Auteur |
Bericht |
doopie
|
Geplaatst: do maart 30, 2006 2:01 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 22, 2006 2:52 am Berichten: 21 Woonplaats: Den Haag
|
Weet niet op dit topic hier goed staat.
Maar ik wou graag willen weten hoe je leert zo constant mogelijk te rijden.
hebben jullie daar trucjes voor of iets dergelijks?
Laatst bijgewerkt door doopie op do maart 30, 2006 2:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: do maart 30, 2006 2:08 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
ik let voor de bocht op waar me rempunt is.. onthou dat door dingen naast de baan..
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
davie
|
Geplaatst: do maart 30, 2006 2:45 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 04, 2005 1:10 pm Berichten: 68
|
meters maken
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: do maart 30, 2006 5:05 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
idd. veel rijden denk ik en proberen zo weinig mogelijk fouten te maken, maar dat zul je toch wel proberen denk ik
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do maart 30, 2006 6:55 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
of je moet Cruise Control aanschaffen op de Kart..... daar rij je dan ook
constant mee....
Sorry... geintje.
Veel rijden en dat is per baan dan weer effe anders... kortom: oefening baart kunst !
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
bhpmaniac
|
Geplaatst: vr maart 31, 2006 8:14 am |
|
|
Klinkt misschien dom, maar alles elke keer opschrijven is ook niet verkeerd.
Er wordt bij teams toch ook verwacht dat de monteurs altijd de afstelling met resultaten noteren? Waarom zou je dat als rijder ook niet doen met je rempunten, waar op het gas, enz.
Je onthoud het beter, op verschillende banen, en je leert meer na te denken over je rijstijl. Dit wordt in alle takken van racen wel gedaan volgens mij.
|
|
Omhoog |
|
|
stephan
|
Geplaatst: vr maart 31, 2006 10:01 am |
|
Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm Berichten: 479 Woonplaats: Leeuwarden
|
daar heb je gelijk in, ik zelf op mijn kart een datalog system, dat deelt de baan in stukken, geeft aan waarneer je remt, gasgeeft, insturen, snelheid en al die andere dingen. ik vindt het een top ding na een dag schrijf ik alle gegevens op in mijn laptop en haal de info uit de logger en ga bekijken waar ik het goed en waar het sneller kan!
_________________ een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.
|
|
Omhoog |
|
|
bhpmaniac
|
Geplaatst: vr maart 31, 2006 3:28 pm |
|
|
Een Datalogger is natuurlijk helemaal super ja
Heb eens bij Robbert Teggelove over de schouder meegekeken bij het Dobla-team. Die werken met Aim My-Chron 3 Extreme's. Was echt superhandig ja, de baan in stukken verdelen, zien wat je daar precies deed, hoe hard je gaat, gasstand enz. En ook nog eens je theoretische snelste ronde, waar hij al je snelste splittijden pakt, en dus in principe je snelste ronde berekend.
Maare, nu ik er over nadenk, dan nog; je moet ook voor jezelf, onder het rijden, weten waar al je herkenningspunten ed liggen, en dat koppelen aan je data.
Maare, ook gewoon veeeeel rijden natuurlijk
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: vr maart 31, 2006 9:56 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
jah heel handig trouwens als je een bepaalde bandenstapel als rempunt hebt gekozen en ze die dan opeens weg hebben gehaald
had ik dus laatst een keer
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: za apr 01, 2006 9:46 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: jah heel handig trouwens als je een bepaalde bandenstapel als rempunt hebt gekozen en ze die dan opeens weg hebben gehaald had ik dus laatst een keer
In mariembourg (outdoor) ligt er aan de pits al jaren een bandenstapel, sommige piloten vonden er niets leuker aan dan als het de dagen ervoor geregend had bij het binnekomen van de pits het laatste stukje dat ze nog moesten afremmen te doen door middel van het aandrukken van die banden met hun neus. Dan kletste het water in het rond. Tot die keer dat ze een randje beton in die banden gegoten hadden tegen het steeds weer verschuiven van die bandenstapels.
