Auteur |
Bericht |
mccormick
|
Geplaatst: wo jul 05, 2006 1:03 pm |
|
|
hallo,
hier even weer een vraagje van een "leek".
ik heb een honda GX160 motor waarvan een zuigerklep was afgebroken en door de zuiger was heen geslagen. ik heb een zuiger uit een sloopmotor gehaald, nieuwe zuigerveren erom en toen de zuiger er weer ingezet.
probleem nr. 1
je moet dus een deel onder op de drijfstang draaien om hem vast te zetten aan de kruk-as. ik neem aan dat je deze toch stevig vast moet zetten. maar als ik de moertjes stevig aandraai dan klemt de drijfstang de kruk-as zo erg zodat er geen beweging meer in zit.
wat doe ik verkeerd?
probleem nr.2
als de kleppen dicht zijn is er teveel ruimte tussen de stoterstang en de tuimelaar, dus ben ik bang dat de stoterstang naast de tuimelaar kan geraken en dus zo klep niet meer open gaat. ik kan de tuimelaar naar beneden draaien maar dat durf ik niet zonder jullie deskundige advies. MAG DIT ÜBERHAUPT EN HOE VER MAG IK ZE NAAR BENEDEN DRAAIEN?
alvast bedankt
vr.groet melle
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo jul 05, 2006 4:14 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
probleem1: de bouten van het big-end lager dienen met een momentsleutel vast gezet te worden, het moment staat beschreven in het hand boek dat bij deze motoren wordt geleverd. Het kan echter ook zijn dat het big-end lager niet goed past.
probleem2: je zult de kleppen opnieuw moeten stellen, alleen weet is niet wat de aanbevolen klepspeling is voor deze motoren.
dus evt. bij een dealer navragen.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
kege
|
Geplaatst: wo jul 05, 2006 8:34 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm Berichten: 236 Woonplaats: sint maria lierde
|
inderdaad , deze moeren mogen niet te vast staan, als je je voorwiel van je kart te vast draait dan kan het ook niet meer draaien, zelfde pincipe.
Voor je kleppen moet je wat spelen met de zuigerslag en dan kijken wanneer ze openen en sluiten.
Komt wel goed ik hoop alleen dat je niet te veel aanspande want de krukas lager zo kunnen stuk zijn.
_________________ Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin
|
|
Omhoog |
|
|