Auteur |
Bericht |
Ron88
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 5:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
De enige nutvolle tip die ik je kan geven is: Je voeten laten spreken en hier niet doen of je de nieuwe Schumacher bent!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 5:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik zou ook wel graag de gouden tip willen hebben voor Berghem, maar ik denk gewoon dat niemand die voor me heeft.
De meest nuttige zijn al genoemd, veel rijden, zo nu en dan naar anderen kijken (ook als ze niet sneller zijn).
Vrees dat er niet meer tips zijn voor je, ook al zouden we dat best willen (it never hurts to help zoals Eek the Cat altijd zei).
Overigens denk ik dat je weinig tips nodig hebt, want zo te zien lukt het ook zo al best aardig
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 6:04 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
thx
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:07 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik denk dat jij je chassis anders af moet gaan stellen, of spelen met de stijfheid en/of breedte van de kart, probeer andere bandenspanningen enz, wel alles 1 voor 1 natuurlijk. maar het moet nog zeker 2 seconden harder kunnen, zelfs bijna 3 dus het moet kunnen!
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:19 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
volgens mij zijn de bandenspanning in de zomer het beste 0,7 voor en 0,9 achter
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:20 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
zo zet ik ze tenminste altijd
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:27 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ligt helemaal aan welke banden je rijd
ik heb ooits is op 0,5 of 0,6 moeten rijden
anders gingen ze branden
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:34 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
whahah das zwaar ($#&@*)
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je echt zachte banden gaat rijden zal je toch ergens op die spanging uitkomen
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 7:56 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik ken Ek rijders die links met 0.45 en rechts met 0.48 rijden, dus alles is mogelijk en niets is raar!
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: do mei 04, 2006 11:51 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
we kunnen het een beetje moeilijk beoordelen.. we weten niet hoe je rijd..
we weten niet wat je al Goed doet of wat je nog beter zou kunnen doen.. Mijn advies is Veeel rijden!..
@ fart : Ik wist niet dat het zoo extreem was bij ek ! Kwa afstellen..
echt niet normaal.
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: vr mei 05, 2006 9:24 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: we kunnen het een beetje moeilijk beoordelen.. we weten niet hoe je rijd.. we weten niet wat je al Goed doet of wat je nog beter zou kunnen doen.. Mijn advies is Veeel rijden!..
@ fart : Ik wist niet dat het zoo extreem was bij ek ! Kwa afstellen.. echt niet normaal.
Op het EK zit dan ook wel dé top van rijders natuurlijk.
Maar het is toch niet meer dan normaal dat je bandenspanning niet op elke band hetzelfde is, gewoonlijk zorg je er minstens voor dat de banden na een stint (10 of 15 min. naargelang het type race) rondom dezelfde druk hebben. De simpelste manier is na het binnenkomen de druk nazien en direkt bijregelen. De volgende keer dat je vertrekt zullen je banden rondom een andere druk hebben staan.
Naargelang het circuit/rijstijl zal je merken dat je (bij koude bandjes) links vooraan minder druk zal hebben dan rechts achteraan. Ik ga er dan wel vanuit dat je op een rechtsdraaiend circuit met redelijke grip aan het rijden bent.
Om je grip te regelen kan je ook nog eens het verschil in druk tussen vooraan en achteraan aanpassen.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr mei 05, 2006 5:35 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
SM,
Ik wil hier toch even op reageren.....
Als jij niet tegen )opbouwend) kritiek kan, dan ben ik bang dat je heel
goed moet bedenken WAT je gaat schrijven, voordat je het hier post.
Vergeet niet dat er behoorlijk wat rijders hier zijn die veel ouder zijn als
jij en die ook een hoop meer ervaring hebben.
Niemand wil jou voorzien van slechte info, en je zeker niet afzeiken, echter,
bedankt wel even welke vragen je stelt om dit soort reacties te voorkomen.
Je kan/zal het best wel goed bedoelen, maar als het hier verkeerd overkomt,
dan kan je wel is reacties krijgen waar jij weer niet op zit te wachten.
Kortom: gewoon lekker rondlezen, op vragen staat zeker geen doodstraf
en neem van mij aan dat je op de baan veel meer info kan vergaren
dan hier op het forum.
HOE jij beter kan rijden...
Ja, dat is gewoon niet hier uit te leggen, dat hangt van heel veel factoren af
en dat moet je echt op de baan doen.
Wat ik goed/beter vind.... wil nog niet zeggen dat het bij jou ook goed is.
Ik hoop dat je mijn pleidooi begrijpt en dat we vanaf nu weer lekker gzellig
kunnen doorgaan.
Bedankt alvast voor je begrip...
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|