Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 3:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
geen idee wat alles heeft gekost tot nu toe, hou ik maar niet bij 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 4:31 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Rustig aan beire.. Er bestaat ook zoiets als.. Niet gelijk dure kart kopen omdat je niet weet of je nog lang blijft karten OF je hebt er 0,0 verstand van.. en je valt voor de verkoop truukjes (bij mij niet het geval).

en ik vind het een beetje gewaagd van je om mij te gaan beschuldigen dat ik het niet eerlijk hou..

mensen die te snel oordelen maken niet snel vrienden


Hey RV, je hebt volledig gelijk dat je zo reageerde, eigenlijk was het mijn bedoeling om eerst aan SM te schrijven dat ik zijn prijsopgave toch wel erg overdreven vond en dat die van jou met de beschrijving van hetgeen er stuk was mij eerlijker overkwam. Maar ik was blijkbaar vergeten om het gedeelte dat aan jou gericht was bij mijn posting te plaatsen. :oops:
Mijn excuses.

En zoals jij het schreef gebeurd het meestal, iemand koopt een 2-takt kart en denkt dan dat daar de kous mee af is. Na de eerste poging merken ze dat er toch wat meer bij komt kijken -> carbu terdege afstellen met de nodige kosten (vastloper) tot gevolg enz.

Maar er word hier ook nog de rekening gemaakt in verband met bandjes en dergelijke en dat was niet de bedoeling want SM schreef:
Citaat:
Dus.......wat was jou deal?
Voor hoeveel heb je je kart gekocht + eventueel reparaties?

Als je dan alleen de reparaties rekent wat dus niet het normale onderhoud, bandjes, smeermiddelen, benzineverbruik en dergelijke bevat lijkt mijns inziens 6200€ wel echt héél veel. Als je er nadien dan ineens een pak geld afdoet laat je zo al merken dat je niet echt je rekening gemaakt hebt maar zomaar wat post.

No hard feelings maar om toekomstige karters die hier degelijke info komen zoeken niet af te schrikken moet je wel dingen posten die juist zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik weet het eigenlijk alleen nog van mijn promo, die heb ik in 2002 gekocht bij van der Spoel voor 2200 euro. Heb er daarna een accu voor de starter bij moeten kopen van 70 euro (en moet er nu dus weer eentje kopen), en een labtimer van 200-300 euro.
Meer aanschaf en reparaties waren er tot nogtoe niet, slijtage onderdelen heb ik hier natuurlijk niet bij gerekend.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 9:12 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb de mijn eook voor 2200 gekocht en hij is daarna 3 keer kapot gelopen maar ik heb drie keer niet veel meer dan wat lagertjes en een zuigertje en een nikasil wandje meoten afrekenen die laatste was overigens best prijzig


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 9:47 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
ik heb de mijne gespaard met air-miles

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Mijn Deal
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 2:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 21, 2005 4:13 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Valkenswaard
Heb mijn frame; KK-Challenge MK1 gekocht van een hele goeie vriend van mij die al jaren rijd. Hij had um gekocht vanwege het blok wat erop zat. Met het frame was letterlijk en écht maar hooguit 10 rondjes gereden, zaten nog nauwlijks krassen aan de onderzijde (Is na 4 daagjes plezier maken al wel weer anders....;)).
Bij het frame zat ook inbegrepen: Setjes reservebanden, setje regenbanden (niet dat ik ga rijden als het regent...maar toch;)), pitcar, aanhanger.
Daarna kwam het blok; Rotax Max 125FR sr. Was nog orgineel en verzegeld van fabriek af. Is schijnbaar met 'oud' binnenwerk. Wat schijnbaar betekend dat alle tandwieltjes nog van metaal zijn ipv plastic. Is laatst wel gereviseerd en was ook wel nodig, koppeling was een beetje vettig geworden.
Dit samen (frame en blok) kostte me €2250,-

Daarbij natuurlijk nog gereedschap moeten kopen en smeermiddeltjes en schoonmaakmiddeltjes ed. Maar dat gaat van de wekelijkse overuurtjes ;).

Ik heb het geluk dat mijn broer doet motercrossen dus een compressor was al aanwezig in de garage....

Laatste aankoop moet ik nog ophalen; verstelbare fusee's en Alfano met rondetijden, toerenteller, motortemp enz. Dit kon ik samen kopen voor slechts € 275,-

Dus denk eerlijk gezegd dat ik geen slechte deals heb gesloten om lekker receatief tekeer te kunnen gaan!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 8:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
mooie deal vor zo'n kart!!! :D ziet er heel mooi uit en zeker voor dat geld :LL :LL!!! ik hoop je een ker te zien op de kartbaan :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 1:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
''Laatste aankoop moet ik nog ophalen; verstelbare fusee's en Alfano met rondetijden, toerenteller, motortemp enz. Dit kon ik samen kopen voor slechts € 275,- '''

Mooie deal

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 2:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 21, 2005 4:13 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Valkenswaard
Is van de broer van de desbetreffende vriend van mij. Hij stop met karten en gaat alleen nog maar sleutelen. Is een hele goeie monteur....heeft mij al volop geholpen.
Ben nu 3 maanden bezig maar gaat elke keer weer beter, dus.....

_________________
Wer bremmst, verliert......


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David