Hallo David, /ST,
David, ja alleen denk ik dat ST denkt dat de 639 uitvoering compleet is om op de kart te zetten.
Ik begrijp uit zijn en kartfanatics items niet dat het andersom is.
ST, vandaag 4.16 hier staat dus volgens mij "dit is dus gewoon een kartblok etc."
De indruk die ik uit alle items van pag 1 tot 18 heb is, dat er mensen zijn die denken dat een standaard 390 van E U R O 6 3 9,-- voor dit geld zo op een kart kan.
Kan wel, maar....
Ik heb het niet (willen) hebben over echte PK TUNING, maar over fijntunen om de motor geschik(ter) te maken voor een kart, incl opbouwmat.
ST heeft het zelf boven zijn lijstje over "Standaard 13 pk VOOR DE KARTvoor 639" (ST pag 17 bovenaan)
Idem "Euro 700 met alle kosten verzendkosten enzo"
Alle kosten? incl. motorsteun etc.?
ST 4e item pag 18 " in verhouding op andere zijn die blokken gewoon goedkoop"
(dit is toch 390 item en gaat het niet over andere motoren)
Volgens de prijslijst van MS zijn "de andere" INCL. motorsteun, brandstofpomp, afdekplaat etc. en de 639 uitvoering niet
De standaard heeft 13 pk bij 3600 voor 639 Euro zonder kartspecifieke delen. bij deze valt het pk bij 3600 al weer terug en bij een fijngetunede veel later.
Een fijngetunede complete voor een kart met 13 pk bij +/-5600 toeren is als complete kartmotor heel wat beter te gebruiken dan de doosvariant van 639 Euro en kost daarom bij MS, Diegowie, TKS, TKT of wie dan ook in de buurt van 1300-1400
Waarom zou MS anders een 16 pk variant en Diegowie een NB: 13 pk variant voor op de kart aanbieden voor 800 Eur meer.
(Ik) - zij ben toch niet gek?
Wie van jullie kent overigens in de praktijk het verschil tussen een doosvariant en een kartklaar gemaakte?
Beide met 13 pk.
Kijk ook eens onder
www.moto-schuette.de voor de agrarische en industriele sector en de diverse links.
Graag dit en mijn voorgaande lezen over dit item, ik wil alleen (hoe nobel,) voorkomen dat iemand in het ergste geval door dit item als een gek naar Delmenhorst gaat om dan teleurgesteld terug te komen.
Benno