Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2006 8:09 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 7:37 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Hooglede
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw dus sorry als m'n topic hier niet juist geplaatst staat!

Ik had graag wat advies gehad bij de eventuele koop van een kart. Het betreft een kart met een DINO 592 (?) GP chassis en een TM KV95 motor. (deze dus http://www.nosotticorse.it/tm/kv95.htm , met de vhsb 38mm ronde schuif carbu)

Ik heb deze kart gevonden bij de firma waar ik m'n stage en eindwerk dit jaar zal doen. De kart heeft minimum vijf jaar stil gestaan en is daarvoor gebruikt geweest in races.

Hoeveel rijuren het blok heeft en in welke staat ie is weet ik maw jammergenoeg niet.

Ik heb er nu al enkele keren mee gereden en moet zeggen dat de acceleratie fenomenaal is (als ik dat natuurlijk vergelijk met die slome
4takt indoor kartjes). De eigenaar zegt zelfs dat ie er ooit eens +200km/h mee gehaald heeft (gemeten met een porsche die er achter reed).

Graag had ik nu volgende zaken geweten:

- wat zou ongeveer de richtprijs zijn voor deze kart?
- om de hoeveel uren is er hier motorisch onderhoud aan nodig?
- zijn de onderdelen makkelijk te vinden, in Belgiƫ/Nederland dan wel te verstaan?
- hoeveel pk heeft die motor? Want op internet vind ik daar niet echt iets over terug.

eventuele opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom ;) !

enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast heel erg bedankt ...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2006 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi BoTJe, welkom op het Kartforum.
Ik zou em vooral nog even niet schoonmaken, en er 500 euro voor bieden (minder proberen kan natuurlijk ook).
De kart zelf is al een oudje, en niet veel meer waard, ookal kan hij technisch best in orde zijn.
Het blokje is nog best de moeite waard, alleen weet je niet in wat voor staat ie aan de binnenkant is, dus je zou em in ieder geval na moeten laten kijken, en eventueel moeten laten reviseren.
Ik weet niet of er nog onderdelen van deze motor te vinden zijn, al denk ik van wel, maar misschien dat de TM-kenners hier je verder kunnen helpen, die zullen ook meer weten over draaiuren voor een revisie, en het vermogen (ik schat zelf rond de 40 pk).
Overigens zal je er op een kartbaan geen 200 mee halen :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2006 8:54 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 7:37 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Hooglede
Opendraaien om te kijken is niet moeilijk, maar het opnieuw dichtmaken is natuurlijk iets anders ...

Vroeger deed ik aan '2takt tuning' bij scooters en dan moest je telkens bij het afhalen van de kop/cilinder nieuwe pakkingen steken, squish afstellen, bouten aanspannen met momentsleutel, ...

Hoe zit dat dan met een kartmotor? Op hoeveel Nm moeten die bouten aangespannen worden? Is het nodig om nieuwe dichtingen te steken? Op hoeveel moet de squish staan? enz...

Wat wordt er trouwens gedaan bij een normale revisie? Cilinderwand ietsje honen en een overmaat zuiger stoppen? of komt er meer/minder bij kijken bij zo'n shakelkart?

bedankt iig voor het antwoord :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2006 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Hoe zit dat dan met een kartmotor? Op hoeveel Nm moeten die bouten aangespannen worden? Is het nodig om nieuwe dichtingen te steken? Op hoeveel moet de squish staan? enz...

Dat is bij een kartmotor niet anders, en luistert misschien nog wel een stukje nauwer.
Ik weet de aanhaalmomenten en maten van die Motoren helaas niet, maar het lijkt mij dat daar best achter te komen moet zijn.

Bij een kleine revisie wordt er alleen een nieuwe zuiger in gedaan. De cilinderwand is (waarschijnlijk) van nicasyl, dus die zal niet of nauwelijks gehoond worden, en dus zal er geen grotere zuiger in gaan (heb hier zelf geen ervaring mee, dus kan het mis hebben).
Bij een grote revisie komt er een heleboel meer bij kijken, het blok gaat helemaal uit elkaar en diverse lagers en onderdelen worden vervangen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2006 10:32 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Ook belangrijk:

Ga je hem gebruiken om recreatief wat rondjes te rijden of wil je hiermee
racen gaan meerijden. Om goed aan de gang te kunnen zullen lagers, remmen gecontroleerd en gesmeerd moeten worden.

Controleer ook de onderkant eens en tevens alle lassen op het frame.
Verder aan te raden om ook de twee achterwielen is te verwijderen en
te checken ofdat de bevestigingsgaten nog rond zijn. Vaak zie je bij hoog
vermogenskart dat deze gaten ovaal worden door de krachten (koppel).

Ik zou een bod tussen 450 en 600 euro doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David