Auteur |
Bericht |
ms kart
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 8:23 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
waarom zou je v power gebruiken voor je kart als hij op super98 of euro95 goed loopt ik geloof niet zo in die v power en het is nog duurder ook. ze hebben het toch voor auto´s ontwikkeld en niet voor de kart.
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 8:32 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Citaat: waarom zou je v power gebruiken voor je kart als hij op super98 of euro95 goed loopt ik geloof niet zo in die v power en het is nog duurder ook. ze hebben het toch voor auto´s ontwikkeld en niet voor de kart.
goed het verhaal van henri lezen en dan reageren
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 8:51 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Ik denk dat als je doet wat Henri zegt, ( de motor bouwen en afstellen voor een bepaalde soort brandstof)
Je met Duitse vpower wel degelijk een iets snellere motor zou kunnen maken.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 8:59 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Ik denk dat als je doet wat Henri zegt, ( de motor bouwen en afstellen voor een bepaalde soort brandstof) Je met Duitse vpower wel degelijk een iets snellere motor zou kunnen maken.
Kijk dit is nou iemand die reageert nadat hij alles goed gelezen heeft.
En Dick je hebt gelijk. Toen ik nog aktief was in het NK en EK Wegrace hebben we met brandstoffen gereden die 124 octaan hadden.
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 9:29 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
@willie,
ik heet tony kart racer en niet tony boy!
@henri,
zeer goede tekst.
maar wat belangrijker is dat het duidelijke tekst is
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 9:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
en die motoren werden dan op 124 octaan gebouwd of niet dus een kart motor die hier op 98 octaan staat moet ook 98 octaan rijden en niet 95
toch
en mensen die zeggen dat het allemaal niks uit maakt die hebben er niet veel van degrepen vrees ik
je zet je bandenspaning toch ook niet op 2,5 bar als er 0,7 in moet zo rollen imers allebij maar bij 2,5 rijd je ze gewoon kapot
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo dec 10, 2006 9:50 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
@jorus De kart motoren van nu, zoals de rotaxmax en alle icc motoren zijn gebouwd voor normale benzine die je bij de pomp kan kopen.
Dan is dus euro 95 geen probleem. Echter als je wedstrijden gaat rijden ga je tussen alle regels door je motor optimaliseren. Door kleine wijzigingen kan je de motor beter laten presteren. Dan kan euro 95 een probleem worden en zou ik dus voor V-Power kiezen.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 3:18 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Hey Henri,
Bedankt hoor
Mooi stukje (duidelijke) tekst, en als de mensen die het niet snapten al eens begonnen met gewoon te vragen wat er met een bepaald stuk tekst of woord bedoeld werd in plaats van de "zagen" zou het voor iedereen leuker worden. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om gewoon toe te geven dat je iets (na meer dan 1 leesbeurt) niet helemaal begrijpt? Iedereen heeft dat al eens voor en als je dat toegeeft zal niemand je daar minder om vinden. Diegenen die dat wel doen zijn waarschijnlijk zelf wat "simpel".
Spijtig genoeg vind je niet overal mensen die de moeite doen om ns wat meer uitgebreide tekst te geven maar als ze het dan ns doen mag je die mens best bedanken.
Maar om alles dus goed samen te vatten -> er is niks mis mee om V-power te tanken als je motor het nodig heeft.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 6:31 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik sluit me aan bij de woorden van Beire, Henri en Joris.
Wat Vpower betreft denk ik niet dat het slecht is voor je blok, maar we kunnen denk ik wel stellen dat nederlandse Vpower overbodig is voor het karten, aangezien je dan beter 98 kunt tanken. Voor mensen die niet dicht bij de grens wonen zal dat dus de meest voor de hand liggende keus zijn, naast wellicht BP Ultimate.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 6:32 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ja wat is dat dan bp ultimate?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 6:36 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 6:40 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
maar ik bedoel is het het zelfde als V power? en hoe reageert het blok erop enzo
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 6:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Gewoon ff de moeite nemen en de website bekijken, daar staat alles op.
Het maakt niet veel verschil in het viertaktje, hij loopt er een heel klein beetje beter op (ietsjes beter doorlopen in toeren), maar BP was vroeger de dichtstbijzijnde pomp
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma dec 11, 2006 9:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bijna alle grote benzine merken hebben zoiets total heeft exxelium of zoiets ook geen 100 octaan geloof ik heb nagevraagd in tank station maar dat meisje keek of ze water zag branden
en alral heeft ook en 100 octaan zoals fart noemde maar ook alleen in duitsland
geen vanalle hier tekoop
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: di dec 12, 2006 12:03 am |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Citaat: en alral heeft ook en 100 octaan zoals fart noemde maar ook alleen in duitsland
aral en bp ultimate is het zelfde hoor.
in duitsland alletwee okt 100
volgens de man in duitsland in de duitse v power nu okt 103(maar dat heb ik nog niet gelezen dus vraag het me af)
Kortom nl V power 95 brengt niks,je kunt beter 98 halen en wil je een stapje verder dan 98 dan moet je over de grens.
conclusie:
Maar voor de gemiddelde karter die die kleine beetjes niks zeggen , gewoon 95 halen.(zolang je de boel maar goed afgesteld hebt natuurlijk.
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|