Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 7:30 am 
Leuk verslag.

En leerzaam ook, zo te lezen. :wink:

Ben er op 6 november ook bij. Ik ken nu de baan en de karts, nu wordt t tijd voor een race. Da's toch weer net ff anders dan je rondjes rijden in je uppie of tussen langzame huurkarts...

Ben benieuwd en heb er zin in.
Moet helaas nog wel 3wkn wachten, want kan niet meer trainen vantevoren. Word nog leuk dus. Kans is groot dat het dan een stukkie kouder is dan nu, dus t is wel mogelijk dat er iemand een keertje achterstevoren komt te staan (mezelf incluis, :wink: ).

Maar nogmaals: heb er zin in!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 9:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Waren leuke races afgelopen zondag idd! Ik vond de keuze de huurkart te splitsen leuk, want zodoende kwam men ook qua niveau beter bij elkaar.

Voor mij in de TKM mixed feelings... Trainde na een warrige training (rode vlag) naar een 2e positie.
Race 1 goede start, kart omgegooid qua setup naar grip voor.... ofwel teveel grip voor. Tijdens de opwarm ronde was dit al duidelijk dus moest mijn slag slaan in de eerste 3 ronden. Na het beter opkomen van het rechte stuk in ronde 2 prikte ik de kart binnendoor in een snelle rechter. Naar mate de race vorderde raakte ik mijn voorsprong kwijt omdat mijn voorbanden verbrandden, toch pakte ik p1 :-)

Race 2, nadat ik een rustige opwarm ronde deed en het veld dicht achter mij hield zodat ik niet lang hoefde te wachten en de banden af zouden koelen, duurde toch het een eeuwigheid voordat men overging tot de start. De Formula TKM's staan er om bekend moeite te hebben met na stationair lopen weg te komen... dus ik voorzichtig aanvoelen of hij nog trok en rustig op het gas en BAM vanaf pole slaat de kart af. Na snel de kart te starten was het gat helaas te groot om te dichten. Maar gelukkig wel de eer gered met de snelste ronde van de dag :-)

Helaas geen forum mensen gesproken of herkend... 1 maal iemand aangesproken waarvan ik vermoedde dat het Vitalogy was :-) Niet dus, maar deze vrolijke man was wel geinteresseerd in dit forum dus wie weet wat promotie verricht.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Ik was er niet omdat ik met CRG in Italie zat,

maar was wel druk in de huurkart klasse dus blijkbaar?!?
hah ik was er niet! ben benieuwd naar de uitslag, er is namelijk nog maar 1 persoon die mij voorbij kan in het klassement!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 10:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 07, 2005 8:59 pm
Berichten: 116
Woonplaats: apeldoorn
hoe was het in Italie?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 11:02 am 
Vitalogy schreef:
Willem, als je er was zie je denk ik ook wel in dat het vandaag geen zin had.


Overigens jammer dat ik je dus gemist heb, heb wel een paar mensen gevraagd, maar dat was je elke keer niet, en van het personeel hoorde ik idd dat je even geweest was (volgens mij terwijl ik zelf aan het rijden was...)
Ik zag dat zondag RJ je ook nog dacht aan te spreken, maar dat hij ook al de verkeerde voor zich had.

Overigens rijd ik zelf in een rood/zwart/wit/grijze Mir-overal, dus wellicht heb je me wel zien rijden :?: In ieder geval weet je nu wie ik ben op 6 november.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 11:19 am 
wat was trouwens de uitslag vd huurkartrace?
(zou ook graag wat rondetijden zien overigens. Ben benieuwd wat er in een race wordt gereden. Al is dat niet helemaal te vergelijken met een heatje in je uppie)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 1:31 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Thijs Doll heeft de huurkartrace gewonnen dus Skeurijzer je hebt best kans dat je inmiddels kampioen bent. :mrgreen:

