Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2005 2:00 pm 

Tom,

Denk dan ook aan de wat oudere talenten die rondrijden... zoals hierboven als min punt aangekaart wordt.
Dan sla je op beide gebieden een goede slag.

Suc6

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2005 2:14 pm 

Dank Paulo, zal ik zeker doen!!!!

Is ook één van de redenen, waarom we in 2005 de Huurkartraces zijn begonnen op onze racedagen. Helaas bleek ik niet de mensen te hebben om ook instructie te geven, hopelijk volgend jaar wél!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2005 2:15 pm 

Tom,

ik zou dat zelf heel erg graag doen, echter oldenzaal ligt bij mij heel ver weg en dan ga je niet effe er heen.
Ik wil daar wel een keer gaan rijden met mijn Kart of op Emmen (als een 2-takt mag uiteraard)

Thx

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2005 9:20 am 
Ik vind dit een prachtige stimulans voor kinderen om te gaan karten, en als er een paar talenten tussen zitten, dan heb je het nóg mooier voor elkaar.

Maar ik ben het er ook mee eens dat er zo'n talentenjacht voor mensen moet komen zoals ik, want ik wil ook een serieuze carrière starten op vier wielen, en omdat ik nou niet bepaald uit een miljonairsfamilie kom ben ik daar sowieso door gedegradeerd tot student van iets wat ik in dromen dus eigenlijk niét najaag. M.a.w.: zonder geld ben je kansloos, dus zo'n talentenjacht zou bizár goed uitkomen! :P

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2005 9:44 am 

Joshua... ook uit die droom moet ik je helpen. Verschillende programma's die een zogenaamde talentenjacht promoten zijn ook puur op geld uit. Tuurlijk pikken ze er de talentjes uit, maar uiteindelijk zijn het niet je racecompetenties die spreken maar je centjes.

De mensen die het met weinig tot geen geld hebben gered tot de top in de autosport zijn zeer schaars (weet er maar 2, Jaap van Lagen en Stefan de Groot) en die hebben er kei en kei hard voor moeten werken.

Ambieer je wat in de karting? Dan is er wel een kans, de praktijk wijst uit dat je je goed in de picture moet rijden en vervolgens iemand moet vinden die wat in je ziet en in je investeerd. Iemand die het dus leuker vindt jou te zien rijden dan zelf te sturen (en in de kartsport zijn dat er maar weinig)

Maar goed we (ook ik val onder de studenten die zonder centen zo hoog mogelijk probeer te racen) blijven proberen. Uiteraard zal ik de laatste zijn te erkennen dat deze initiatieven, hoewel de kans dat je het daardoor haalt klein zijn, aanzetten tot meer kinderen hun racedroom te verwezelijken en te beginnen met karten!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2005 10:58 am 

Josua,

Recreatief rijden met je eigen kart is voor een hoop mensen óók heel leuk, gecombineerd met af en toe een competititiewedstrijdje, bijv. in een wintercup.

Het ligt er maar aan waarom je wilt karten! Als je rijk wilt worden, moet je de handel ingaan en niet al je tijd steken in autosport, want zoals Rik zegt, de kans dat je zonder geld van jezelf of sponsors na heel veel moeite en afzien nergens racet is groot. Zelfs als je het talent hebt van Michael Schumacher, Jimmy Clark, Juan Manuel Fangio etc is de kans niet erg groot!

je kunt het natuurlijk net zoals het overgrote deel van ons ook gewoon als erg leuke hobby doen en gaan voor de combi van talent, moed, technisch gevoel, afstellen van de kart etc.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2005 11:52 am 

Dat idols idee is erg creatief!

Lijkt me bijzonder leuk als dat uitgevoerd wordt, maar inderdaad zoals RJ zegt, wie betaalt dat? :) Speciale dagen voor de jeugd organiseren is echter heel leuke en belangrijk, en voor de toekomst van bijvoorbeeld een club als de 4-takt Kartclub Twente erg belangrijk. Ik ben wel benieuwd wat voor ideeen dar uitrollen.

Groeten!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2005 3:41 pm 

Mooie actie !

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2005 3:45 pm 

Ik denk niet de de kartclub twente zich moet richten op het scholen van rijders. Men moet zich richten op kwalitatief goede wedstrijden met goede velden, daar leren rijders het meest.

Net als studeren... kunde doe je op door het te doen. Je kunt nog zoveel theoretisch leren, de praktijk leer je het pas... dus racen met die hap.

Wat voor ideeen er uit rollen? Nou wat mij betreft dus het id dat men zich richt op laagdrempelige instap voor de jongste jeugd. Het niveauverschil bijvoorbeeld in de CADET klasse bij de Karting Events, is dusdanig groot dat het wel eens leerzamer voor die jochies zou kunnen zijn eerst te racen in Oldenzaal en daar ervaring op te doen!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2005 12:48 pm 
Als eerste bedankt voor de goede reacties
Mischien is het inderdaad een goed idee om de leeftijds grens naar boven bij te stellen,maar dan komen we met het volgende probleem we hebben nog geen karts voor de senioren en junioren.We zullen als stichting jong race talent wel opzoek gaan noor sponsoren die ons daar in bij willen staan.Als we alles rond kunnen krijgen gaan we er zeker mee aan de slag.Als er iemand van jullie forumlezers is die een goed idee heeft om aan geld te komen om alles te bekostiggen hoor ik het graag.
Natuurlijk willen wij de kartsport optimaal promoten voor alle leeftijden.Maar als je weet hoeveel moeite het ons kost om alleen al dit idee van de grond te krijgen zul je begrijpen dat we alle hulp kunnen gebruiken.
En het staat jullie natuurlijk vrij om een donatie te doen op de rekening van onze stichting,je kunt het zelfs van de belasting afschrijven want het is dan een sckenking aan een goeddoel.
BVD Rob stichting jong race talent

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 6:36 pm 

hebben jullie misschien ook een website??

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 6:48 pm 

www.stichting-jrt.com

JJD - Racing

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2005 6:58 pm 

sorry, niet gezien :S

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 12:06 pm 

leuk dan komen er mischien ook wat meer mensen in de world formula klasse:P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2006 9:09 am 
ik ben net 14 geworden(16 april) mag ik ook nog meedoen?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende