Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:45 am 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
Monteerd Honda standaard NGK bougies?
Want dan zou dit de standaard bougie moeten zijn voor een NX250: NGK CR9EH-9.
Ik weet dat bij NGK de 'R' staat voor ontstoord, maar of dat bij andere merken ook zo is?

"bougiedop met een isolatiewaarde van 5 ohm", bedoel je misschien 5k ohm?
Dat is namelijk de weerstands waarde die nodig is om te ontstoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Ik weet niet of het een NGK bougie is............er staat alleen Honda op..

Dat kan wel eens kloppen die 5k ohm. Is dit van invloed op de mate van ontstoring?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:58 am 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
Citaat van de NGK website:

--------------
Frequently Asked Questions

Q: When should I use a resistor spark plug?

A: NGK "R" or resistor spark plugs use a 5k ohm ceramic resistor in the spark plug to suppress ignition noise generated during sparking.

NGK strongly recommends using resistor spark plugs in any vehicle that uses on-board computer systems to monitor or control engine performance. This is because resistor spark plugs reduce electromagnetic interference with on-board electronics.

They are also recommended on any vehicle that has other on-board electronic systems such as engine-management computers, two-way radios, GPS systems, depth finders or whenever recommended by the manufacturer.

In fact, using a non-resistor plug in certain applications can actually cause the engine to suffer undesirable side effects such as an erratic idle, high-rpm misfire, engine run-on, power drop off at certain rpm levels and abnormal combustion.
---------------

Dit geldt ook voor bougiedoppen. Hoe hoger de weerstand hoe beter de ontstoring, ik geloof dat jezelfs bougiedoppen kunt krijgn met een 10k ohm weerstand.

Edit: Je kunt ook zelfs kabels krijgen met een dergelijke weerstand om de storing tegen te gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Is het gewoon een kwestie van experimenteren om tot een goede ontstoring te komen, of is het gewoon verstandig om een bougiedop te kopen die maximaal ontstoord?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 12:12 pm 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
Ik zou exerimenteren en beginnen met de "oudste" onderdelen te vervangen. Bijv. de kabel, die kan vaak oud zijn en dus waarschijnlijk storen.

Als die bougiedop niet erg oud is, dan zou deze in principe genoeg ontstoord moeten zijn, als het een 5k ohm weerstand heeft.

Hoe zit het met de bougie zelf, is deze erg oud? Daarnaast zou ik precies uitzoeken welke bougie het is en checken of deze ook daadwerkelijk ontstoord is.

Zoals je zelf al hebt gezegd, stond er honda op. Ik ben er niet zeker van of ee 'R' in het typenr bij honda ook ontstoord betekend. Misschien is het wel de R van race of zo? Ik weet alleen voor NGK zeker dat de 'r' staat voor ontstoord.

Anyway, mijn advies zou zijn eerst uitzoeken en dan pas vervangen. Op de gok dingen vervangen kost een hoop geld. :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Bedankt voor jouw advies. Het probleem is echter dat mijn motordealer geen idee heeft van ontstoorde bougies/bougiedoppen of kabels. De bougiekabel is waarschijnlijk al behoorlijk oud. Volgens mij is deze echter niet gemakkelijk te vervangen doordat hij één geheel vormt met de bombine (?)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 12:51 pm 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
Kan me haast niet voorstellen dat de kabel 1 geheel is met de bobine, vaak is deze als het ware erin gedraaid. De kabel draai je als het ware op een schroef... Soort van omgekeerd kurkentrekker.

Mijn gevoel zegt het te zoeken in de bougie (zeker als je dealer zegt niks van onstoorde bougies af te weten), misschien moet je eens een andere proberen van NGK:

Bougie NX250: NGK CR9EH-9. (Dit is een ontstoorde)

Edit: Als ik het goed heb ik is deze bougie ook door Honda standaard voor geschreven voor de nx250 (1988-1990). Welk bouwjaar is die NX250 van je?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 2:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Volgens mij is het blok uit 1989. Ik zal het eens proberen met een NGK bougie. Volgens is er ook een Iridium exemplaar te koop die ontstoord is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 2:45 pm 
Hallo Milano & co,

Iridium is gepatenteerd door Denso.
Ik gebruik ze op onze Subaru en zijn dacht ik goed voor 100000 km!

De eerste set van drie warmte graden heb ik eind 2000 gekocht en nu pas, mischien uit gekkigheid nieuwe gekocht.
Ze waren in elk geval nog niet versleten na meer dan 300 uur.

Zover ik weet moet je nooit een ontstoorde kap en kabels en bougies combineren.
Of een kap of een bougie.
Anders gooi je het voordeel van electronische ontsteking, hoge spanning door meer weerstand weer weg.
Onze Sub heeft ontstoorde kappen en iridiumbougies van het type IW 27, 29 of 31 (10of minder, 18, 25+ graden buitentemp)
Mijn Alfano stoort niet en ook niet mijn mobieltje of radio in de garage.

www.denso.nl en dan verder zoeken.
Dan vind je alle tabellen voor warmtegraden, toepasbaarheid en antwoord op vele vragen.

NB. Kijk uit met de lengte van de schroefdraad!!!!!..... als je experimenteerd.

Ze zijn prijzig, maar wat mij betreft hun geld waard.
Ik heb ze via TKT Enschede.

Benno


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 16, 2006 5:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Ik heb net nog even gecheckt maar het blijkt toch een NGK bougie te zijn met een R in de code. Ook heb ik een NGK bougiedop (5k ohm). Hij heeft nu dus weerstand in de dop en in de bougie, is dit niet wenselijk? En hoe zou ik van de storing af kunnen komen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2007 6:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:04 pm
Berichten: 131
Woonplaats: vianen
ik heb vandaag een stage 6 temperatuur en toerenteller binnen gehad ga hem er zo op zetten laat wel even weten of het werkt lijkt geen probleem temp sensor is de zelfde draad als de alfano enz gewoon m10x1 en de trillingen tjah scooter draait ook 12000 rpm

_________________
ms kart - 125cc tm cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2007 8:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Op de meeste scooters zit vering dus de trillingen zullen daar wel wat minder zijn, wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat het spul kapot gaat als het op een kart zit. We zijn erg benieuwd naar je bevindingen :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 26, 2007 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:04 pm
Berichten: 131
Woonplaats: vianen
gisteren de stage 6 temperatuur meter en toerenteller op mijn kart gezet werkt echt perfect allemaal en kost echt niet veel moet er alleen wel op letten dat als je hem besteld je de goede temp sensor erbij besteld met m10 draad en niet met 1/8 draad

_________________
ms kart - 125cc tm cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 26, 2007 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
de teller kost € 69.04 en word geleverd met m10 temperatuur kabel.

Afbeelding

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2007 8:52 pm 

Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm
Berichten: 13
Ik hebniet alles gelezen.
Maar toen ik dit topic zag, dacht ik gelijk aan mijn stage 6 teller.

Nu heb ik een Luchtgekoelde kart.
Daar kan je ook een Tempratuur meter op aan sluiten
En ook een Toerenteller

je moet wel een Bougie monteren met een R(tegen het storen).
Verder de kabel om je bougie kabel heen doen(paar x) Dan leest hij het Af.
Verder is er inplaats van die M10 sensor ook een sensor, die je onder je bougie kan doen. Is een Ring, dus oude ring van je bougie eraf halen.

Werkt ook allemaal ;)
Scooters draaien vaak ook tegen de 14K aan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David