Auteur |
Bericht |
vossie112
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 6:53 pm |
|
|
Die van mij heeft dus geen koppeling, maar is het dan zo dat ik de kart gewoon aan moet drukken er in moet springen en dan rijden...
en op het moment dat ik dus wil stoppen moet ik dan gewoon de kart doodremmen zeg maar...?
En dan nog even een vraagje: is het normaal dat een dino zoveel compressie heeft dat we 'm met twee man moeten aanduwen, of moet ik daar ook nog het een en ander in afstellen...?
Laatste vraag: is het een goede keuze geweest om een dino kart ZONDER koppeling te kopen, of was een kart met koppeling beter geweest...? of is het puur een keuze wat je daar in maakt, als rijder zijnde...?
Alvast weer bedankt jongens...
|
|
Omhoog |
|
|
vossie112
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 8:44 pm |
|
|
is het trouwens ook mogelijk om er een koppeling op te zetten als ik dat eventueel wil, of zitten er geen voordelen aan een koppeling, want ik hoorde wel dat het onderhoudsgevoelig is...?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 9:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een koppeling is inderdaad onderhoudsgevoelig. Het verschilt nogal per type, maar ik ben de ideale kartkoppeling nog niet tegen gekomen.
Ik ben geen Dino kenner, dus ik weet niet precies of je daar een koppeling op kan zetten, als het een 125cc blok is dan is de kans redelijk groot dat het kan, maar ik zou er toch eerst even verder naar informeren voordat je er een koopt.
Het voordeel van een koppeling is weer dat je ermee stil kunt staan, en dat je de kart niet aan hoeft te lopen (je hebt dan wel weer een elektrische starter nodig). Als je een keertje spint dan is de kans dat de motor aan blijft een stuk groter.
Het hangt ook van je aanduwtechniek af hoeveel man er nodig zijn, maar het is bij sommige motoren inderdaad niet ongebruikelijk dat het aanduwen nogal wat moeite kost.
Zoals je ziet heeft een koppeling dus voor en nadelen, dus of het een goede keuze is geweest ligt aan wat je zelf wilt. Koppelingsdelen zijn vaak prijzig, maar tis wel gemakkelijk om er een te hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
Kay Simons
|
Geplaatst: di jun 13, 2006 9:11 am |
|
Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm Berichten: 115 Woonplaats: Well (LB)
|
vossie112, het is een goede keuze geweest lijkt me. Het verschil tussen jou blok en die van patman is dat jij er een hebt zonder koppeling die je dus aan moet duwen. (een ica) dat is in het begin heel moeilijk en zal zeker met 2 man nog tegenvallen. later zal je er wel handigheid in krijgen. de motor kun je zoals je zelf zegt gewoon doodremmen als je wilt stoppen dat is normaal ja. de motor zal qua vermogen ongeveer gelijk liggen als de promo, maar meer toeren maken. deze motor zonder koppeling heeft minder onderhoud nodig als de dino met koppeling. je hebt ook geen gezeik met een starter die je moet opladen enz.
|
|
Omhoog |
|
|
kege
|
Geplaatst: di jun 13, 2006 10:52 am |
|
Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm Berichten: 236 Woonplaats: sint maria lierde
|
ja ik heb na een jaartje met mijn 100cc iame blokje zonder koppeling het zelfs al onder de knie gekregen om ze helemaal alleen aan de praat te lopen. vraagt een beetje training maar lukt wel.
Even nog vermelden dat je het gemakkelijkst de kart aanduwt door ze een beetje van de grond te lichten .., aanlopen en dan naar de grond toe duwen, ze zal dan direct door de compressie doorgaan en als alles goed zit ook direct starten.
Wanneer je na een paar toeren rijden moest stil vallen zal je ook merken dat ze sneller en makkelijker aan te lopen is doordat de compressie iets minder zwaar is geworden.
Suc6
_________________ Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin
|
|
Omhoog |
|
|
vossie112
|
Geplaatst: ma jun 19, 2006 5:34 pm |
|
|
Heey mannen...
Bedankt voor jullie info allemaal... Heb er wel het een en ander aan gehad...
Gisteren naar de Pottendijk geweest en het was echt geweldig daar, kart liep echt super, geen probleempjes gehad, op spierpijn en wat blauwe plekken na dan...
Gr. J.
|
|
Omhoog |
|
|
kege
|
Geplaatst: di jun 20, 2006 9:37 am |
|
Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm Berichten: 236 Woonplaats: sint maria lierde
|
ja op die plaatsen komt er na een tijd wat eelt en dan voel je er helemaal niets meer van
_________________ Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: vr dec 01, 2006 3:42 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
ik heb nog een rotax max te koop misschien dat iemand intresse heeft.
mvg Bobby
Omhoog |
|
|