Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2006 8:31 pm 

Geregistreerd: di jul 11, 2006 8:21 pm
Berichten: 3
Woonplaats: veenendaal
hallo allemaal,
het volgende rij hier met een yamaha cross verhouding 16 / 27

eigenlijk perfect maar rijd tot aan het eind van de rechte stukken tot aan de max toeren +/- 12300
nou wil ik iets sneller op toeren zijn maar toch mijn max halen( hij blijft dus gewoon uitlopen) en onderin is hij ook wel goed maar om in te halen
wil ik eigenlijk iets meer.
nu heb ik al geprobeert om achter naar 28 tands te gaan maar dan kom ik niet meer aan mijn max en onderin schiet ik er niets mee op
betekent dit nu dat ik voor kleiner moet of ?????????????

en zijn er nog meer makkelijkere opties dan in mijn cylinder frezen

alvast bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2006 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Teus,

Allereerst welkom op ons gezellige forum.

Ikzelf heb geen verstand van Cross blokjes, dus aan mij heb je niets, maar ik ben er van overtuigd dat je wel een goede antwoord krijgt op jou vraag van de andere leden.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2006 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Teus, je zou hiervoor Roy (even opzoeken in de ledenlijst) een PB-tje of mailtje kunnen sturen.
Hij heeft veel ervaring met een Yamaha crossblok, en weet er veel vanaf. Helaas is het wel zo dat Roy al een hele tijd niet meer zo aktief geweest is op het forum, maar misschien is zijn mailadres nog aktueel en reageert ie op je vraag, je weet maar nooit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2006 10:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
David,

Roy heeft pas nog gereageerd op hetartikeltje van Mara in de krant...
dus hij leest het wel denk ik...

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2006 10:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1393
Volgens mijn gegevens is het alweer een tijdje geleden, maar misschien heb ik iets gemist.

Teus, hoe bedoel je dat wanneer je achter een tandje groter gaat, dat je niet meer aan je max komt? Wat je maximale toerental betreft zou je daar juist gemakkelijker aan moeten komen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 5:15 pm 

Geregistreerd: di jul 11, 2006 8:21 pm
Berichten: 3
Woonplaats: veenendaal
hoi david,
nou als ik achter groter ga kom ik niet meer aan mijn max toeren en ben ik op 3/4 van het rechte eind al op top nu is het zo dat hij vanaf het begin doorgaat tot dat ik rem want het asfalt is tekort loopt verder zeer goed hoor maar denk dat het beter moet kunnen vandaar


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 5:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Zodra je op je maximale aantal toeren zit en je zit op het einde van het rechte stuk dan heb je de juister tandwielverhouding.
Als je echt meer snelheid wilt dan moet je gaan denken aan andere uitlaten, cilinderkoppen of eventueel je cilinder laten tunen.

btw ik heb een Honda CR125, dat is ongeveer de tegenhanger van en yamaha cross blok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Hoi Teus, hebben jullie schik met je MS kartjes uit Wijchen :LL

Een oplossing is idd tunen, je powerband verbreden dus. Neem eens kontakt op met Alain van Os (monteur,tuner) van Ms karting paradise. Die kan (vooral TM blokjes dat wel) je zeker verder helpen. Of neem kontakt op met Heide/mulder in Nieuw leusen, die rijden daar bijna allemaal met Yamaha's.

Succes Hank, de vorige eigenaar van je kart.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2006 9:44 pm 

Geregistreerd: di jul 11, 2006 8:21 pm
Berichten: 3
Woonplaats: veenendaal
hoi hank,
prima karts je kent het verhaal van de chassis
ben uiterst tevreden maar wil toch echt het maximale eruit halen maar het gaat om de yamaha ik heb hier ook een tm en die is getuned door t van geffen ik heb het al gevraagt aan jan maar wil is nog even proberen wat ik zelf kan wijzigen en dan pas de cylinder aanpakken het slijt natuurlijk ook allemaal weer wat sneller. maar bedankt voor de reactie

groeten teus


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David