Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een leuk blokje
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2006 10:41 pm 

Hoi iedereen! Na een tijdje hier wat als gast rond te hebben gehangen moest het toch maar is gebeuren met registreren, en gelijk maar een vraag:

Wie heeft er voor een fatsoenlijk bedrag nog een goedlopend blokje liggen, maakt echt niet uit wat, voorwaarde is alleen dat er een koppeling op moet zitten want wil uit stilstand kunnen wegrijden e.d.
Heb vorige week eigenlijk n.a.v. een geintje een kartje gekocht, ding ziet er niet uit maar ik maak 'm weer helemaal netjes, stralen, spuiten, en dan weer netjes opbouwen. ik heb me laten vertellen dat het een 125cc DAP kart is. Vandaag alles is losgedraaid en het valt best mee.
Tuurlijk is er genoeg te doen maar de winter doorkomen gaat zeker lukken. Omdat het uitsluitend puur en alleen voor de fun en recreatie is (zolang het rijd is het goed :wink: ) zoek ik dus een ander blokje, want dit is me te rap en wat ik heb gelezen hier is dat dergelijke blokjes nou eenmaal zeer onderhouds gevoelig zijn.

Wie o wie maakt me gelukkig en heeft nog een leuk, betrouwbaar, automaat-blok liggen wat zeker op mijn nieuwe project gaat passen en niet de hoofdprijs kost. Heb voorbeelden van 750 tot 900 gezien en dat is me eigenlijk te gek, tis puur voor de fun en ik zie wel hoever ik er mee kom. Ik zal proberen om zu nu en dan een update te plaatsen met de vorderingen, tot die tijd houd ik me aanbevolen voor tips, adviezen en op en aanmerkingen, en zal ik dit (overigens zeer informatieve) forum uitpluizen.
Greetings 2 ya all!

P@rick

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2006 11:14 pm 

Hoi Patrick, welkom op het Kartforum.
Het kartje dat je gekocht hebt is al wat ouder, misschien een idee om em zo origineel mogelijk te maken?
Ik weet dat meerdere mensen hier 100cc junior blokjes te koop hebben staan voor een redelijke prijs, deze zijn met koppeling, echter zal je er ook nog een starter bij moeten hebben.
Succes met je kart :LL

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2006 11:20 pm 

Hé thnx David voor de snelle reactie! Ben al aan het zoeken idd naar een dergelijk blokje en als er iemand is die dus iets heeft.... Origineel houden is wel een goed idee, maar foto's googlen van DAP-karts :S ik ben ermee bezig iig.

100cc junior is onderhoudsvriendelijk begrijp ik goed?
Ik hoor het graag! Mvg,

P@rick

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2006 11:27 pm 

Nou ehh onderhoudsvriendelijk, een junior is wat minder onderhoudsgevoelig dan een gewone 100cc. De koppeling daarentegen brengt weer wat onderhoud en kosten met zich mee.
Op sommige ongetunede Honda viertakt motoren na kan je wel stellen dat alle kartmotoren in meer of mindere mate onderhoudsgevoelig zijn :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 5:19 am 

lol, bedoelde uiteraard de mate van onderhoudsgevoelig.
](*,)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 7:19 am 

@ p@rick

zelf heb ik nog 2x 100cc maxter junior geheel compleet incl externe starter.

de motoren zijn los te koop.

1 motor geheel compleet incl starter € 350
2 motors geheel compleet incl starter € 600

deze motoren hebben een complete revisie achter de rug en moeten nog ingereden worden.

revisie raadplegen om de 15 uur.

als je intresse zou hebben pb me even

mvg Bobby

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 3:10 pm 

Kijk =D) dat lijkt me wel wat, je hebt een PB bij deze.

