Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 2:25 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Wie kan me adviseren welke bougies geschikt zijn voor
een 125cc Rotax Max motor, bij de onderstaande Temp ??
- koud/fris
- normaal/warm
- zeer warm
Thanks
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 3:52 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
Ik zelf gebruik voor mijn cross NGK B8EG bij koud weer en regen NGK B9EG bij normaal weer en de NGK B10EG bij zeer warm weer , voor een max weet ik het niet zeker maar ik denk dat die allen de NGK8 en de 9 gebruiken,en van een ander merk weet ik het niet want die gebruik ik niet
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 4:31 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Roy,
Bedankt.
Normaal (theoretisch, volgens het boekje) gebruikt een Rotax Max bijna alleen maar:
Denso IW 27 bij 10-15 graden
Denso IW 27 bij 15-20 graden
Denso IW 29 bij 20-25 graden
Denso IW 30 bij 25 graden en hoger
Echter kijk ik naar de vergelijkingstabel, dan geeft deze ook aan:
NKG BR10EG en de BR9EG.
Daar een Denso bougie 17,50 euro /stuk zijn en de NGK maar 8-9 euro,
vraag ik me af of het fout kan gaan als ik overstap op NGK ??
p.s. ben op zoek naar praktijkervaringen (zoals jij die netjes vermeld hierboven) en niet uit het boekje (want die heb ik ook).
Thanks again.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 6:20 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik heb nu de NKG 9 er in zitten
ik moet ook eens een paar verschillende kopen geloof ik
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
Laatst bijgewerkt door peter op za okt 30, 2004 7:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 7:03 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
dat is wel veel beter voor je motor Peter
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 7:10 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ja ik weet het
ik zal eens gaan shoppen binnenkort
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 7:13 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
Trouwens NGK 89: bedoel je niet B9 want van 89 heb ik nog nooit gehoort
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 7:21 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik bedoel de 9
zal het gelijk veranderen
ik had geen zin om de hele type paanduiding in te typen
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: za okt 30, 2004 7:25 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
dan zou ik als het onder de 12C komt een 8 er in doen
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo okt 31, 2004 9:47 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
er ook nog virschil tussen b9 en b9eg
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo okt 31, 2004 9:59 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren,
Waar blijft mijn antwoord ?
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo okt 31, 2004 12:30 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
joris schreef: er ook nog virschil tussen b9 en b9eg
wat dan ?
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: zo okt 31, 2004 12:37 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
nou.. wij MOETEN van de organisatie bij de races met de Denso rijden. Die gebruiken we dan ook met de trainingen, omdat je anders toch een klein verschil hebt in carburateur afstelling.
In het begin reden we in de trainingen ook met de NGK, en opzich zijn die ook gewoon goed. Ik weet alleen niet precies meer welke wanneer...
Nu rijden we met normaal (gemiddeld) weer een Denso IW 27, met regenweer de IW 24 en met warm weer de IW 29.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo okt 31, 2004 12:38 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
bougies met een warmtegraad van 270 tot 300 graden zijn geschikt voor in de regen
bougies met een warmtegraad van 310 tot 340 graden zijn geschikt voor als er met droog weer wordt gereden
dat betekd dus met een NGK B8EG met warm weer en een NKG B9EG voor het koudere weer
kan iemand dit bevestigen voor mij ?
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: zo okt 31, 2004 1:24 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
peter schreef: dat betekd dus met een NGK B8EG met warm weer en een NKG B9EG voor het koudere weer
NEE, bij koud weer heb je een warmere bougie nodig dus in jou en mijn geval een 8 wordt het warmer ca 12/15C dan kun je een 9 gebruiken en als het echt warm is 25C dan doe je er een 10 in, snap je het nu
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|