Auteur |
Bericht |
tiesto
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 5:23 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 8:59 pm Berichten: 32 Woonplaats: Oldenzaal
|
Goedemiddag,
Wie zou me van een oplossing kunnen voorzien op het volgende probleem?
Heb een Iame K25 motor.
Ben gisteren wezen rijden in Emsburen, tijdens het rijden ineens mijn motor afgeslagen en was niet meer an de praat te krijgen.
Heb hier nog niet eerder last van gehad, kan dit door het vochtige weer komen?
Kreeg als tip aldaar dat de bougie als het ware benzine tot zich kon nemen en dat hij dan ergens anders zou beginnen te vonken?
Al met al bleek het toch zeker de bougie te zijn want toen ik er een nieuwe in gedaan heb strarte hij weer direct?
Wie heeft hierop een duidelijk antwoord/oplossing.
En dan gelijk met watvoor bougies rijden de mensen hier die ook met een 125cc Iame K25 rijden/hebben gereden (merk en type)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten,
Matthijs
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 5:41 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
als je dit nog nooit eerder heb gehad lijkt het me sterk dat je de verkeerde bougie hebt.
ik denk dat het eerder door de kou komt.
de motoren koelen sneller af dus moet de radiateur verder afgeplakt worden.
als je nog geen temperatuur meter op je stuur hebt zou ik die zeer zeker aanschaffen
mvg Bobby
veel succes hiermee ik hoop dat dit een beetje zal helpen
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
tiesto
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:18 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 8:59 pm Berichten: 32 Woonplaats: Oldenzaal
|
Hallo Bobby,
Heb idd mijn koeler wel afgeplakt maar ondanks dat komt mijn motor slecht op temperatuur.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de kapotte bougies denk je?
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dat denk ik wel.
een vriend van me heeft ook een k25 gehad.
die heeft 4 vastlopers gehad in 2 maanden tijd.
echt waardeloos was die motor.
maar er is altijd wel een slechtere motor.
ik denk dat het toch de temperatuur van je motor is.
als ik jou was zou ik wel een temperatuur meter aanschaffen.
ik heb er nog een liggen indien je intresse zou hebben.
mvg Bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
tiesto
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:33 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 8:59 pm Berichten: 32 Woonplaats: Oldenzaal
|
Ok, heb verder nog nooit problemen gehad met die motor.
Heb wel een temperatuurmoeter gemonteerd en deze komt zelfs na een behoorlijk aantal ronden niet boven de 37 graden ondanks afplakken.
Wat is hiervoor een goede oplossing?
Heb al zitten denk om de complete koeler te voorzien van een stuk karton en deze vast te tapen zodat hij helemaal geen rijwind meer pakt.
Verder nog iemand tips, m.b.t. bovenstaande probleem of suggesties voor bougies (want moet nu toch nieuwe halen ben door de vooraad heen)
Alvast bedankt.
Gr. Matthijs
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:36 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
ik zou bij de dealer even na vragen welke de beste bougie voor jou motor is.
ondanks dat hij zo slecht koelt zou ik hem eens helemaal aftapen.
en kijken wat de temperatuur dan word.
de temperatuur van mijn max motor licht precies rond de 65 graden.
mvg Bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je bent erg knap als je een K25 4 keer laat vastlopen, tenzij er iets compleet verkeerd zit in het blok (maar daar zou ik na de tweede vastloper toch zeker naar op zoek gaan dan).
Ik meen me te herinneren dat wij in het begin Bosch bougies gebruikten, de W08CS en W07CS, en de W2CS bij slecht weer geloof ik.
Later zijn we overgestapt op NGK, de B8 B9 en B10 volgens mij.
Je kan de radiator helemaal afplakken, bij deze koude temperaturen op zich niet vreemd. Je kan ook overwegen om te experimenteren met een thermostaat.
|
|
Omhoog |
|
|
ms kart
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:54 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
je moet met een automaat bij koud weer altijd een andere bougie gebruiken dan met warm weer heeft met de bedrijfs temp. van je motor te maken ik weet alleen niet met welk nummer maar dat weet iemand op het forum vast wel
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 6:59 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Bosch W07CS en NGK B10 als het vrij koel is, Bosch W08CS en NGK B9-B8 als het warmer is.
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 7:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dat klopt inderdaad david.
hij is gereviseerd bij vaza motorsport .
misschien niet goed gekeken naar de oorzaak
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 7:59 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Het kan van alles wezen. 37gr. is in iedergezal te weinig, als je de radiateur helemaal af zou plakken, zou het hoger moeten worden. ( volgens mij moet hij minimaal 50gr zijn) ( ik vindt het dus ook niet slim om met 37gr door te rijden, maar dat is natuurlijk ieder voor zich )
En David, inderdaad als je een k25 4x laat vast lopen doe je mogelijk zelf iets fout met de afstelling. ( b.v te arm zetten, of niet goed inrijden )
Ik heb in mijn korte kart leven al verschillende van deze verhalen gehoord. En meestal wordt er dan meteen de schult aan iemand anders gegeven. ( dealer ) terwijl het 9 van de 10 keer onkunde van de rijder zelf is.
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 8:17 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dick hij heeft hem te rijk staan en het is steeds onder het inrijden gebeurt
en hij is goed ingereden dus er zal een ander probleem zich hebben voor gedaan.
en de minimale temperatuur is 55 graden.
mvg bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 8:23 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Een B10 van NGK is kouder als een 9,dus als je deze type's gebruikt is het B10 in de zomer en B9 in de winter.
Peter
p.s dit doe ik al jaren in mijn ICC, in de zomer B10 EGV en in de winter B9 EGV.In het boek vd spoel staan de verschillende temp werkingen van de div merken bougies.Misschien kan iemand dat hier inscannen.
|
|
Omhoog |
|
|
tiesto
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 8:40 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 8:59 pm Berichten: 32 Woonplaats: Oldenzaal
|
Allen hartelijk dank voor jullie tips, ga hier zeer zeker mee aan de slag.
Gr. Matthijs
|
|
Omhoog |
|
|
tiesto
|
Geplaatst: do dec 28, 2006 9:07 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 8:59 pm Berichten: 32 Woonplaats: Oldenzaal
|
Hallo allen,
Kan 4 bougies van het type: NGK B 9 EG kopen voor 20 Euro
En 4 bougies van het type : NGK B 10 EG kopen voor 25 Euro
Doe ik hiermee een goede en verstandige koop of kan ik beter verder kijken?
|
|
Omhoog |
|
|