Auteur |
Bericht |
sandesign
|
Geplaatst: ma jul 31, 2006 11:07 pm |
|
Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm Berichten: 57
|
ik heb vandaag mijn ICC seven 2001 kartje thuis staan
nu heb ik is zitten trekken en duwen aan de schakelpook, maar wat zijn de versnellingen ?
want:
als ik heb 1 keer naar voren duw dan staat hij in een versnelling (verder gaat hij niet)
als ik dan 1 terug ga staat hij in zijn vrij.
als ik dan nog 1 tot 4x toe terug ga kom ik in versnellingen...
wie kan mij wat meer uitleg geven waar welke versnelling ongeveer zit ?
bedankt!
Laatst bijgewerkt door sandesign op di aug 01, 2006 10:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Kubus
|
Geplaatst: ma jul 31, 2006 11:17 pm |
|
Geregistreerd: wo apr 05, 2006 9:14 pm Berichten: 81 Woonplaats: Ouddorp
|
de vrij (neutraal) zit tussen de 1 en 2 in..
Als jij dus vanuit vrij naar voren duwt is dat zijn 1, trek je naar achter is dat 2, nog 1x is 3 enz enz.
Als je 4x naar achteren kan trekken heb je een 5 bak, maar het kan ook zijn dat je met niet draaiende motor niet in zijn 6 komt.
Dat denk ik omdat je motor uit 2001 komt, zal wss wel een 6bak hebben.
Hoop dat je er wat aan heb
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 6:25 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
net als met een brommen of motor
1 de ene kant op en de rest de andere kant op
bij een kart is het 1 naar voren en 2,3,4,5,6 baar achteren
soms gaat hij niet in 5 en 6 omdat de motor niet draaid
draai eens aan het wiel en schakel
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
sandesign
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 8:53 am |
|
Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm Berichten: 57
|
oke, harstikke duidelijk!
ik snap het, ik heb een 6-bak want kan hem 5x naar achteren trekken + die ene naar voren toe,
nu heb ik nog een vraag ivm me koppeling...
wanneer werkt die en wat doet die ? (hoe moet je hem bedienen)
want als ik hem in een versnelling zet en ik trek aan de koppeling lijkt mij dat de achter as vrij moet kunnen draaien.... of zie ik dat verkeerd ?
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 11:07 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
koppeling werkt meestal pas bij draaiende motor
de koppeling gebruik je alleen bij wegrijden en om stil te kunnen staan
schakelen doe je zonder koppenling
bij het schakelen gas los ,schakelen en weer gas geven
bij terug schakelen proberen zo laag mogelijk in toeren terug te schakelen
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
sandesign
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 1:18 pm |
|
Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm Berichten: 57
|
dus bij wegrijden:
-motor starten en in vrij zetten.
-in zn 1 zetten terwijl je koppeling aangetrokken houdt.
-langzaam koppeling loslaten tot hij rijdt ?
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:24 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Nee,
Dan zou je hem starten op de bok. En das gewoon onhandig.
Een ICC zet je in zn vrij, je laat je door iemand op gang duwen en zet hem zonder koppelen in zn 1 en rats, hij slaat aan en je rijdt weg.
Sommige motoren (ik weet het van een TM K9B) starten beter en fijner als je hem niet in zn 1 (naar voren) maar in zn 2 zet (naar achteren).
Heb je geen hulp:
Zet m in zn 1, koppeling in en naast de kart op gang duwen terwijl je de koppeling inhoud. Vervolgens in je kart springen en koppeling los laten. Oefening baart kunst.
Tijdens het rijden koppel je niet om te schakelen, je laat alleen heel even het gas los op het moment van schakelen.
|
|
Omhoog |
|
|
sandesign
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:29 pm |
|
Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm Berichten: 57
|
@RJ: Zet m in zn 1, koppeling in en naast de kart op gang duwen terwijl je de koppeling inhoud. Vervolgens in je kart springen en koppeling los laten. Oefening baart kunst.
als ik de koppeling in hou en ik wil hem duwen dan lukt dat niet want ik moet hem door de compressie heen duwen.... staat de koppeling dan niet goed afgesteld ? of moet die ook warm worden ?
_________________ De kartmotor GOED SMEREN.
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:41 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
idd mijn bad, ik heb het nooit hoeven doen, dus weet dat alleen van horen zeggen. Denk dat je hem dan het best in zn vrij kunt zetten en nix met de koppeling doen.
Gewoon in zn vrij aanrennen, er in springen en hop in zn 1 of 2.
|
|
Omhoog |
|
|
sandesign
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:53 pm |
|
Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm Berichten: 57
|
vindt het raar dat ik wel een koppelingshendel heb.... waar is die dan voor?
_________________ De kartmotor GOED SMEREN.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 4:39 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
als ik alleen ben zet ik hem in zijn vrij
zet het stuur recht en ga van achter duwen
met genoeg vaart spring ik in het stoeltje
ik ga zitten en zet hem in z'n 1 terwijl ik een klein beetje gas geef
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
sandesign
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 4:47 pm |
|
Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm Berichten: 57
|
dat werkt ook bij mij,
de koppeling doet het bij mij niet omdat deze extra los is gezet omdat deze niet gebruikt werdt (indien die gebruikt werdt moest de kabel strakker gespannen worden en heb je kans dat de koppeling tijdens het rijden verbrandt)
dus bedankt voor alles iedereen!
_________________ De kartmotor GOED SMEREN.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 6:14 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Peter heeft inderdaad een hele mooie techniek om in de kart te springen
De koppeling wordt gebruikt als je spint, of als je stil moet staan terwijl de motor aan is en vervolgens weer weg wilt rijden. Bij wedstrijden natuurlijk bij een staande start.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 7:07 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do aug 03, 2006 9:04 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Hier nog iets:
1)Als de motor koud is op het begin van de dag en je moet em zelf aanduwen,
zet hem eerst in ze vrij, duwen, en erin springen. Duw hem gelijk 1 naar voren, (in z'n 1 dus ) en zodra die pakt moet je je koppeling vastpakken. Want als ie koud is heeft ie vaak de neiging om niet te starten. Ja starten wel maar heel lage toeren te draaien en dan slaat ie zo weer af.
Als je dan zeker weet dat ie goed stationair loopt kan je je koppeling laten opkomen en rustig gaan rijden.
Tip: Als je je eerste ronde van de dag doet op de baan kan je je arm+hand voor de radiator houden om koude lucht te stoppen. Zo word de motor wat eerder warm.
2)Tussengas
Tussengas is dat je net voor je terugschakelt even gas geeft zodat ie op toeren komt.
Dat is veel beter voor de motor en voor je portemonee
3)Schakel laat terug als je bij een bocht komt.
Maak niet te veel toeren.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Max
_________________
|
|
Omhoog |
|
|