Auteur |
Bericht |
martijn
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 10:42 pm |
|
|
hey davie,
ik heb geen verschil tussen dun of dikke pennetjes.
de gene die het dichtst bij het blok zit is zilver en die het verst van het blok af zit is zwart.
Enig idee welke voor de hoge en welke voor de lage toeren is?
en wat bedoel jij met die dikke op 35 min??
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 10:47 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De afstelling van de carburateur is per carburateur verschillend, dus je kan niet voor alle dezelfde afstelling gebruiken.
Over het algemeen is de stelschroef die het verst van het blok zit voor de hoge toeren.
Davie zal met 35 min, 35 minuten bedoelen als ware het een klok. Dus iets meer dan een halve slag geopend.
Misschien handig om even te vermelden wat voor carburateur je hebt.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 10:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je het officieel wilt gaan bekijken is 1 min 1/60ste graad dus 35 min is iets meer dan een halve graad maar dit zal hij wel niet bedoelen ik begon zelf altijd op 1 tot 0.75 slag voor de onderuit sproeier maar dit is afhankelijk van carburatuer en weer
|
|
Omhoog |
|
|
martijn
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 11:39 am |
|
|
Hi David,
Ik heb een IBEA carberateur. Kan niet echt een type of iets dergelijks vinden dat vermeld staat op de carberateur.
Is het trouwens ook belangrijk om bij het uitkomen van de bocht even je hand voor het luchtfilter te houden, zodat ie beter oppakt?
Ik moet wel zeggen dat ik 'm onwijs onrustig vond achter. Hij staat al op z'n smalst achter, kan 'm voor nog wel iets breder zetten denk.
|
|
Omhoog |
|
|
davie
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 3:07 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 04, 2005 1:10 pm Berichten: 68
|
met Min bedoel ik minuten jah (iets meer als een halve slag)
en nee niet de hand er voor houden dat is alleen maar voor het choken (je moet dit wel doen aan het einde van een lang recht stuk (b.v emmen)
en over de breedte probeer is 138 cm (is normaal) van buiten kant velg tot buitenkant velg.
over die cabrateurs weet ik niet meer zoveel het is namelijk erg lang geleden dat ik 100cc reed.
ps als je de motor start kan je ook je hand even voor de luchtfilter houden zodat hij iets sneller bezine aan zuigt.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 5:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wel ervoor zorgen dat je vol gas geeft als je choke't want anders choke't ie niks
ibea is een snelle carburateur ik heb er zelf nooit mee gereden maar ze schijnen gevoelig te zijn op de naalden afstellen gaat gewoon op gevoel rijk beginnen dat ie 4 takt en dan rustig armer gaan tot ie door loopt net door lopen is voor de amatuer het beste
zorg er wel voor dat de membraam pomp in goede staat blijft 2 a 3 keer per seizoen vernieuwen van het membraam is geen overbodige luxe laat je carburateurtje ook meteen afpersen (kijken of ie lucht dicht is) dan
carburatuer is een van de belangrijkste onderdelen op een kart duss ben er zuinig op
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 5:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Bij een Ibea staat het typenummer meestal ergens ingegraveerd. Vaak begint het met een L, met daarna een getal.
Heb er zelf een op mijn promo, maar vind em nou niet zo gevoelig wat afstellen betreft. Nu reageert een promo toch al minder gevoelig op de afstelling van de carburateur (heb ik me laten vertellen), dus misschien dat het daardoor komt.
Zal eens nakijken met welke afstelling ik de vorige keer gereden heb.
|
|
Omhoog |
|
|
martijn
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 8:58 pm |
|
|
Helemaal top al die suggesties, kom je tenminste is wat te weten.
Joris ff een vraagje, wat is (of beter gezegd waar zit) een membraan pomp? en hoe kun je testen of ie lucht dicht is?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 9:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het membraam pompje zit bovenop je carburatuertje (is onderdeelvan)
die 6 boutjes (geloof ik) boven op daar zit ie onder onder
voor te kijken of ie dicht is
daar moet je een popof tester voor hebben dat is een druk meter met een pompje en een slangetje ze pompen op diverse plaatsen lucht op en dan kijken ze bij welke druk het membraam popt (pompt) en ze kijken ook meteen hoelang die druk er dan ook op blijft staan (luchtdicht) ik liet dit altijd doen bij de kart shop (kunnen alle kartshops als het goed is) voor een paar tientjes is je carb. dan weer in top conditie
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 10:43 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
en de mengsmering? gelijk aan een crossmotor?
1:50?
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 10:51 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Meestal niet, zelfs crossblokken op karts gebruiken vaak een andere verhouding omdat het blok anders belast wordt.
Meestal ligt de verhouding voor 100cc blokjes tussen de 1:15 en 1:20.
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 10:54 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
oh is maar goed dat je me dat zegt.
bedankt
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|