@Dick, zie de link van Fart
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 9:44 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Hoi Fart, de Marben is 100% zeker geen icc. Dat hebben ze deze Mr. maar wijs gemaakt. Hij valt gewoon onder de cross klasse. ( zie ook regelement NAB )
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 9:49 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Pro-kart
pk 11
top snelheid tussen de 90 en 120
5500 per motorblok
revisie bij competatief rijden 300-400 uur
bij recreatief rijden 300-400 uur
voordelen goedkoop in onderhoud en in aanschaf
nadelen weinig koppel in verglijking met 2 takt
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 10:06 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
@ Dick
zoals fart al vertelde in de link naar die marben icc motor zei hij ook dat het een crossblok was maar nog nooit gehoord had van een marben icc.
en een officieel crossblok heeft het spruitstuk waar de uitlaat opkomt, aan de voorkant zitten niet aan de achter kant lijkt mij vind het anders een raar crossblok!!
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 10:50 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Heb het toevallig nagevragen bij AT motoren. Als iemand het zou weten is hij het wel. Hij vertelde ook dat het 100% geen icc is. (En hij staat toch ook bij de lijst van cross blokken bij be nab. Ik neem aan dat ze daar geen icc tussen laten rijden)
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 10:51 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
nee dat klopt.
maar misschien zou er toch wel een een marben icc kunnen bestaan.
en dat het toevallig gewoon een crossblok is die bij de nab mee rijd.
maarja volgens mij kan deze discussie nog eeuwen doorgaan XD
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 11:01 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Sorry ik heb nog een oude lijst. op de nieuwe staat hij inderdaad niet meer op.
|
|
Omhoog |
|
|