Auteur |
Bericht |
Bobster
|
Geplaatst: zo nov 12, 2006 10:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
Was mooie dag.
vooral voor dragonfly.
Proficiat met je 1ste plaatst in de 2e manch.
mooie rit jammer van je laatste.
Groetjes Bobby
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 9:55 am |
|
|
als ze een recreantendag houden moeten ook alleen maar recreaten kunnen mee doen.
en dus grote teams weigeren van dit soort activiteiten.
vind het een schandalige vertoning als het in genk zo is gegaan zo als
de meeeste hier beweren.
ik wou komen kijken maar gelukkig heb ik dat dus niet gedaan.
|
|
Omhoog |
|
 |
mats
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 9:57 am |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Als de monteurs ook meerijden lijkt het mij niet meer dan logische dat die team's er zijn, enkeld zijn de rollen dan omgekeerd.
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 9:59 am |
|
|
maar dan is het nog steeds geen recreantendag.
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 10:33 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Schitterend gereden van Dragonfly, zoals gezegd ->Zelf de overwinning weggegooid de laaste manche maar met een 2de plek als eindrsesultaat kan je je al inbeelden hoe goed hij de 2 aanloopraces gereden heeft. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 11:03 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
hij heeft zijn best gedaan !!
heb hem 2 keer moeten helpen
zeer jammer 2x pech met de bougie.
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 12:21 pm |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
Dank U mannen, ik heb de overwinning idd verspeeld. Een uitgebreidt verslag volgt later. Merci Bobby, de jeep heb ik niet nodig gehad maar er liep iets serieus mis met die bougie's...
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 12:34 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Ik kan me voorstellen dat Genk niet voldoende recreanten bij elkaar heeft gekregen en zo het rijders veld heeft aangevult. Maar toch het kwam erg stom bij me over.
|
|
Omhoog |
|
 |
Dragon GT
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 12:47 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
Jongens
aller eerst proficiat aan Dragonfly
nu ivm ' de grote teams '
ik was helaas niet op genk, maar ik denk echt niet dat er een competitiepiloot meegereden heeft
iedereen word gecontroleerd op ' het NIET-houder zijn van een Licentie '
de ' Recreantenrace ' was oorspronkelijks ' mechaniekersrace '
dus is het vrij logisch dat de grote teams er aanwezig zijn
alleen zijn, zoals mats al vermelde, de rollen omgekeerd.
|
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 2:17 pm |
|
|
Vond dat het al bij al nog meeviel, heb die oplegger ook zien staan maar dat wil niets zeggen. Er waren een paar toppers in de ICC en de veteranen maar anders niet hoor. In mijn klasse (100cc) reden er ook 2 karts mee van CRG Holland maar die jongens konden niet mee met ons dusja... Uiterlijk vertoon is niet altijd alles!
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 3:39 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Jongens
aller eerst proficiat aan Dragonfly
nu ivm ' de grote teams '
ik was helaas niet op genk, maar ik denk echt niet dat er een competitiepiloot meegereden heeft iedereen word gecontroleerd op ' het NIET-houder zijn van een Licentie '
En hoeveel recrerantenraces heb jij dan al wel aanwezig geweest? Ik al minstens zo'n stuk of 10.
Welke licenties worden er uitgebreid getoetst? De Belgische omdat die gegevens het eenvoudigst te raadplegen zijn, zelfs dan glipt er nog wel ns eentje door het net. De Nederlandse nazien is niet zo direkt te doen én die kerels schrijven hun dan ook nog meestal de dag zelf in en dan gaat het al helemaal niet, of ze moesten die piloot direkt herkennen. Ook gebruiken ze al eens een andere naam, of heb jij er weet van dat er een paspoort gevraagd word misschien?
Maar het is inderdaad zo dat er ook een hoop piloten met materiaal rondrijden van de piloot die ze het hele jaar door al begeleid hebben en die komen inderdaad met hun wat groter opgevat materiaal langs.
|
|
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 3:40 pm |
|
|
Zaterdag: Rond 11u toegekomen en het regende al. Tent opgezet en alles klaargemaakt om te gaan roderen. Had nog regenbanden nodig en mijn gebuur verkocht een setje YGP voor 25euro. Slechte banden maar het was maar om te trainen. Motor gerodeerd en die dag een dik uur gereden zonder grip. Er was nog niet echt veel volk op de parking, toen ik me s’avonds ging inschrijven waren er nog maar 6 piloten ingeschreven in de 100cc klasse. Dat beloofde al niet veel goeds.
Zondag: vroeg opgestaan en het weer zag er goed uit. Tot we aan het circuit kwamen en het water begon te gieten. Alles stond binnen de kortste keren onder water. Er begon wel veel volk toe te komen. Dan maar nieuwe banden gaan kopen (YJP) en alles klaargemaakt voor de eerste training. Dat ging vrij vlot en de banden waren gerodeerd. Na de 2de training bleek dat we met 15 waren en ik had de 3de tijd gereden. Kwam achteraan wel nog veel grip tekort en verloor iets meer als een seconde per ronde op de 1ste wat veel is. Startopstelling was loting en ik moest 2x als 8ste starten. Nog wat zaken veranderd aan het chassis en klaar voor de eerste manche. Had s’morgens met een NGK BE9 getraind en de motor liep echt goed. Voor de race stond het circuit echt onder water maar het was gestopt met regenen. Een BE10 gemonteerd maar bij het wegrijden voelde ik al direct dat er iets mis was met de motor, heb dan constant mijn benzinedarm dichtgehouden maar doordat de opwarmronde zo traag gereden werd ging het mis aan de pitsingang. Motor viel uit, verzopen. Kart naar de pits duwen, daar nieuwe bougie erin en achteraan aansluiten voor de start. Ik dacht dat ik een ronde achterstand had maar later bleek dat dit niet zo was. Beetje te geweldig geweest aan de chicane en daar gespind. Dan rustig uitgereden, paar ingehaald en nog 6de geworden. Voor de 2de manche ging het ook fout, veel piloten hadden problemen met formatie rijden en er was een incident aan de gang waar wij niets van af wisten. Dus na 3 opwarmronden aan 10km/h ging het weer mis, terug verzopen aan de kantine.
