Auteur |
Bericht |
Roteg
|
Geplaatst: vr maart 10, 2006 11:33 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2004 7:56 pm Berichten: 7 Woonplaats: Zwolle
|
Korte levensduur ketting en tandwielen?? Gebruik de Profi Laser uitlijner!
-Minimale wrijving -Minimaal vermogensverlies -Minimale slijtage -Maximale levensduur ketting en tandwielen -Rechte montage achterwiel
De Profi Laser is een absolute ‘must’ voor iedereen die te maken heeft met het uitlijnen van ketting/ tandwiel- of tandriemoverbrengingen.
Slecht uitgelijnde tandwielen zorgen voor: - overmatige tandwiel en ketting slijtage; - daardoor hogere onderhoudskosten; - vermogensverlies;
Dit betaalbare stuk gereedschap maakt het voor elke monteur mogelijk om snel en bekwaam een achterwiel te monteren met een perfect uitgelijnde ketting.
De Profi Laser is ook geschikt voor het uitlijnen van tandriemoverbrengingen.
Voor slechts € 69,- incl. BTW gaan uw ketting en tandwielen langer mee. Kijk voor meer informatie of om te bestellen, in de webshop van www.roteg.nl Bellen of e-mailen kan natuurlijk ook.
|
|
Omhoog |
|
|
bhpmaniac
|
Geplaatst: ma maart 13, 2006 12:12 pm |
|
|
Iemand hier ervaringen mee? Lijkt me wel een handig dingetje, ook voor mn motor (en mn fiets natuurlijk ).
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma maart 13, 2006 7:46 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Erg makkelijk kan ik je wel vertellen....... en heel spaart een hoop kettingen
en tandwielen. (op het moment dat de uitlijning niet goed is uiteraard)
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma maart 13, 2006 8:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik doe het altijd op het oog en/of met een stuk ijzer, werkt ook wel, maar dit lijkt me gemakkelijker.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma maart 13, 2006 8:22 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Ik heb een haar-lineaal gekocht voor ongeveer 20 euro, dit werkt net zo precies! Als bij zo'n laser je motor scheef op de steunen staat dan zie je het volgens mij niet. Wel een leuk speeltje natuurlijk!
gr. Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
bhpmaniac
|
Geplaatst: di maart 14, 2006 9:25 am |
|
|
Ik vind altijd dat als je op het oog uitlijnt, je altijd zit te twijfelen en te wikken en te wegen of je de boel nou wel écht recht hebt of niet.
Misschien dat ik het maar es uit moet proberen.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di maart 14, 2006 4:48 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik vind het zwaar overbodig, je kunt het op het oog doen hoor, je achtertandwiel niet helemaal vast zetten en draaien aan het achterwiel, je kunt dan aan de ketting zien of je ruimte aan beide zijden van het tandwiel hebt.
Tis natuurlijk wel makkelijk dat zal ik niet zeggen.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di maart 14, 2006 5:20 pm |
|
|
@fart: jij gebruikt een 1/2 duims ketting bij een 1/4 ketting is de uitlijning wel iets belangrijker!
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di maart 14, 2006 5:21 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Das ook weer zo! Succes
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di maart 14, 2006 5:47 pm |
|
|
tevens zijn kleinere tandwielen makkelijker in lijn te zetten dan grote! heb jij geluk fart!
|
|
Omhoog |
|
|