Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ktm 200c op kart....
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2006 9:30 am 

Geregistreerd: za mei 06, 2006 12:00 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Maastricht
Hoi,

ik ga waarschijnlijk een schakel aanschaffen en ik zag een kart
staan op internet met 200cc ktm erop met first chassis en een alfano
voor 1500 euro.

is dit te duur?, en gaat het harder als normale schakelblokken?


mvg niels


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2006 1:57 pm 

Geregistreerd: zo mei 28, 2006 5:49 pm
Berichten: 28
20occ? bedoel je soms250cc?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2006 4:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@the karper: dit gaat wel degelijk om een 200 cc. ktm is een van de weinigen die een 200cc schakelcrossblok fabriceerd.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2006 8:23 pm 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
crgkarter, ik heb de advertentie zien staan en heb wat uitgexocht over dit ktm blok.
Het ktm 200cc blok is bedceld als een makkelijk te rijden 125cc.
Een 125cc moet enigzins op toeren gehouden worden, dat is soms lastig/moeilijk.
Een direct vergelijk tussen het 200c blok en een 125cc ktm crosser laat een bijna gelijk topvermogen zien, de 200cc heeft wel een stuk hogere koppelverloop.
Ik denk dus dat je qua topsnelheid geen verschil ziet, het zal makkelijker rijden en misschien iets sneller optrekken uit langzame bochten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2006 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
de ktm200cc is geen crossblok hoor maar wordt gebruikt voor enduro.

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 21, 2006 10:40 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
enduro is niet echt een voordeel want dat wil zeggen dat ie voor straat gebruik bedoeld is

wat dan dus meestal wil zeggen dat ie een lange 5 en 6 heeft waardoor hij lang op hooge snelheid kan rijden (b.v. snelwegrijden enz.) maar een kart moet juist even (kort) op maximun snelheid rijden

een aprilia (ofwel een max met 6 versnelingen) heeft dit probleem ook


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@joris: enduro betekent echt niet dat de motor voor straat gebruik is. Enduro is een tak van sport in de motocross. Van proef naar proef via de openbare weg. een soort van rally-proeven.

@bigidiot: enduro of crossmotor, beide een crossblok (dezelfde opbouw)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 10:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Bigidot heeft gelijk, dit is een enduro blok, en idd de bakverhoudingen zijn anders, maar als recreant kun je best met dit soort blokken rijden hoor.

Met het verhaal van Berend botje ga ik helaas in zijn geheel niet in mee.

Prijs is idd niet echt verkeerd, volgens mij is alleen het chassis niet echt recent maar gepimpt.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 11:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
als je voor je fun rijdt is het wel een leuk blokkie en ff 6 andere versnellingen er in en gaan met die banaan. en wat nog beter gaat is een 144cc wat vanaf 2007 toegestaan is in de 125cc klasse(in de cross dan)dat is gelijk aan de 2504takt machines.

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
dit moet je vooral gaan rijden als je geen bochten kan maken niels ;) echt domme zete ;)

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 1:57 pm 

Geregistreerd: ma okt 09, 2006 11:29 am
Berichten: 95
Woonplaats: veenoord
@bigidiot
dat zei ik ook al tegen niels en enduro heeft andere bak verhouding dn een crosser gewoon ff de tandwielen zoeken van een crossbak en dan kun je dr leuk mee uit de voeten

_________________
crg roadrebel met verstappen getuned maxter icc blokkie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 2:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
Energy 390 schreef:
.

@bigidiot: enduro of crossmotor, beide een crossblok (dezelfde opbouw)


uiterlijk is wel het zelfde maar innerlijk niet.

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 2:13 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het nadeel is gewoon dat je dit soort motoren niet echt fijn gegiert krijgt (tandwielverhouding) je kunt er voor kiezen om de 6 weg te laten en dus eindrechte stuk vol in de 5 te gaan of je kunt gewoon vol in de 6 gieren op eind rechte stuk maar dan krijg je de eerste 4 versnelingen die je dan heel snel moet schakelen waardoor je meer aan het schakelen bent dan aan het rijden

de eerste optie lijkt me beter zeker als beginende rijder en als de prijs navenant goed is is de deal toch oke


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 3:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Waarom zou je een versnelling weg gaan halen in de bak, je kunt hem met een andere gearing gewoon gebruiken,of je gebruikt hem gewoon niet, ik heb er zelf ook 1 gehad, TM 125 enduroblok, ga eens op een Maxter ICC zitten dan pas moet je veel schakelen.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 22, 2006 3:51 pm 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
@Fart: Tuurlijk kan je het niet eens zijn met me. Maar waar ben je het dan niet eens mee en hoe zie jij het dan? Wat denk jij dan van dit blok?

Ik denk het volgende: Het blok is gebasserd op het 125cc cross blok, alleen met een "bigbore" cylinder. En een iets langere slag. Het is inderdaad bedoeld voor de enduro, en daar heb je koppel nodig bij lage toeren. Om de vele korte stukjes, korte bochtjes etc te kunnen doen. Met een 125cc crosser een enduro rijden is erg vermoeiend, konstant toeren maken en de gang erin houden (veel schakelen) is gewoon erg lastig. Probeer maar eens vol gas tussen de bomen door te rijden, kan best spannend worden! Maar is gewoon niet te doen.
Vandaar dit blok, zodat het weinig hoeft te schakelen, en dus altijd lekker trekt. En ik denk dat het ook zo zal zijn op een kart, trekt altijd....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David