Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 12:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
van prokart frames weet ik niets, maar voor gewone kart frames geld dat er eigenlijk geen kwalitatief slechte frames worden gemaakt.
Alleen wat is voor jou een kwalitatief goed frame? een frame dat niet roest en heel blijft? of een frame dat ook nog eens snel is!?

Ik vind CRG heel erg goed, maar zeg er wel eerlijk bij dat tony en birel ook goede frames maken. (iedereen zou nou atwoorden met het merk wat zij rijden, dus is niet echt helder) In elk geval heeft CRG een van de beste remsystemen, net als Zanardi.

Maar als je begint hoef je je niet blind te staren op de verschillende merken, ga opzoek naar een leuke kart, en bekijk de uitslagen van wedstrijden, dan kun je zelf uitzoeken welke kart je kiest. Uiteindelijk gaat het erom of je met de kart overweg kunt (kunt afstellen naar jouw rijstijl etc) Dus eigenlijk maakt het weinig uit met welk merk je begint, maar om toch wel zeker van te zijn dat je goed matriaal hebt kun je dus het best een frame kopen van een merk dat wint.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 1:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
winnen ligt aan de rijder het meest wand die bestuurt de kart en geeft gas en remt etc etc , en het ligt er aan hoe die afgestelt is .. :wink:

_________________
Afbeelding
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 1:44 pm 
Ja dat dacht ik ook NR :wink:

Maar dat afstellen zijn daar veel mogelijkheden in?
Of verschilt dat ook weer per kart.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat als ik de kart koop het een Pro-kart moet zijn.

Het heeft weinig onderhoud nodig en dat is wel handig voor 2 studenten en er is een speciale pro kart klasse op het circuit waar wij ons willen vestigen.

Nu nog op zoek naar een nette kart en een mooie prijsopgave maken zodat wij weten waar we aan toe zijn.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 1:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
SkeurijzeR schreef:
Uiteindelijk gaat het erom of je met de kart overweg kunt (kunt afstellen naar jouw rijstijl etc) Dus eigenlijk maakt het weinig uit met welk merk je begint, maar om toch wel zeker van te zijn dat je goed matriaal hebt ........


afstelmogelijkheden verschillen per kart.
Bij de goedkopere chassis kun je eigenlijk alleen paar dingen afstellen als sporing, fuseehoogte spoorbreedte en verder kun je spelen door boutjes los of vast te zetten.
Bij de duurdere frames kun je alles afstellen, sporing, caster, ackerman, stabilisatoren, fuseehoogte, achterashoogte, spoortbreedte en dan nog spelen met de boutjes.
Verder is er natuurlijk bij zowel de goedkope frames als de dure frames de mogelijkheid er om verschillende assen te proberen, en verschillende wielklossen.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 3:51 pm 
Hoeveel uur kan een 4-takt motor van een Pro-Kart ongeveer rijden zonder revisie?
En wat zijn de kosten van zo een revisie?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 5:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als je olie wisselen en kleppen stellen niet meetelt, heeeeel veel uur. Weet echter niet of die blokken na verloop van tijd langzamer worden waardoor wedstrijdrijders ze al eerder laten reviseren.
Heb het vermoeden dat RJ dit wel weet :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2006 10:17 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ik meen ergens bij de 325 uu ongeveer

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 9:55 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
wat ook een goede optie is is een piaggio deze motor heeft zeer veel koppel en heeft weinig onderhoud nodig hier onder ff wat info

Engine type: 4 stroke, liguid cooled
-Timing: SOHC, 2-valve, morse chain driven
-Cubic capacity: 197,8cc
-Bore: 72x48,6mm
-Clutch: Dry sump centrifugal - third external support
-Gear: One speed
-Starter: Electronic - external starter
-Rating: 15 - 20 - 24 HP
-Rpm max: 9.500 rpm
Een losse Piaggio motor: 200cc en standaard 15pk
(is met een kleine verandering naar 20 of zelfs 24 pk te brengen
Een Piaggio motor met een G.P. Racing Frame, opgebouwd en rijklaar.
Geschikt voor de klassen N4T en Open 4-takt.

zou je meer info willen dan kun je contact opnemen met:
Ronny Kleingeerts
06-20268222

hij heeft het volgende nog staan:
G.P. Racing chassis (CRG) met Piaggio € 3395 (helemaal nieuw)
G.P. Racing chassis (CRG) demo chassis 2 uur op gereden, maar motor ook helemaal nieuw € 2995

fotos kun je vinden op:

http://www.freewebs.com/wesleymintjes/

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David