Offline Profiel  

Berichttitel: kart
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 4:17 pm 

das niet duur bobby succes met het verkopen 8)

leuk man die kart van je ik ben nu toevallig ook aan zoon oudje bezig om op te knappe een soort van winter-project

doe je nog iets dergelijks met dat 100cc blok ??

gr Rick

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 4:27 pm 

1tje is waarschijnlijk verkocht aan P@rick

de motoren zijn zelf niet van mij maar van een goeie vriend van me vanwaarvoor ik ze moet verkopen.

hij heeft zelf een crg road rebel gehad van 2005 en die heeft hij verkocht voor 600 euro.

mvg Bobby

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 6:04 pm 

www.meetandgreetriders.tk schreef:
das niet duur bobby succes met het verkopen

leuk man die kart van je ik ben nu toevallig ook aan zoon oudje bezig om op te knappe een soort van winter-project

doe je nog iets dergelijks met dat 100cc blok ??

gr Rick

Hoi Rick,

Ja een winterproject doe ik eigenlijk ieder jaar, afgelopen jaar heb ik een Beta Ark scooter met schade helemaal opgeknapt, plamuren, spuiten, blok, etc etc, en mat-zwart gespoten. Ziet er heerlijk uit nu. Jaar daarvoor een VW Golfje type 1 "bewerkt" en dit jaar wordt het dus een kart. Ach je moet wat he :wink: Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker wat ik met het blok moet doen. Het trouwens een 125cc :wink:
Misschien dat jij er wat mee kan? Ik durf er absoluut niks over te zeggen, het ziet er allemaal wel aardig uit maar een revisie lijkt me allerminst op z'n plaats.

Offline Profiel  

Berichttitel: kart
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2006 6:27 pm 

ja inderdaad als je zoiets koop van 100cc of 125cc uit de ouwde doos zou ik het altijd even laten reviseren succes er mee

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2006 7:58 am 

@ www.meetandgreetriders.tk

ik heb zelf ook een ouwe kombikart gehad oud beestje maar super en ook echt super snel.

ik heb een dino 100cc membraam motor gehad was tot het uiterste getuned.

kart kwam uit `98 ;) maar hij deed het perfect :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2006 10:30 pm 

Hey Bobby, kheb je toegevoegd op MSN :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2006 11:40 pm 

volgens mij is het gewoon een 100cc motor hoor!
en dan een promo 100 (low-budget klasse uit de early 90's) of een gewone 100cc membraan (heb je nu wel of geen membraan, kan t niet goed zien)

maar als je dit al te snel vindt zou ik geen 100cc motor kopen.
jouw motortje levert ongeveer 15pk, tegenwoordige 100c's:
junior:25-27pk
membraan:28-30 watergekoeld: 32 tot 35pk
roterend:30-32 watergekoeld: tot 35pk

en hoe dan ook, 100cc is altijd onderhoudsgevoelig, en een verkeerde sproeierafstelling houdt het ook maar 10min vol..... (neemt niet weg dat dit wel de klassen zijn waar je de meest technische coureurs tegenkomt, die niet elektrisch starten en verder niks doen) een 100cc rijder heeft het altijd druk: sproeiers afstellen, choken voor het aanremmen, de start etc.

reken op een 6 tot 10uur voor het reviseren, een topgetunede of wedstrijdmotor gaat om de 3uur uit elkaar.

ik rijd zelf ook 100cc en ben er gek op: prachtig geluid, veel toeren, veel kracht en een beetje charme van het karakter van de motor

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 9:48 am 

Wat zou jij dan adviseren? Heb elders gelezen dat een GX390 blok van Honda opzich ook een fijn ding is. 4-takt weliswaar maar dat heeft ook weer zo z'n voordelen toch. Ook heb ik begrepen dat je in principe op weinig banen met 2 takt kan rijden. Aangezien Eefde hier een 15 minuten vandaan is zal ik hoofdzakelijk daar gaan rijden en daar is uitsluitend 4 takt toegestaan dacht ik.

Tegenhanger is dan wel weer de kostprijs voor een 390 blok. Heb op marktplaats 2 karts zien staan incl. 390 blok, misschien dat dat wat is? Dan het blok eraf halen, enigzins reviseren en dat monteren?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende