Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 4:36 pm 

Stel we nemen een hardere band om een klasse te rijden,waar je gemakkelijk 2 wedstrijden kan mee rijden. Dan zal elke piloot (die wil winnen)toch met nieuwe banden starten omdat deze altijd sneller zijn.
Wat hebben we dan bekomen :?: :?: :?:
Oh ja , een grotere hoop banden in de kelder.

Johan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 5:06 pm 

Even samenvatting: Klopt mijn verhaal nou of niet!?

(Na goed nadenken van mij kom ik niet verder dan dat het een OCK stempel of iets moest zijn!??)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:02 pm 

Citaat:
Stel we nemen een hardere band om een klasse te rijden,waar je gemakkelijk 2 wedstrijden kan mee rijden. Dan zal elke piloot (die wil winnen)toch met nieuwe banden starten omdat deze altijd sneller zijn.
Wat hebben we dan bekomen
Oh ja , een grotere hoop banden in de kelder.

Johan

Johan,

Ik snap dat je de wedstrijden op nieuwe banden wil rijden. Maar het geld kun je verdienen tijdens de trainingen.

Er zijn rijders die tussentijds regelmatig trainen en per training van een middagje toch zeker één set van die zachte banden verbruiken. Ik hoor van hen ook dat de banden één van de grote kostenposten van het racen zijn.

Dit type rijders houden echt geen grote hoop met banden in de kelder over, ook niet als de banden wat harder zouden zijn. Eén set banden zou dan voldoende kunnen zijn voor 1 wedstrijd en een aantal trainingen.

Een voorbeeldje om het wat duidelijker te maken.

Een training gewoon op een dag in de week of in een weekend waarin geen wedstrijden gereden worden bandenset 1 .

De trainingsdag voorafgaand aan de wedstrijd een 2e banden set.

De wedstrijd zelf, de 3e set.

Dan gaat het toch om serieus veel geld volgens mij, drie sets waarvan twee ter voorbereiding van wedstrijden en één voor de wedstrijd zelf.
Dat kan natuurlijk heel veel goedkoper. En dan heb ik het nog niet over de gehele winterperiode buiten het wedstrijd seizoen waar veel getraind zal moeten worden om in conditie te blijven en ervaring op te doen.

Als de banden aanzienlijk langer mee gaan dan zou je de banden die gebruikt zijn voor een wedstrijd nog meerdere keren kunnen gebruiken voor de (hiervoor genoemde) trainingen en heb je in plaats van drie sets bijv maar 1 set nodig, een besparing van > 66% in het banden verbruik en dan heb ik het nog niet eens over de besparing doordat de wat minder zachte banden vaak nog goedkoper zijn.

Robert

http://WWW.KARTBAND.NL

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:06 pm 

. :roll:

Laatst bijgewerkt door xx colin xx op vr jun 23, 2006 11:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:09 pm 

Citaat:
Robert ,ben jij eigenlijk die zwarte bus met maxis op de zijkanten.
die hier door uden rijdt?

Nee, natuurlijk niet.

Ik ben importeur van Heidenau Karting banden dan ga ik toch zeker geen reclame voor Maxxis maken.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:10 pm 

:wink:

Laatst bijgewerkt door xx colin xx op vr jun 23, 2006 11:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:14 pm 

Is ook geen probleem hoor, vragen staat vrij.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:19 pm 

:oops:

Laatst bijgewerkt door xx colin xx op vr jun 23, 2006 11:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:22 pm 

Misschien kunnen jullie dat per PB bespreken, aangezien het nogal offtopic is?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 11:24 pm 

je hebt gelijk

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 7:01 am 

volgens mij is dit gewoon illegaal
iedereen moet zijn banden kunnen kopen waar hij wil
dat de banden gemerkt worden is opzich niet zo gek maar alleen kopen op de paddock is foute boel

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 10:41 am 

Robert,
Hier heb je wel een punt . Maar als je de dag voor de wedstrijd je kart afstelt met gebruikte banden zal je niet de goede afstelling hebben voor de tijdtraining met nieuwe banden.
Begrijp me niet verkeerd ,ik wil ook dat de bandenkost naar beneden gaat dat probleem zal altijd blijven. Wie de meeste centen heeft is altijd bevoordeeld. Zelf met iets goedkopere harde banden.
Effe een voorbeeld = vorig jaar met de euro rotax max in Genk waren er teams die tijdens de training dikwijls met nieuwe banden (moyo) testen .
Na de wedstrijd werden ze gewoon weggegooid.

Voor de recreant(ik ben er ook één) is het natuurlijk iets anders.

Johan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 11:33 am 

nou ik ken wat mensen uit de kings of karting die hun benden weggooien na 1 race ik mag ze dan hebben van ze dan zijn het nog prima banden voor nix
hoewel ik ook mijn heidenau HKH bestel op kartband + de wedstrijd band voor de zomer-sprint in uitgeest voor 115 pleuro die maar die gaan het hele seizoen mee
zo heb ik bijna altijd de goeie banden voor elk circuit

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 11:49 am 

Heren,

Mij zelf maakt het niet uit of iemand heel veel geld aan banden uitgeeft. Ik doe zelf toch niet mee aan wedstrijden. Maar ik hoor mensen erg vaak klagen, inclusief de handelaren en wedstrijdrijders, over de hoge bandenkosten / prijzen en de macht van de bandenmerken.

Er zijn volgens mij weldegelijk mogelijkheden om daar wat aan te doen maar dan moet je dat wel echt willen en dan zou je daar als rijders samen iets voor moeten organiseren.

Zoals ik al eerder heb geschreven. Het is het geld van de rijders waar het om gaat, de rijders zitten op de geldstroom en die hebben de daadwerkelijke macht. "Wie betaald bepaald" toch? Wat denk je wat er gebeurt als er door de rijders besloten wordt dat er ander banden reglement moet komen omdat er anders niet meer gereden wordt.

Inderdaad, dan ben je als rijders in één klap de baas geworden. Dan pas heb je de macht in handen en sta je als rijders zelf aan het stuur en niet een ander.

Robert

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 11:59 am 

Ik denk zelf het volgende.

Heb je problemen met de bandenkosten en klaag je erover, doe er dan ook wat aan. Alleen maar klagen en zelf geen actie ondernemen dat doen de meeste Nederlanders namelijk al.

Neem je genoegen met hoe het nu georganiseerd is en met de huidige kosten structuur, klaag dan ook niet over de kosten en betaal gewoon en geniet van het rijden totdat de bodem van je portomonaie hebt bereikt.

Robert

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende