Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 9:19 pm 
Hello,

Pi Karting has developped a new digital ignition "Plug & Play" for Rotax Max Kart engine. Indeed, our new adaptable ignition is fully digital, and include a map cartography specialy adapted for the Rotax Max Kart engine with a higher level of performance.
Our ignition is assembled directly on the origin harness without any modifications !!!

Rev limiter at 15 000 RPM !!!!
Torque improved .
Power improved .
Easy start .
For more informations, you can visit us at:

http://www.pi-karting.com/site/rotax-max-e.php

Best regards,

Andre


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 9:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
he thats cool!

but it can not be jused in de rotax max challenge, i think?

nice products on your site! a polini 165cc kit, special reed valves (are the also for rotax max?) and big carberator!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Was een tijdje geleden dit artikel tegengekomen. Er is wel het een en ander verkrijgbaar wat ontsteking betreft voor de max. De vraag is inderdaad of je er wel mee mag racen, dacht dat de ontsteking origineel moest zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 10:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Is dat niet illegaal?

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 11:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Chrono schreef:
Ontsteking systeem:
DENSO digitale accu ontsteking (variabel)
Geen modificaties nodig of mogelijk. Wedstrijd officials hebben de mogelijkheid om wanneer dan ook de bobine’s bij
een rijder te wisselen. Verstrekt door de organisatie.
Het huis van de bobine moet voorzien zijn van de letters DENSO en cijfers 129000.
De stekker aansluiting van de bobine moet voorzien zijn van 3 pinnetjes.


NAB schreef:
ontsteking: zoals door de fabrikant bij de motor geleverd

Opvallend is dat deze zin wel bij de 125cc automaat klasse staat, maar niet bij de Rotax Max klasse.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 11:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Volgens mij mag je in geen enkele klasse een variabele ontsteking hebben.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 11:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das in de regelementen die op het net staan niet altijd terug te vinden. Het wordt nogal eens vergeten te beschrijven.
Overigens zijn er 2 soorten variabele ontsteking, die waarbij je de curve tijdens het rijden kunt veranderen, en die waarbij dat niet gaat.
Bij de laatste moet je dus voor het rijden een curve inprogrammeren, en das in principe niet anders als een andere ontsteking met door de leverancier voorgeprogrammeerde curve (zoals beschreven door fr125) kopen en monteren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2006 7:20 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik geloof dat de crossers dit standaart op hun motor hebben variabele onteking (weet het niet zeker)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: More informations!!!
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2006 11:42 pm 
This product is just authorized for the traning, not for Rotax Max Challenge!
Concerning the engine full speed, you always can under this value...
Yes the rev limiter is higher, but there is also an improve of power and torque on the curve, especially in the range between 11000 & 13000 rpm where the original engine is hesitating.
There is already more than 2 days of several test on Bench test, and One day of use at 14880 rpm on short track without any problem.
The engine accept the high rev without problems, moreover he has a balance shaft.
The engine may run with a main jet between 160 to 165 (depending of the Temp).
regards,


Andre


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2006 9:33 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Hey Joris, de crossmotors hebben dat inderdaad. Net zoals de andere motoren, zowel de 2- als 4-takters.

Eigenlijk zou elke motor dat moeten hebben omdat een variabele ontsteking ervoor zorgt dat je motor op elk toerental beter loopt.

De reden dat er op bijvoorbeeld een kartmotor zo geen systeem zit is dat er ten tijde van het opkomen van die dingen gewoonweg geen variabele onstekingen op gemonteerd werden. Het was toen gewoon de bedoeling om veel lol te beleven met een simpel geconstrueerde motor. Het monteren van een variabele ontsteking was dus wel mogelijk maar toen bestonden er enkel nog maar de mechanische systemen. Dat was dan een extra stuk dat moest gemonteerd/demonteerd/afgeregeld worden en zodoende de prijs opdreef maar het was ook een extra onderdeel dat stuk kon gaan natuurlijk.

Toen de kartsport na een tijdje gereglementeerd werd is dit gebeurd naar aanleiding van de meest gangbare (bestaande) motortypes.

Ondertussen is in het verloop der jaren de electronica zo ingeburgerd geraakt dat er nu tal van variabele onstekingssytemen bestaan die eigenlijk simpel te monteren zijn, maar ik vermoed niet dat de FIA/CIK of een andere organsatie die nu ineens gaat toelaten. Anders wordt het als er een constructeur een type motor uitbrengt met het oog daar een eigen cup voor op te starten, ik denk dat de Max uitgebracht is niet alleen met het oog op de recreatieve rijder maar ook om een TAG motor te hebben waar het CIK zijn goedkeuring kon aan hangen. -> geen uitgebreide variabele ontsteking dus.

Het zou trouwens te duur gaan worden want iemand met de nodige kennis en uitrusting zou eigenlijk gewoon voor elk circuit en weerstype een andere mapping kunnen programeren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2006 12:46 pm 
Afbeelding


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David