Auteur |
Bericht |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 12:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ik heb een keer met een wankel van een bekende gereden op uitgeest en ik reed de rotax maxjes er zo uit echt gaaf ding hoor
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 1:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Pro-kart monster....
Is niet zo moeilijk he als je ca. 10-12 pk meer hebt...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 2:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
paulo
weet ik 60 pk dat gekke ding dus dat was cker niet moeilijk om die dingen voorbij te gaan jammer dat ik mijn tijd niet meer weet
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Boele
|
Geplaatst: di sep 26, 2006 2:04 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 11:50 am Berichten: 23 Woonplaats: Zeist
|
wat kost zon blok nou ongeveeR?
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 7:31 am |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
@bigidiot:
Sorry voor de late reactie. Ik ben de laatste tijd wat minder actief geweest op het net.. (meer dan 3000 ongelezen berichten op het kartforum..)
enniewee.. ik heb laatst inderdaad weer eens met de Aixro gereden op Vledderveen, ging er lekker voor zitten om veel te rijden, werd ik na een paar minuten uit de baan "gedrukt" door een junior! Tandwiel op de curvestones, ketting kapot en naar later bleek ook het tandwielsupport krom. Dus de Aixro kon weer de aanhanger in.
Heb vorige week zaterdag wel nog op Pottendijk ermee gereden, gaat ehh.. best wel hard op het rechte stuk.
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 11:18 am |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
ik heb gisteren getest met een wankelmotor met 2 bougie's vermogen ongeveer 60 pk. Wat een geweld. ICC's konden me niet bijhouden
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 8:04 am |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
Hey Jeroen,
Was dat toevallig op Vledderveen voor iemand die 'm net aangeschaft heeft??
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 4:58 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
ja klopt. Heb je dat gezien? Hoe die ICC op het rechte eind het nakijken had ?:-)
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 6:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
hehe opskepper
nee hoor geintje die wankel's zijn zeker wel gruwlijk
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Zik
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 8:28 pm |
|
Geregistreerd: di sep 26, 2006 11:22 pm Berichten: 78 Woonplaats: Leiden
|
pas na 300 uur revisie Sheesh...
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 8:43 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Eerst zien dan geloven, heb mensen gesproken die blij zijn met een tiende daarvan
Voor mij nog erg onduidelijk hoe het met de betrouwbaarheid is gesteld van die dingen, anderen zijn er best tevreden mee, maar 300 uur lijkt me wel heel erg veel.
|
|
Omhoog |
|
|
Zik
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 10:50 pm |
|
Geregistreerd: di sep 26, 2006 11:22 pm Berichten: 78 Woonplaats: Leiden
|
dat is wel heel erg slecht dan, als ze 300 uur zeggen, en eigenlijk na 30 al moeten :S
|
|
Omhoog |
|
|
bigidiot
|
Geplaatst: wo okt 11, 2006 10:55 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm Berichten: 227 Woonplaats: emmen
|
maar een wankel is tenslotte ook over vierkant zie de autos die er mee uitgerust zijn gaan ook niet zo heel lang mee
_________________ ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: do okt 12, 2006 7:53 am |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
@ Jeroen:
Nee niet gezien, ik was bij de NK op Emmen kijken.
Ik ken echter de verse eigenaar van deze Aixro en wist dat hij 'm afgelopen weekend zou krijgen. Uit zijn enthousiasme over mijn motortje had ik al snel het vermoeden dat hij er vroeg of laat een zou aanschaffen...)
Voor de geinteresseerden:
De Aixro wankelmotor was voorheen een motor voor lichte vliegtuigjes.
Het feit dat deze motor 2 bougies heeft komt voort uit de vervelende eigenschap dat het vliegtuigje (met motor en al...) uit de lucht valt als een bougie er mee ophoudt en er geen tweede is die het overneemt....
Aangezien je met een kart doorgaans niet zo ver naar beneden valt als de bougie er mee ophoudt zit er dus ook geen reserve op!
De motor voor de vliegtuigjes is echter nog meer aangepast voordat 'ie als kartmotor de verkoop inging.
Wat ik begrepen heb heeft deze motor moeite met de koeling en is het gewicht en vermogen anders (hoger).
Je kunt denk ik dus wel stellen dat het gewoon een andere motor is.
Daarnaast heb je de italiaanse versie die een tijdje verkocht is waarin ook weer andere onderdelen in gebruikt zijn die blijkbaar minder betrouwbaar waren..
Je moet dus goed opletten dat je geen appels met peren gaat verwarren..
Wat de betrouwbaarheid betreft, ga ik voor mezelf er vanuit dat het zo'n 150 uur is i.p.v. 300 uur. en als dat uitkomt zal ik nog steeds erg blij blijven met het motortje!! en de revisietijd. Mocht het toch 300 uur zijn dan is dat natuurlijk waanzinnig.
Bij het betrouwbaarheidsverhaal moet je natuurlijk ook altijd kijken naar hoe er met het blok is omgegaan en b.v. wat voor een olie er gebruikt wordt. Voor de Aixro wordt er inmiddels Bahrdal KGR olie geadviseerd.
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: di okt 17, 2006 6:55 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
Voor de geinteresseerden;
De officiele site van Aixro is in de lucht: http://www.aixro.de/
Is nog erg vers en er staat nog niet zo veel info.
Wat dat betreft kun je nog steeds terecht bij http://www.nova-racing.com/ (dat was de officiele site)
Handig om te weten: Dhr. Josef Rothkrantz die op de site vermeld staat is Nederlander (woont al heel lang in Duitsland) en spreekt dus ook gewoon Nederlands (nouja.. beetje Limburgs accent)
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|