Auteur |
Bericht |
berend botje
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 9:38 am |
|
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am Berichten: 57 Woonplaats: Enschede
|
Ik wil de temperatuur van het koelwater kunnen aflezen, zodat ik bijvoorbeeld in de winter de radiateur kan afplakken.
Nu heb ik allerlei laptimers, alfano's, myChron's etc gezien, die allerlei trucs kennen, waaronder ook uitlezen van temp. Echter deze apparaten lijken wel van goud gemaakt te zijn, ze zijn gewoon hartstikke duur.
Wie heeft er ervaring of ideen om een digitale temperatuur meter zelf te bouwen of "samen te stellen"?
Bijv. door bij Conrad het een en ander te bestellen of zo'n scooter metertje...
Zat zelf al richting zo'n scooter metertje te denken, echter weet ik niet goed naar wat voor een sensor / aansluiting ik moet zoeken, wie heeft een idee?
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:10 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
ik heb nog een splinter nieuwe alfano pro liggen. geheel compleet met temperatuur laptime en toerental sensor deze mag u hebben voor 226 euro incl. verzendkosten.
als je even een pb stuurt als je intresse hebt kan ik misschien nog wat met de prijs doen.
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:44 am |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
eej bobby, ik miskien wel, maar tis wel duur he!
heb je ook geen losse toerenteller liggen?
jij hebt toch ook nog een adac-demper te koop he?
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:49 am |
|
|
@ manders racing
als je ff je msn doorgeeft praten we verder
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 11:14 am |
|
|
Bobby,
bedankt voor je aanbieding, maar ik zoek oplossing die echt een heel stuk goedkoper is.
Het gaat mij erom dat ik de water temperatuur kan lezen en eventueel toeren voor een klein prijsje.... Daarom iets van een scooter of zelfbouw of zo
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 11:18 am |
|
|
oke geen enkel probleem.
heb zelf de rpt niet meer liggen die had je voor 50 euro mogen hebben als ik hem nog had.
groetjes bobby
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 12:21 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Dan zal je goed moeten zoeken, het probleem is dat je op een kart met toch wel redelijk wat trillingen zit. Heb destijds ook meerdere oplossingen geprobeerd en die dingen waren ofwel té log (je moet ook nog de juiste spanning voorzien) of waren rap stuk getrild.
Ik heb me dan uiteindelijk een Alfano aangeschaft en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Het zijn inderdaad dure dingen maar als je regelmatig gaat rijden wil je toch ooit ook eens weten hoe snel je gereden hebt. Dan begin je met het maken van een cronometer die op je stuurtje past en die je zelf via een verlengdraadje en knopje afdrukt (ook zelf gemaakt indertijd) maar ook dat werkt niet echt zoals je wilt én je stuurtje staat op den duur helemaal vol toestelletjes.
Ik zal wel eens mee kijken wat je alternatieven zijn maar denk er wel aan dat als je ooit toch een Alfano of gelijkaardig gaat aanschaffen je al een hoop kosten en tijd kwijt bent.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 2:55 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
@berend botje: Als je een Alfano aanschaft, vanaf ongeveer 175 euro, doe je zeker geen miskoop (heb er nog 1 liggen).
Het mooie van deze laptimers is dat ze volgend jaar of het jaar erop gewoon nog hetzelfde geld opleveren bij evt verkoop. Dus in principe kost het niets!
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 9:00 pm |
|
|
Misschien dat ik volgende jaar of zo een keer van plan ben om zo'n laptimer aan te schaffen, maar nu zeker niet. +/- 200 euro voor een "ver-edelde stopwatch" kan ik nog niet verantwoorden.
Vandaar dus een zoektocht naar een goedkope temp meter. Dan kan ik altijd nog zo'n alfano of zo aanschaffen.
Zo'n rpt van freeline lijkt op een aardig oplossing, maar ik kan me voorstellen dat het nog simpeler kan...
Laatst bijgewerkt door berend botje op di nov 07, 2006 9:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 9:01 pm |
|
|
Berend, als het goed is heb je van mij een reactie op je email ontvangen.
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 9:52 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
als je je toeren wilt weten (zeer belangrijk) kijk dan eens bij Ben de Paauw, een PET 2000 voor 79euro
geeft actuele toerental, onthoudt het hoogste toerental en onthoudt de rijtijd. is ook waterdicht en bruikbaar voor 4takt. Ik ben zelf ook van plan hem aan te schaffen
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:11 pm |
|
|
adac demper !!zo een die er tussen moet?
kan je voor niks ophalen bij mijn
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:27 pm |
|
|
(offtopic, sorry maar moet ff)
oke dan !!!!!!!! gereserveerd dan voor mij!
moet ff kijken wanneer ik hem haal, goed?
deze moet (wil ik graag) ik hebben
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:51 pm |
|
|
ja kan je ophalen
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:53 pm |
|
|
jow, is goed! hou je hem vast voor mij? ik mail of pb je wel, misschien dat we mekaar een keer treffen op de baan en anders kom ik wel een keer richting uden! alvast bedankt he
|
|
Omhoog |
|
|