Auteur |
Bericht |
mic-x
|
Geplaatst: vr sep 23, 2005 8:48 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 8:42 pm Berichten: 10
|
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en ik ga van start met direct een vraag:
Ik ben bezig met een zelfbouwproject waar ik in de clinch lig met de tandwielen en verhoudingen enzo.
*op de motor zit een centrifugaalkoppeling met een 13 tands tandwiel en dit moet de as aan gaan drijven. Wat voor soort tandwiel moet ik minimaal op de as plaatsen? ik kan aan een 51 tands exemplaar komen die op de as past, en het betreft hier een normale bromfietsketting (dus niet met tanden die dicht op elkaar staan)
*het te torsen gewicht is circa 60 kilo, exclusief de persoon die er in rijd uiteraard
*de motor is een 1,5 PK 75cc viertakt met een maximumvermogen van 4500TPM
* de wielmaat is 8"
mijn vraag is vervolgens of ik weg kan rijden met deze tandwielverhouding of dat er nog een groter tandwiel op de as moet (lastig te verkrijgen!)
alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr sep 23, 2005 9:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi mic-x, welkom op het Kartforum.
Ehh 13-51 is een behoorlijk zware tandwielverhouding. Op mijn viertakt rij ik met 11-48, en die draait 8000 touren, en heeft iets meer dan 1,5 PK. Nu is de vraag niet of je er op het circuit goed mee wegkomt, maar of ie uberhaupt van zijn plek komt. Ik denk van wel, maar niet van harte
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: vr sep 23, 2005 9:17 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
je kunt beter een tandwiel maat 80 a 85 nemen en een 11 tands voor ofzo
en dan is het nog de vraag of ie goed van z'n plek afkomt
want 1,5 pk is idd niet echt veel
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
mic-x
|
Geplaatst: zo nov 27, 2005 3:20 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 8:42 pm Berichten: 10
|
ben geslaagd is geworden 1:7,9 ofwel 12-95 nu zal ie het tenminste doen...
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo nov 27, 2005 3:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hee we zijn natuurlijk wel benieuwd naar waar je allemaal mee bezig bent
Je avatar is leuk maar verklapt maar weinig, heb je wat meer info voor ons?
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: wo nov 30, 2005 6:36 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
foto's
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
mic-x
|
Geplaatst: vr maart 17, 2006 9:12 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 8:42 pm Berichten: 10
|
een heropening:
Ik ben ondertussen een heel andere kant op gegaan:
ik ben van blan een 110cc 4-versnellings hondablok te nemen met als tandwielverhouding 14-21 .
nu zag ik dat van schakelkarts de gemiddelde verhouding zo 15-25 is (dus een vertraging van 1,6) is dit over het algemeen voldoende? ik zou komen op een vertraging krijgen van 1,5. (en ben er niet gerust op dat het ding het nu wél doet)
wie helpt mij uit de brand?
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: za maart 18, 2006 4:25 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
schakelkarts hebben tussen de 30 en 45 pk.. (met een verhouding van 15-25). weet niet hoeveel pk je 110 cc 4 versn. honda blok heeft?.. en weet ook niet of je Over de 100kmp/uur wilt ?
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
mic-x
|
Geplaatst: za maart 18, 2006 4:36 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 8:42 pm Berichten: 10
|
5,6PK
|
|
Omhoog |
|
|