Het leukste dat ik in verband met het onthouden van bepaalde punten kan herinneren was tijdens de testdagen van Bridgestone op het cuircuit van Jerez. Een vriend van me was daar voor een motormagazine en het was de bedoeling dat er meerdere motorfietsen tegelijkertijd op de baan waren met steeds wisselende piloten. Die kerel focussen zich ook op bepaalde punten om te remmen of in te sturen. Er was onder andere ook een Japanse journalist die mee gekomen was en na de middagpauze ging hij als 2de op de motor. Aangezien hij in de late voormiddag al een hele tijd gereden had en de motor die hij overnam goed warmgereden was ging die bijna direkt volgas het circuit op. Bij 1 van de laatste bochtencombinaties ging er wat mis, hij miste duidelijk zijn zijn instuurpunt. Toen ze hem vroegen wat het probleem was zei hij dat de kei die net naast de baan lag op een bepaalde plek waarschijnijk ineens weg was.
Bleek nadien dat iemand van de baanposten daar geen kei maar wel een schildpad gevonden had. Blijkbaar kon dat beest tijdens de 2 uur durende middag pauze toch wat afstand afleggen...
Het leek ma lange tijd zo'n broodje aap verhaal maar toen ze een paar jaar geleden een kwisvraag deden met drie verhalen en de abbonees het enige juiste verhaal er moesten uithalen en dit erbij zat was ik wel benieuwd. Het bleek dus inderdaad wel waar te zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: za apr 01, 2006 9:59 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Even serieus nu: het onthouden van rem en instuurpunten is altijd goed, tijdens het "leren" van een circuit kan je al veel leren van een snelle piloot die voor je rijdt. Ben je op jezelf aangewezen dan kan je best punt per punt werken: rij het hele parcours steeds op dezelfde manier af en focus je telkens op 1 rem/instuurpunt tegelijk. Merk je dat je tijden niet meer verbeteren blijf dan dat punt op de voor jou beste manier nemen en focus je op een ander punt om te verbeteren. Denk er wel aan dat een bocht die je anders neemt ook steeds invloed zal hebben op je volgende punt, ook al ligt er tussen beiden een lang recht stuk. In sommige bochtencombinaties moet je soms de eerste bocht opofferen (trager nemen) om sneller uit de volgende te komen waardoor je in de hele combinatie toch winst boekt.
En het belangrijkste, veel oefenen en beseffen dat een circuitkarakteristiek soms veranderd met het weer of als er de laatste tijd veel op gereden is.
succes!
|
|
Omhoog |
|
|
CRGracer
|
Geplaatst: di apr 04, 2006 6:56 am |
|
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 7:39 pm Berichten: 40 Woonplaats: Voerendaal
|
Gewoon rijden de rest kom later!
|
|
Omhoog |
|
|
doopie
|
Geplaatst: di apr 04, 2006 8:34 am |
|
Geregistreerd: wo maart 22, 2006 2:52 am Berichten: 21 Woonplaats: Den Haag
|
ja dat begrijp ik maar als je iets verkeerd leert blijf je het altijd fout doen
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: di apr 04, 2006 1:40 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: ja dat begrijp ik maar als je iets verkeerd leert blijf je het altijd fout doen
Inderdaad, ik ben pas op latere leeftijd beginnen karten en heb het bijna allemaal zelf moeten leren. Gelukkig deed ik het niet zo slecht maar ik denk dat ik mits de juiste begeleiding toch nog beter kon. De reden waarom ik dit denk is dat mijn echtgenote me vorig jaar een paar begeleidingsdagen kado gedaan heeft. Ik moest dus niets aan mijn kart doen, dat werd gedaan door een mecanieker én diezelfde kerel heeft me wat simpele dingen aangeleerd die me toch nog net wat extra gaven. Het is natuurlijk wel zo dat je sommige slechte dingen na + 10 jaar zelf je plan trekken niet zomaar afleert -> eens ingebakken haal je die er moeilijk terug uit.
|
|
Omhoog |
|
|