Auteur |
Bericht |
RaceKabouter
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 7:26 am |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Hallo,
Ik sta op het punt om een tweedehands 390cc kart aan te schaffen. Eigenlijk willen we er twee (dezelfde) aanschaffen, alleen kunnen we nu kiezen tussen een speciaal bowman frame (iets verlengd) of een CRG Roadrebel (2002)
Ikzelf nijg naar de CRG, mijn kartmaat naar de Bowman
Heeft een van jullie ervaringen met een van deze twee combinaties? (Joost is bevooroordeeld, maar z'n frama ziet er Ok uit)
Ik kijk uit naar jullie reacties...
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 8:13 am |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
bowman zegt mij niet zoveel. Zonder al te veel details over de bowman kunnen we 'm natuurlijk niet vergelijken met de crg van joost.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 8:48 am |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Dat is nu net mijn probleem. Ik heb de bowman gezien bij Prokarting Holland in Alphen. (Er staat een foto bij hun op de site: Bowman occaision ) Mij lijkt het frame wat overgedimensioneerd. En de wat langere wielbasis, hoeveel gaat dat ten koste van de handling in de bochten?
Toch ben ik ik op zoek naar ervaringen, ook niet vergelijkende, b.v. die van de CRG icm met een 390. Krijg je het goed passend, en hoe zit het dan met de balans en zit positie. Is het frame uberhaupt sterk genoeg om een 35kg zware 390 te dragen. (ik ben bang voor veel torsie - of is het moteren van de achterste stabilisator op de CRG voldoende)
P.S. Heeft iemand van jullie wel eens gereden op de verlengde kombikart met een 390. Die moet lijken op de bowman.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 9:02 am |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik zelf rijd ook met een honda 390 op een crg road rebel (zelfde die joost te koop heeft)
ik ben er zeer tevreden over
laatste wedstrijd kon ik goed meekomen, ik stond op pole met de quali en race werd ik 3e
het zijn fijne frames om mee te rijden (echter ik heb een 125cc frame)
die van joost is een 100cc frame, maar met enkele aanpassingen is die net zo goed als die van mij, denk nog wel beter, omdat je het gewicht nu nog beter kunt verdelen
die kart die jij op de foto laat zien zou ik je afraden
ten eerste zie ik dat er acherop eraan gelast is
blokje is niet standaard, dus wil je in de toekomt eventueel een keer een raceje meepikken, zou je hem helemaal om moeten bouwen
verder weet ik niet hoe oud het frame is, ik weet wel dat, dat frame van joost in prima staat is en weinig is mee gereden
bekijk maar wat je doet
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 9:32 am |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Je moet wél uitkijken met de frames en een 390, hoor.
Op de meeste 125 frames past de 390 wel, met enkele uitzonderingen.
Praktisch alle 100cc frames moeten veranderd, dwz de steunen voor de stoel moeten verzet worden om plaats te maken voor de motor en voor de gewichtsverdeling.
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 10:16 am |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Het is een blank frame wat koper gelast is,(dus dat frame hoef je niet te laten staan omdat eraan gelast is)DAT IS ORIGINEEL
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 12:12 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Hey racekabouter!
Zoals we zaterdag ook al hadden opgemerkt zijn er veel meer afstel mogelijkheden op de CRG. Wat je zelf ook al zag is de bowman een stuk zwaarder.
Het lijkt inderdaad erg op een aangepast prokart frame, wat dan de naam speciaal 390 frame krijgt. Maar als je kijkt hoe de motor en de stoel geplaatst zijn, lijkt me dat nooit de goede gewichtsverdeling op te leveren. Bovendien is een frame met langere wielbasis lastiger de bocht om te krijgen.
