Auteur |
Bericht |
AR RACING
|
Geplaatst: ma okt 23, 2006 10:58 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 9:11 pm Berichten: 80
|
Zat zo eens te kijken,en wat mij op viel was dat aan de linker kant de spoiler netjes in een mooie lijn liep met de achterband.
Echter is dat aan de rechter kant niet zo.
Heb een foto waar het wel een beetje op te zien is;
Misschien iemand enig idee hoe dit komt en/of hoe dit op te lossen is ?
Alvast bedankt,
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 23, 2006 11:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
AR Racing,
Dat is heel simpel te verklaren....
Wanneer je de achterwielen incl klossen (daar waar de velgen op vast zitten) dan kan je opmeten hoeveel cm. afstand de klos op het achteras zit. Dit moet je dan gelijk houden aan beide kanten.
Je breedte (afstand buitenkant velg tot andere buitekant velg) afstelling achter is (bij droog weer) tussen de 137 en 140 cm.
Dan moet je de klossen een beide kanten evenredig ver op de achteras schuiven. Je kan met tape een afstand vaststellen (zeg 10cm vanaf het begin van de achteras) dan doe je de klossen + velg er weer op en meet de buitenmaat van buitenkant velg tot velg. Gewoon een meetlint door de achteras heen schuiven, even vragen of iemand anders evene het begin van de lint kan vasthouden loodrecht op de buitenkant van de velg... aan de andere kant sta je zelf en lees je de totale breedte af. Is het te kort... dan ga je breder en vice versa.
Wanneer je dit goed gedaan hebt zal je zien dat de verhouding zijbakken / achterwielen wel gelijk zijn aan beide kanten.
Mooie kart trouwens... en dan nog wel uit 1970...... volgens foto..
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
AR RACING
|
Geplaatst: ma okt 23, 2006 11:27 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 9:11 pm Berichten: 80
|
Paulo,
Bedankt voor je antwoord,is een duidelijk uitleg dus moet gaan lukken.
laat wel even weten hoe of wat
1970,tsja kan je nagaan hoe de karts vroeger al waren
Nee is gewoon een foutje.
Gr,
|
|
Omhoog |
|
|
AR RACING
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 11:35 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 9:11 pm Berichten: 80
|
Paulo,
Ik heb het nou meerdere keren doorgelezen,en begin steeds minder te begrijpen hoe of wat ik nou precies moet doen
Zou je het misschien nog even een keer willen uitleggen ?
Thx
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 11:43 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
@ ar racing je kan de de breedte achter afstellen t/m 140cm breed de achteras kan 104 cm en 102cm zijn je moet met een meetlint even meten hoe breed hij staat van de buiten kant van de velg tot aan de buiten kant van de velg ( links naar rechts dus ) zo kan je hem de perfecte breedte geven en kan je meer grip krijgen.
ik zie ook op de foto dat je voorbanden verder aan de binnekant zijn afgesleten dan aan de buitenkant van de band ?? die zal je ook anders moeten gaan afstellen !!!!
Groetjes Bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 11:46 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Simpel.....
- Beide Klossen van je achteras afhalen (velgen+banden op de klos laten zitten)
- zet met een tape-je een afstand vanaf het begin van de achteras naar binnen uit. (bv. 10cm. en precies daar zet je een streepje of beter een stukje tape)
- dat doe je precies hetzelfde aan beide kanten
- klossen (mer velg en wiel) er weer op totdat de rand van de klos je tape raakt (wat je afgemeten hebt)
- even klein beetje vastmaken
- andere kant idem
- dan pak je de meetlint en meet je dan afstand (breedte) tussen beide achterwielen (buitenkant velg links tot aan buitenkant velg rechts)
- het makkelijkste is de meetlint door je achteras heen (die is nm. hol)
- STEL dat de totale breedte iets van 135 cm is, dan zou ik hem voorlopig even afstellen op totaal: 139cm (140cm is max)
- dat betekend dat je (139 - 135cm =) 4cm te kort komt....
- dat is dus 2 cm aan beide kanten iets naar buiten stellen de klossen..
- wel precies doen, want elke 2 milimeter geeft een andere reactie.
Snap je het nu ???
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 11:59 am |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Het kan ook nog zijn dat de beugels van je zij-bakken niet even breed zijn, hierdoor krijg je ook breedte verschil!
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 12:00 pm |
|
|
Hallo Paulo, AR,
Kijk eerst of de as wel precies in het midden zit, anders klopt het nog niet.
Links en rechts moet de as dus even lang vanaf de (bijv.) buitenkant van de lagerhouder zijn.
Om dit in de toekomst snel te controleren kun je na het centreren een streepje op de as, tegen het lager zetten.
Zo zie je in een oogopslag of de as nog op zijn plaats zit.
Daarna de door Paulo genoemde zaken meten en afstellen.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
AR RACING
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 12:50 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 9:11 pm Berichten: 80
|
Paulo en alle anderen,
Bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 4:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Tukkerteam,
Helemaal correct..... ben er even vanuit gegaan dat de achteras in het midden staat, maar.... meten is weten !
Het kan ook zijn dat een van de zijbakken een opdonder heeft gehad waardoor de bak en dito beugel krom staat t.o.v. de andere kant.
Maar... AR Racing.. doe even je best en je zal zien dat het helpt.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 4:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
veel succes ermee !!! maat
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 6:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik meet altijd naar het frame toe dan komt het niet zo nauwkeurig hoe je je as in het midden zet overigens zet ik mijn as wel altijd netjes in het midden
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 6:35 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dan is het in orde toch joris
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 6:41 pm |
|
|
Hallo Joris,
Een mm meer naar links of rechts zal niet zo'n probleem zijn, maar een cm of meer wel.
Waarom:
1 Meer of minder hard / stug door verschil in lengte van de as in de klos, dus verschil in grip links t.o. rechts.
In het geval van meerdere cm verschil wellicht een te kort stuk as in de klos, wat weer erg "vervelend" kan zijn als daardoor de boel losloopt of breekt!
2 Ik wil graag weten of de as nog in het midden zit, omdat als hij niet meer in het midden zit, hij begint te schuiven / is gaan schuiven.
Dat kost kettingen, tandwielen, remmen en vermogen en bij een afspringende ketting wellicht nog meer schade.
Je hebt wel gelijk met het meten, als je vanuit een vast punt naar of vanaf de klos meet.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di okt 24, 2006 9:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik meet de as ook gewoon vanuit het frame in het midden bij montage dus is het niet zo dat mijn as een cm uit het midden staan hooguit 0.5 mm is gewoon een kwestie van ff een aar keer nauw kijken
en mijn spoor breete meet ik ook vanaf het frame dan telt de fout die je eventueel gemaakt hebt met de as monteren niet meer mee
|
|
Omhoog |
|
|