Auteur |
Bericht |
Fart
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 2:38 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Daar ben ik het dus niet mee eens! ik heb altijd Arai´s gehad en die zaten allen perfect, tevens kun je er andere wangstukken in plaatsen, de helm gaat naar je hoofd staan. Ik heb nu een Bieffe kart helm en die kan bij lange na niet tippen aan een Arai. Uiteraard heeft ieder een eigen mening en dat mag natuurlijk ook.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
fastshadow
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 3:25 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
een bieffe f1 is wel een stuke duurder als de arai. ben het idd met je eens dat je nederland weinig info kan vinden over de bieffe f1. de eigen schappen zijn ongeveer het zelfde alleen vind ik hem gewoon mooier. hij valt veel meer op.
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
 |
Bastien
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 4:43 pm |
|
|
Volges mij worde die f1 dinge niet meer gemaakt 
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 6:19 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
Fart schreef: Daar ben ik het dus niet mee eens! ik heb altijd Arai´s gehad en die zaten allen perfect, tevens kun je er andere wangstukken in plaatsen, de helm gaat naar je hoofd staan. Ik heb nu een Bieffe kart helm en die kan bij lange na niet tippen aan een Arai. Uiteraard heeft ieder een eigen mening en dat mag natuurlijk ook.
dan heb jij een standaard hoofd
bij mij zit een arai voor geen meter
en terwijl een shoei en shark perfect zitten
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 8:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Puuu jongens, prachtige helmen allemaal!
Ik vraag me alleen af ben ik dan de enigste met zo'n 50 euro kets helm?
Die doen het toch ook..
 [hr]
Verschilt welke ik gebruik... maar bijde waren rond de 50 euro...
ja dat zijn andere prijzen dan 500 hè
Merk: Nitro & MT
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
Laatst bijgewerkt door Deksel op ma jul 17, 2006 8:29 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 8:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Die doen het ook, zeker in het begin. Toch is het meestal (misschien niet altijd) wel zo dat een duurdere helm meestal ook veiliger is, en bovendien voorzien van de nodige keuringen die je nodig hebt om em te mogen gebruiken voor de kart en autosport. Daarnaast spelen een betere pasvorm en een lager gewicht ook een rol bij het kiezen voor een duurdere helm.
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 8:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Daar heb je helemaal gelijk aan en ben ik het ook mee eens. Maar ik denk dat een uber dure helm toch pas echt van belang word wanneer je de wat hogere klasse van autosport op zoekt. Máár daarintegen heb je gelijk dat een duurdere helm beter kan zitten ja. Maar om er nou 500 euro voor uit te geven.. puu... ik denk dat je blij mag zijn dat je het kan uitgeven.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 8:38 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Tja, ik als amateur geef ook geen 500 euro aan een helm uit, maar de zeer ambitieuze wedstrijdrijders die al plannen in de autosport hebben voor na het karten, kopen misschien meteen in 1 keer de juiste, duurdere helm met het oog op de toekomst.
Tis verder maar net wat je wilt hebben, en wat je ervoor over hebt. Teveel zuinigheid is wat een helm betreft ook niet aan te raden aangezien het ding wel zijn werk moet doen als het erop aan komt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 9:26 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Bastien schreef: Volges mij worde die f1 dinge niet meer gemaakt 
Klopt, de Bieffe fabriek is dicht, failliet gegaan.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 9:28 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik vind het gewicht van de helm ook zeer belangrijk (ouw ouw m'n nekspieren  )
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 9:32 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
gewoon meer rijden
train je die spiertjes vanzelf wel
volgende keer hang ik er wel een kilo lood aan beide zeiden van jouw
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma jul 17, 2006 11:32 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Joris,
Dat merk je zeker.... mijn oude helm is 1480 gram... de nieuwe AGV die
ik zondag voor het eerst op had is maar 1200 gram... wat een verschil
zeg...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: di jul 18, 2006 8:24 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Helmen, moeilijke kwestie idd. Besparen op je veiligheid is nooit goed. Maar het is onzin te beweren dat kosten gelijk staan aan kwaliteit.
Je kunt beter uitgaan van de keuring. In de autosport is de SNELL keuring de meest gebruikelijke. Dit staat voor dat de helm voldoet aan bepaalde testeisen. Een autosporthelm is brandvertragend, meestal door nomex interieur, dit drijft de kosten enorm op.
Houd in je achterhoofd een logische redenering... Waar lijkt een kartcrash het meest op? Van de motor vallen of tegen een cockpitrand knallen? Juist, daarom voldoet een motorhelm meer dan uitstekend voor karting. Ook is de kans op brandwonden bij karting nihil, of igg niet groter dan bij een motor.
Koop wel een motorhelm liefst van vezelmateriaal, daar hij anders uit 2 kunststof helften is gemaakt. Wat breekt bij een klapper.
David heeft denk ik het beste punt, veel karters kopen een autosporthelm met het oog op de toekomst. Dan is er ook nog een deel die de kartversie van de GP5 koopt voor het comfort, en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot deel die een autosporthelm koopt omdat hij die mooi vindt of "er bij wil horen".
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di jul 18, 2006 11:33 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
die helm van mij was 175 pleuro en ik rij er al 3 jaar mee.
ik zou een nieuwe helm van red bull krijgen maar ze heben afgezegt
maar goed ik moet tovh een keer een nieuwe dus ik ga binnenkort ook ff suchen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
xx colin xx
|
Geplaatst: di jul 18, 2006 12:14 pm |
|
|
pro-kart monster
onze helmen zijn ook snell2005 keuring ece7, polycarbonaat en uit een stuk.
alleen bij kleine colin heb ik er een D sluiting in moeten laten zetten.
voor de wedstrijden bij de knaf
|
|
Omhoog |
|
 |