Verder wil ik je erop wijzen dat de spoilers erg oud model zijn, en dat lederen stuurtjes ook al enige tijd niet meer gebruikt worden,
30mm assen werden vroeger gebruikt (worden nu eigenlijk alleen gebruikt bij de mini's) dus dat wijst er allemaal op dat het bouwjaar niet van een recent jaar is. (of rijden ze met prokarts nog wel met 30mm assen, dat weet ik niet)
Zoals JvD al zei, de motor is niet orgineel voor evt deelname aan oldenzaal of eefde.
Het frame waar JvD mee rijd is 2004. die heb ik wel te koop, maar in dit geval gaat het om het 2002 model.
@ whitehorsekart,
In Oldenzaal reed vorig jaar toch ook iemand met een CRG Road Rebel 100, die reed ook vaak vooraan.
heb even opgezocht, hij reed met nr 20. Hij is 6e geworden in de eindstand, terwijl hij 2x races gediskwalificeerd is!
@ JvD en Energy390
In eefde rijd er ook een met een oudere CRG toch (is dat maarten?) maar is dat een Road Rebel of kalifonia? Hij is de kampioen van vorig jaar! en staat op dit moment 3e.
@ racekabouter
Kijk maar eens op www.kartclubtwente.nl en www.kartclubeefde.nl
Mischien kun je daar in de uitslagen beetje uitpluizen hoe de CRG presteerd met 390.
In de fotoalbums staan allicht nog foto's waar ze aan het racen zijn.
(zo'n 1/4 beklede tilletstoel kan ik er bij bestellen, kost in de buurt van de 160 euro terwijl een gewone tillet rond de 90 euro zit, volledig bekleed kost meer als 200 euro)
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 12:32 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Die Road Rebel deed het inderdaad prima, maar volgens mij is dat een 125 frame? Wij zien momenteel weinig verschil tussen de prestaties van Tony, BRM, CRG en Energy.
Op een technische baan als Oldenzaal, en ook Eefde, zijn een aantal frames goed, de afstelling en "fine tuning" blijven het belangrijkst!!
Je zult niet de eerste zijn die in zijn ogen het beste frame heeft, en tóch niet verder komt dan het middenveld!
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 12:40 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Inderdaad, ben ik het helemaal mee eens.
Die road rebel was ook een 100 frame (achterste dwarsbalk liep recht, terwijl deze bij een 125 schuin loopt), en ze hebben de stoelsteun heel netjes verplaatst, en weer opnieuw gelakt.
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 1:00 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Ik denk als ik de foto's bekijk en stand van stoel en frame bekijk dat scheurijzer gelijk heeft en dit een prokart frame is.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 1:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ja dat weet ık wel zeker een vrıend van me heeft hetzelfde frame maar met pro kart motoren
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 1:34 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@skeurijzer: volgens mij rijdt maarten met een road rebel van 2002.
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 2:24 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
@ Energy 390
De CRG in oldenzaal was/is van Benjamin Haverkamp, en was behoorlijk competitief.
De bowman reed in de 390 klasse bij de kartingevents en is afgeleid van een endurance chassis. Hierom is alles wat overgedimentioneerd. Qua chassis kan ik dus met zekerheid zeggen dat de crg competitiever is. Ook is er eenvoudiger aan onderdelen te komen.
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 2:48 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Het jaar ervoor zagen we Ricardo Oude Weernink met de CRG en de 390 in onze races in Oldenzaal: erg snel!!
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 5:30 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
die crg van maarten ceelen is een kalifornia
ik heb dat frame is een keer nader bekeken, vandaar (heeft ook nog het oude remsysteem erop (versie voor de 200up, dus nog met vaste schijf)
ook hij rijd erg competatief
maarja zoals whitehorsekart al verteld
tony, brm, crg of birel maakt elkaar niet veel
al deze merken rijden vooraan mee in de 390 klasse
ik zelf heb de keuze op crg laten vallen
omdat er 3 dealers op een uur rijden van mij zitten
ik heb eerst zitten denken aan birel (heide/mulder zit op 20min rijden van mij) maar ik heb daar niets mee
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|