Terug kart geduwd naar de pits, dan snel terug een BE9 gemonteerd maar ondertussen was er een rode vlag gekomen. Iedereen terug naar de start, 4-5 piloten die nog snel een andere bougie monteerden en we konden terug van start gaan. Terug een heel ongecontroleerde start maar de motor hield het uit en we waren weg. Ik lag al snel 2de en de eerste inhalen was makkelijk. Lag op kop en de latere winnaar van de dag klampte aan en probeerde me voorbij te steken. Kon hem afhouden en na een paar ronden begonnen de banden te werken waardoor ik kon wegrijden. Geen weerstand gehad en rustig aan gedaan. Die manche dus gewonnen en kon wat punten goedmaken die ik in de 1ste manche verloren had.
Voor de finale moest ik als 3de starten en we hadden nog met 3 kans op de eindzege. Twee zeer trage opwarmrondes door de onkunde van de marchalls en we waren weg. Ik had een heel goede start en lag al eerste bij het ingaan van de bocht, deze die als 2de gestart was viel uit (luchtfilter losgekomen) en de 1ste stak me terug voorbij. We hebben zo een ronde haasje over gespeeld bij elke bocht tot ik hem kon pakken en ervoor blijven. Banden hadden terug wat tijd nodig maar dan marcheerde alles goed en kon ik wegrijden. Zaak was van rustig te blijven en geen fouten te maken. Ik had een half rechtstuk voorsprong na 3-4 ronden maar toen ging het dus mis. Björn (die als 2de gestart was) deed wat tekens naar mij en ik zag al maar half met dat turbo vizier. Bocht verder waren ze geel aan het zwaaien, ik was dus naar alles aan het kijken behalve naar de baan en bij het uitkomen van de bocht geef ik een beetje te veel gas en spin ik. Weg zege, was puur mijn eigen schuld van even niet op te letten. Kart terug gestart maar achterstand was te groot op de leider. Heb nog een kart of 3-4 kunnen inhalen. Kon mezelf wel doodschieten van zo een domme fout te maken maarja dat is karting zeker… Ben uiteindelijk nog 2de geworden in het dagklassement.
Toch even een opmerking: ik besef maar al te goed dat een dergelijke dag niet mogelijk is zonder vrijwilligers. Ik wil die mensen dan ook bedanken voor hun inzet maar de marchalls waren dit jaar toch iets te onervaren. Ze stonden gewoon in het midden van het circuit tijdens de opwarmrondes en zelfs als we maar 15km/h reden deden ze nog teken dat we moesten vertragen. Dit is een opmerking die ik van veel piloten in verschillende klassen gehoord heb, misschien toch beter die mensen in het vervolg wat beter inlichten en dan zouden de starts iets vlotter verlopen.
Ik wil in het bijzonder mijn mecanieker Glenn bedanken, zonder hem zou ik dit resultaat nooit behaald hebben. VDK om de motor goed klaar te stomen en Tony voor het vervoer. En natuurlijk alle supporters die er waren om mij aan te moedigen.
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 4:53 pm |
|
|
die tent van die stil oid was idd erg groot! maar stond helemaal niets in  zou wel in het kader van sponsorevenement zijn, wat natuurlijke perfecte mogelijkheid is tijdens zon race.
Organisatie liet wel te wensen over, tijdens startprocedure van de eerste race werden de piloten gedwongen om zo langzaam te rijden dat bijna de helft van het veld vetsloeg!
Tweede race werd onze man op pole gedwongen stop gezet (official sprong voor zijn kart op de baan!!!!) heel erg kwaad om geworden.
Maare dragon, laatste race zaten er toch wel 2 crg politen vlak achter je, voordat je spinde  vooral die toen 2e lag, die was als laatste gestart.
En uiteindelijk heeft crg nr1 gewonnen!
_________________  To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 5:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ach het gaat uiteindelijk toch op het leuke rijden of er nou een paar prof's bij zijn of niet maar ik kan het best begrijpen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: ma nov 13, 2006 5:04 pm |
|
|
Ze hebben ons idd veel te traag laten rijden maar jij zou moeten weten dat je als mecanieker niet op het circuit naar een piloot mag lopen om hem te gaan helpen. Dus niet meer dan normaal dat ze hem dan tegenhielden in de herstart, heb dat gezien gebeuren.
CRG Nr 1 kon ik met gemak aan hoor, die Birel met nr 5 zou een andere zaak geweest zijn. Maar ik heb het verprutst dus we gaan nooit weten hoe het zou verlopen zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |