Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tandwielverhoudingen TKM
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 10:41 am 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Hallo forum genoten.

Ik weet dat een aantal van jullie TKM rijden of hebben gereden. Hebben jullie ook nog de tandwielverhoudingen paraat waarmee jullie rijden.

Ik ben van plan om twee setup's te gaan rijden. Een recreatieve/trainings setup (max 10500 rpm) en een wedstrijd setup (11500 rpm max)

Wat zijn hiervoor de meest gebruikte verhoudingen? Met name ook voor de verschillende banen? Ik geloof dat voor 12 tandjes standaard zijn (correct me if I am wrong), maar wat moet er dan op het achtertandwiel om tot de bovenstaande maximaal aantal toeren te komen?

Ikzelf rij meestal op Driebergen, maar daar zal wel niet veel referentie materiaal over zijn. (De baan is denk ik wel een beetje vergelijkbaar met Oldenzaal, alleen met iets meer rechte/snellere stukken)

Alvast bedankt,
De RaceKabouter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 11:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
12 tanden vooraan is voor korte parcours
maar dus echt kort ! waar je zo goed als geen topsnelheid haalt.

bv: Antwerp Karting, wilrijk ( België) daar haal je denk ik 75 ongeveer
daar rijd je dan 12/86

maar al de rest steek je best een 13 vooraan.

Voor Francorchamps ( Belgie ) is dat 13/74 ongeveer ( dan kom je op 11200 rpm uit )

Strijen is ook een 12 vooraan dacht ik, maar daarmag je niet meer 4takten :(

Eindhoven is te vergelijken met Francorchamps
maar ik dacht 13/79 ( kan me hier vergissen !! )

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 11:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
voor zij die het niet moesten weten

dit is antwerp karting, en dit is een 12 tands circuit ( best wel leuk, veel trekkracht nodig ) het is ook slechts 780 meter lang.

Afbeelding



Afbeelding

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 12:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
Om de een of andere rede zien de circuits in Belgie er toch echt mooier uit!

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 3:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
8)
op het zicht dan toch
de lay outs in nederland zijn toch vrij knap :!:

antwerp karting is wel een keertje fun
maar gaat toch snel vervelen vind ik.

Francorchamps is eeuwig leuk, de gemiddelde snelheid is er loeihard :D
en het vernieuwde Genk ! moet je gewoon gedaan hebben.

mariembourg is ook nog een uitschieter maar, enkel als de grote piste open is

voor de rest is het in belgie ook niet rozegeur en maneschijn.
de circuits verdwijnen hier als sneeuw voor de zon.


en dan heb je circuits als Amay en Marche en Famenne :cry:


Afbeelding

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 3:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Mja dat circuit op het onderste plaatje ziet er inderdaad wel een btje nogal triestig uit, zo op het oog lijkt het me niet echt leuk daar te rijden,...

rechts, links, rechts, heeeeel lang rechts, weer rechts, links en we zijn rond! schitterend circuits... wie heeft dit ontworpen? een kind van 2?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 3:37 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Wel leuk als het er altijd nat is :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 3:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Misschien dat er verder nog mensen zijn met tips wat betreft tandwielverhoudingen voor een TKM?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2006 6:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Geen id maar als je je kart ophaalt bij Gerard (TKS) weet hij ze igg voor Eefde en Oldenzaal en Emmen wel te vertellen. Ik weet niet meer waarmee ik daar reed.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2015 11:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 31, 2015 9:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: Aalst, Belgie
Weet iemand de verhouding voor genk?

_________________
Always sideways!

Sodi - Tkm (verkocht)
Sodi - rotax max sr
Gillard - dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2015 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik denk dat je de eerder genoemde verhouding voor Spa wel kunt aanhouden als beginpunt :

Citaat:
Voor Francorchamps ( Belgie ) is dat 13/74 ongeveer ( dan kom je op 11200 rpm uit )


Misschien dat je een tandje kleiner moet achter, maar dat merk je snel genoeg.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 06, 2015 11:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 31, 2015 9:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: Aalst, Belgie
Goed om weten. Thanks!

Iemand ervaring met tkm op genk?
Is dat niet te traag?

_________________
Always sideways!

Sodi - Tkm (verkocht)
Sodi - rotax max sr
Gillard - dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 06, 2015 11:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Met de TKM ben je op Genk net iets langzamer dan de Rotax Max, dus zal wel goed komen denk ik.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 06, 2015 6:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 31, 2015 9:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: Aalst, Belgie
Ok. Dan neem ik hem eens mee. Kben benieuwd :D

Btw met welke verhouding rij jij op genk met je swiss?

_________________
Always sideways!

Sodi - Tkm (verkocht)
Sodi - rotax max sr
Gillard - dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 06, 2015 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik zou dan op 13-74 of 13-75 komen. Maar is niet met de TKM te vergelijken.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David