Auteur |
Bericht |
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 9:14 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
jup was wel nodig
ging beetje te ver,, maar goed.. Zijn er motors die op achol rijden eigenlijk?
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di dec 12, 2006 4:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ja die zijn er best ja
voorbeelden kan ik niet zo 1 2 3 noemen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Lankhorst.
|
Geplaatst: di dec 12, 2006 5:01 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm Berichten: 213
|
Men kan wel degelijk op alcohol rijden. Deze alcohol is ook nog eens relatief goedkoop [Bij de Super de Boer tegen ongeveer €1 per liter.] verkrijgbaar in de vorm van spiritus. Spiritus IS namelijk gedenaturiseerde ethanol, wat betekent dat aan de ethanol toevoegingen zijn gedaan waardoor deze niet geschikt is als drank. Gebruik het dan ook niet als een Breezer, dat werkt dus niet.
Het rijden op ethanol heeft als grote voordeel dat het meer vermogen oplevert. Nadeel is dat je ook twee keer zoveel verbruikt.
LPG als alternatieve brandstof zou ook goed mogelijk zijn, ware het niet dat deze brandstof erg vluchtig is onder normale druk. Bij een druk van 6 á 8 bar blijft de LPG vloeibaar, maar eerlijk gezegd zie ik het niet zo zitten om een tank die onder druk staat tussen m'n benen te hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di dec 12, 2006 5:52 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
haha oke
Dankjewel lankhorst Maar het is dus geen slimme oplossing voor normale rijders... Als het helpt mag je het dan gebruiken bij races?
|
|
Omhoog |
|
|
Lankhorst.
|
Geplaatst: di dec 12, 2006 6:02 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm Berichten: 213
|
Ik denk het niet, aangezien in de meeste, zo niet alle, kart-regelementen staat dat het vrij bij de pomp verkrijgbaar moet zijn. Of iets van die strekking.
Of het winkeltje dat bij veel pompstations zit ook daartoe gerekend mag worden durf ik niet te zeggen [zal wel niet], maar stel dat ze daar spiritus verkopen...
|
|
Omhoog |
|
|
maasje
|
Geplaatst: di dec 12, 2006 10:06 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 11, 2006 11:14 am Berichten: 200 Woonplaats: Sittard
|
bedankt voor de informatie:) lankhorst
|
|
Omhoog |
|
|
the karper
|
Geplaatst: za dec 16, 2006 3:33 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 28, 2006 5:49 pm Berichten: 28
|
volgens mij geet alchol (methanol)geen extra vermogen maar meer koeling
en t mengt volgens mij ook slecht met 2 takt olie
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za dec 16, 2006 8:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
meestal wordt er bij endurance wedstrijden ook door de wedstrijdleiding getankt
dus dan heeft het ook weinig voordeel
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 12:07 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Om met methanol te rijden moet je allereerst de compressie verhouding verhogen naar 22:1 Anders zal er weinig gebeuren. Verder is het beter om een blower toe te passen. Of dit werkt bij een 2 takt betwijfel ik. Want de methanol zal direkt de uitlaat in geblazen worden. Vermogenswinst is trouwens bij een dragster op methanol ca 500%
Maar even een andere vraag, zijn er hier rijders die wel eens met race benzine gereden hebben. En dan bedoel ik niet shell V power met een octaan van 100, maar echte race bezine met een octaan van bv 120
|
|
Omhoog |
|
|
the karper
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 12:26 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 28, 2006 5:49 pm Berichten: 28
|
dragstars rijden op nitro methaan dat is heel iets anders!
dat is meer een soort dynamiet.
methanol ontbrand minder fel als bezine
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 2:44 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Een beetje methanol mee in de aanzuig van je motor verstuiven werkt anders wel hoor. Gewoon je motor normaal afstellen en met normale menging rijden. Dan op het rechte stuk met een klein spuitje wat methanol verstuiven in de aanzuig.
|
|
Omhoog |
|
|
Lankhorst.
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 3:57 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm Berichten: 213
|
Maar ja, dan ben je op elk rechte stuk met een spuitje in de weer...Of gaat dat geautomatiseerd? Zo ja, heb je dan foto's van zo'n installatie? Lijkt me wel interessant...
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 6:14 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Maar even een andere vraag, zijn er hier rijders die wel eens met race benzine gereden hebben. En dan bedoel ik niet shell V power met een octaan van 100, maar echte race bezine met een octaan van bv 120
Ik heb met elf racing fuel gereden tot 124 octaan. Ook heb ik met avgas gereden deze was ook geloof ik 100 octane (deze brandstof word gebruikt op vliegtuigen). Maar zoals beschreven in het V-Power topic zal je de motor net als met alcohol hier speciaal voor moeten opbouwen.
|
|
Omhoog |
|
|
Lankhorst.
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 6:57 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm Berichten: 213
|
Vliegtuigen vliegen op kerosine Henri...
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo dec 17, 2006 7:12 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Vliegtuigen vliegen op kerosine Henri...
Beter je huiswerk doen Lankhorst
De zuigermotoren van vliegtuigen en helikopters gebruiken avgas.
|
|
Omhoog |
|
|