Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 4:54 pm 

Bennie schreef:
deze misschien wat?

Daar staat:I.v.m. vakantie voor zondag reageren!

Is idd niet veel geld , ik had hem ook al gezien

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 5:43 pm 

Van alle advertenties die je gepost hebt lijkt me dat inderdaad de meest interessante.
Een Rotax 100cc is voor het laatst in 1998 gehomologeerd als ik me niet vergis, en sommige onderdelen schijnen vrij moeilijk verkrijgbaar te zijn.
Die andere 100cc ziet er ook al wat ouder uit.
De promo is misschien ook wel interessant als de prijs goed is, al weet ik wel een nettere te staan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 5:46 pm 

heb je link naar advertentie?

hoeveel pk's heeft zo'n rotax ongeveer?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 6:12 pm 

Geen idee hoeveel PK zo'n Rotax heeft, en ik denk dat er weinig mensen zijn die je dat kunnen vertellen.

Oh ja, we zijn nog vergeten te vertellen dat karten ook na het aanschaffen van een kart nog vrij prijzig is. Hier moet je natuurlijk ook rekening mee houden. Zeker bij de aanschaf van een oudere kart moet je een beetje rekening houden met revisiekosten en dat soort dingen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 6:33 pm 
ja david maar als je de kart hebt.. dan moet je dus ook nog de benzine en baan huur betalen. En Banden, reserve onderdelen ( ook altijd wel handig ), bandenspanningsmeter, gereedschap ( heb je denk ik wel )
dus met een kart aanhangwagen en overalletje ben je er nog niet hoor..
en voor duizend euro :roll: denk ik niet dat je wat goeds hebt.. ik zeg zelf dat je beter ffies door kan sparen :wink: En zeker niet omdat ik een honda 390 rij.. maar je bent een beginneling zo te horen.. kan je het beste met een honda 390 beginnen het is meestal zo aantrekken erin gaan zitten en rijden. Heeft vrij weinig onderhoud nodig je gooit er gewoon benzine in ( euro, v-power enz.) Bij 2 takt moet je aparte benzine erin doen...maar daar zal je vast wel ervaring mee hebben met je minibikes daar moet het meestal ( meeste zijn 2 takt ) ook in.
Maar ik zelf zou zeggen begin met een 390, net wat david zegt ze zijn niet de snelste maar je kart en je kan ze snel maken :wink: .

Kijk dit is zo opgevoerd blok ( kan je zelf natuurlijk ook doen he, of laten doen) maar je kan ze dus ook kant en klaar kopen

succes erverder mee!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 6:48 pm 

ja zo'n 390 cc kan ik je wel aanraden ik zie daar wel mensen mee rijden heb het zelf ook een keer gedaan
dit zijn goeie kartjes en wienig onderhoud

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 6:54 pm 

maar aan de andere kant word je met een 390 in pottendijk. Door zowat iedereen Ingehaald.. , en dat is NIET leuk. beter nog even veel nadenken, en informatie zoeken. en dan met 2 takt een hoop lol beleven

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 9:05 pm 

ST, lees je wel wat ik gepost heb? Met welk gedeelte van mijn berichtje ben je het niet eens dan?

Overigens kan je met weinig spulletjes best beginnen met karten, kart, kleding, vervoer en wat gereedschap en je kunt rijden, zeker met een 390. De rest kan je dan verdeeld over het seizoen aanschaffen.
Ik had bijvoorbeeld nieteens een pitkarretje in het begin, maar kon toch lekker rijden.

De vraag is dus of Bennie 1000 euro voor de aanschaf over heeft, en ook nog een budget heeft voor het rijden zelf.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 9:11 pm 
@RV, ik rijd regelmatig op pottendijk, en er komen bij mij meestal wel 6 orginele 390 op de baan rijden hoor dus is wel leuk dan? kan je lekker racen. dus ja, en David heb ik iets gezegt waar ik het oneens ben?
ik zeg alleen de dingen die ernog meer bij komen dus ik zie het probleem niet en dus ook niet het nut van jou berichtje :wink:

En pits karretje is makkelijk vind ik .. als je problemen hebt op de baan..dus eigenlijk met een 390 normaal niet nodig he :lol:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 9:18 pm 

Citaat:
ja david maar ...

Zinnen die zo beginnen zijn over het algemeen bedoeld om iets te te weerleggen, dus je wekt de indruk het niet met me eens te zijn, terwijl je vervolgens iets neerzet wat juist overeenkomt met hetgene ik geschreven had, vandaar dat ik het me afvroeg.

Pitkarretjes zijn zeker handig, en zou em zeker niet willen missen maar als ik moet kiezen tussen rijden zonder pitkar, of niet rijden dan koos ik voor het eerste vandaar :P
Maar goed, we moeten eigenlijk even een antwoord van Bennie afwachten voordat we hier verder gaan speculeren over wat wel of niet handig is om aan te schaffen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 9:53 pm 

mijn eerste dag karten was met een pak (gekregen) wat gereedschap wat ik al had 2 schragen (5 euro bij de gamma) twee jerrycan's en een kombikartje met een 100cc rotaxje er op bij me kaar nog geen 600 eurotjes

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 9:58 pm 

Jaa das leuk wou dat ik dat ook zo had... maar het gaat hier niet over je eerste dag karten...

Daar is vast een ander topic voor...*kijkt even naar david*

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van bennie eigenlijk....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 10:02 pm 

Joris gaf even een illustratie hoe je met een budget onder de 1000 euro kan beginnen met karten, hetgene Bennie van plan is, dus wat dat betreft ontopic.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 12:10 pm 

ik heb nog een mooie 125 cc schakel staan, met flippertjes achter het stuur.... Hij moet alleen wel iets meer dan 1000 euro kosten. Neem maar even contakt met me op. Bij te koop aangeboden op deze site staat hij wel te koop...

groet Jeroen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 12:52 pm 

standaard 390 niet snel? Met een 390 en wat oefening, rij je onervaren karters met gammel materiaal en/of slechte lijnen, regelmatig voorbij!

Ik ben juist van mening dat je beter met een 4 takt kunt beginnen. De snelheid maakt het eerste jaar toch indruk op je en je kunt echt leren rijden. Om hard te gaan met een 100cc (en dan bedoel ik niet hard op een recht stuk maar snelle rondetijden, rechtuit kan iedereen hard gaan) moet je erg goed kunnen rollen (soepel, hard door een bocht gaan zonder te slippen) en dit leer je vele malen sneller en beter op een iets rustigere betrouwbare kart.

Plus met een 2 takt ben je al snel een dag aan het prutsen met je motor (met name als je geen technicus bent) ipv je kartje beter af te stellen en leren rijden.

Ofwel mijn advies aan alle beginners.. koop een 390 of World Formula als je jonger bent, en leer het een jaar daarop. Spaar ondertussen voor een fijne snelle motor.

(Post na terechte aanmaning Fart, bij het schuingedrukte, wat netter geformuleerd:-)

Laatst bijgewerkt door RJ op ma jul 31, 2006 2:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende