Auteur |
Bericht |
pverbuijs
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 6:19 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 26, 2005 3:33 pm Berichten: 49 Woonplaats: tilburg
|
Natuuurlijk is alles afhankelijk van vele van buiten afhankelijke factoren ,maar zoale wij die voor 99% in strijen rijden en ieder die daar rijdt zijn stabi boven de 15 graden eraf gooit zal dit dus wel ergens mee te maken hebben korte baan stoefheid enz. enz. dus uitproberen en zelf de conclusie trekken blijft nog steeds de beste optie, maar toch bkijf je ergens wel een beetje afhankelijk van basis principes toch?
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 6:21 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Gewoon proberen inderdaad, maar ik weet denk wel zeker dat op een baan als Strijen minder grip is als bijvoorbeeld Berghem of Amsterdam,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 6:25 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
nu ga ik effe een onnozel vraagje stellen wat eigelijk ook per rijder totaal anders is
maar hoe breed hebben jullie de voorkart ongeveer staan
tot nu toe maakt niet uit welk circuit kwam ik uit op +/- 1,5 tot 2,5 ring
echter gisteren zag ik onwijs veel karters op 4 ringen staan
dit doe ik eigelijk alleen maar met regen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 6:26 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Ja, maar die rijders hadden dan klossen op hun voorwielen waarschijnlijk,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 6:29 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ja klopt
maar wanneer jij klossen hebt dan heb jij hem al breder staan zonder ringen dan iemand zonder klossen
toen ik met joost reed stond ie met klossen zonder ringen op 1.10
en zonder klossen met 2,5 ring pas op 1.10
wat ik hiermee wil zeggen, dan heb je hem toch giga breed staan vooraan
of heb ik dat nu mis?
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 6:31 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Al rij je met magnesium velgen, en magnesium klossen voor,
dan heb je minder grip, dus ga je breder staan,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 7:19 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
breder is niet altijd meer grip
als je smaller gaat dat heb je meer het kanteleffect wat je nodig hebt om druk op de buitenste wielen te krijgen
je moet allebij proberen (breder en smaller)
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo aug 28, 2005 7:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik ga ook altijd smaller als ik grip tekort kom totdat ie gaat bokken dan ietje breder en dan ist perfeckt in mijn ogen dan
|
|
Omhoog |
|
|
...::: ROBBERT© :::...
|
Geplaatst: ma aug 29, 2005 8:38 am |
|
|
Ik rij voor meestal tussen de 2 en 3 ringetjes, maar ik heb dan ook klossen en magnesium velgen. Vergeet ook niet dat het verschil in banden veel uit kan maken en zo ook het verschil in karts.
Eigenlijk kun je helemaal niet alleen op de ringetjes letten. Het hangt van meerdere dingen af.
|
|
Omhoog |
|
|
Yamaha Power
|
Geplaatst: ma aug 29, 2005 1:44 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm Berichten: 48
|
Veel mensen denken hier precies van hoe smaller ik vanachter ga hoe meer grip zoals het in theori is, maar in de praktijk is het helemaal anders, een ICC of schakel zal de beste grip hebben als je hem vanachter op 139-140cm zet, en vanvoor ook redelijk breedt, want als je overstuur hebt wil dit niet altijd zeggen dat je te weinig grip vanachter hebt, het kan ook zijn dat je kart te gemakkelijk instuurt ...
ik rij op mijn schakel vanachter op 140cm en vanvoor op 121 cm, breedt dus, maar dan werkt het chassis het best
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma aug 29, 2005 10:09 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Afstellen is voor iedereen gewoon een kwestie van uitproberen, daarmee bouw je vanzelf kennis op over het afstellen van jouw kart. Ik houd zelf geen database bij over het afstellen, maar iedere werkt op z'n eigen manier.
Gr. Roeland
_________________ VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)
|
|
Omhoog |
|
|
Jizzyt
|
Geplaatst: wo dec 07, 2005 3:45 pm |
|
|
121 breed voor? mijn kart staat op 98.5 voor dus dat scheelt nogal niet?
Hoe meten jullie de breedte van de voorkant? dadelijk meet iedereen anders en krijg je nogal rare getallen. Wat ik weet is dat je de voorkant opmeet vanaf het midden van iedere band of doe ik dit nou steeds fout?
mij nieuwe kart staat achter op 140 en voor op 98.5 (vanaf midden band/band), helaas nog niet kunnen rijden met de nieuwe kart en bid iedere dag op een zonnige dag en rond de 10graden.. en dat ik dan vrij heb.......
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: wo dec 07, 2005 3:54 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Jizzyt schreef: Hoe meten jullie de breedte van de voorkant?
Met een meetlint
Wij meten voor van de uiterste zijde links van de velg naar de uiterste zijde rechts van de velg.
Achter steek je je meetlint door de as heen.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: wo dec 07, 2005 5:07 pm |
|
Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm Berichten: 1155
|
helemaal mee eens !
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo dec 07, 2005 10:51 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ik doe het zelfde als FART ...
Achter sta ik op 1.39 mtr en voor sta ik op 1.07mtr.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|