Qua tijden was het dat Thijs Doll rond de 40,6 reed. Ik reed zelf in de finale race 41,4. Plek 14 reed een lage 42. Als ze dan zeggen dat het 0,3 per tien kg is dan vind ik dat ik tevreden mag zijn. Aan de andere kant heb ik ook eens 41,02 gereden maar dat was in een oefenheat. De andere groep was allemaal 42 en hoger, maar daar moet geen vergelijking mee gemaakt worden. Die waren best fanatiek bezig :mrgreen: maar je zag toch wel dat ze echt moesten wennen aan de baan e.d.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 3:15 pm 
Even een vraagje, eigenlijk een vervolg op de vraag die Vitology al eerder stelde (zie quotes):
Quote Vitalogy:
Bij de Eglem karts dus?
Ik ben heel zwaar en groot 97,5 kg@1m90.
Kan ik daar nog enig voordeel mee halen door de stoel zo ver mogelijk naar achter te zetten?
Quote Paulo27:
Je moet juist met jou gewicht niet zoveel naar achteren zitten.....
bijna het hele gewicht (van jou) komt dan op de achteras te staan,
hierdoor heb je achter wel grip, maar voor des te minder.
Het is bijna niet te doen, maar je zou je gewicht eigenlijk moeten verdelen
over de 4 assen......
Quote RJ:
Enne de beste verdeling (gemiddeld van meerdere kartmerken) is 60% op de achteras en 40% op de vooras. Wat dus betekend dat Vitalogy zo ver naar voren als comfortabel is moet gaan zitten. Dan zit je ongeveer goed.


Ik ben weliswaar vrij lang 1.85, maar daarentegen weer licht (incl. pak en helm hooguit 75kg).
Ik heb de 1e keer gereden zonder te kijken hoe de stoel stond, en daarna 2x met de stoel in de 1 na achterste stand.
Raargenoeg had ik behoorlijk overstuur.
Op 2 plekken lag dat aan mezelf (1e linkerknik, en bij de dubbele linker op het middenstuk). Dus daar moet ik mijn rijstijl wat aanpassen.
Maar in 2 rechterbochten gleed de achterkant toch echt uit zichzelf weg (dacht zelfs even aan een leegloper linksachter...): bij de rechterknik na de 1e hairpin, en bij de volgasbocht bij opkomen rechte stuk. (vooral dat laatste vind ik erg vreemd).
Ik heb het idee dat ik dat toch oplossen moet mbv stoelverplaatsing...
Iemand een idee?

Overigens, tijd tijdens 1e heatje was 41.67, dat moet dus beter, maar biedt perspectief. (lastig overigens, dat je geen laptimer op het stuur hebt, zo heb je geen idee of je ronde beter of slechter is. Dat is wat lastig als je uit moet zoeken hoe je het best met kart en baan kunt omgaan. Misschien een idee??)

Groet, Willem.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 3:45 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Damn 75kg@1m85 :mrgreen:

41,67 is toch een prima tijd. Dat biedt zeker perspectief ja.
De overstuur problemen wat jij nu beschrijft daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. De kart glijdt de ene keer wel wat meer maar dat is meer afhankelijk van de omstandigheden dan de zitpositie. De Eglem huurkarts gaan volgens mij niet hard genoeg daarvoor. Of ik ben gewoon te zwaar kan natuurlijk ook. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 3:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Misschien iets voor een nieuw Topic: Hoe zwaar ben je en hoe lang? Ik ben 1m87 @ 75kg

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 3:54 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Nee doe maar niet want dan ga ik elke week dat topic volspammen dat ik weer wat gewicht ben kwijt geraakt. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
1.76 67 kilo, 70 inclusief uitrusting

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 7:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Zie net bij het checken van de uitslag (staat al wel online op www.kartclubtwente.nl) Dat Stefan wel gewonnen heeft. Dit betekend dat Joost mee moet doen de laatste race om het kampioenschap zeker te stellen... spannend! [web]http://www.brmkart.nl/4kct%202005.htm[/web]

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
ze hebben gvd nog steeds niet mn punten aangepast!

wat is dat nou voor geouwehoor man!
het stond er eerst goed, en plots hebben ze het gewijzigd!
ik had na de vorige race al gemeld dat het niet klopt, en ik zie nu dat het nog niet verbeterd is, vind ik erg slordig!
dus k ga er nu van uit dat het heel spoedig verbeterd gaat worden.

ook kloppen nog steeds de punten van 24jul niet van Virgil vd Vijver!
Ook dit heb ik al 2x gemeld!
ik vind dit erg slordig dat het nu nog niet voor elkaar is!

Tom ik wil je niet afkraken ofzo hoor, en ik vind het ook heel vervelend, maar vind je zelf nou ook niet dat het erg slordig is. dat er fouten gemaakt worden dat is dan nog een keer door de vingers te zien, maar hoeveelste keer is het nou al niet? en nog erger, er word maar weinig mee gedaan! dat vind ik nog het ergste!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2005 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
en laat ze 6 nov nou ook eens keer de zaken rondom de bekers in orde hebben!
ik mis nog steeds het plaatje van de race in juni (p1)
Elke race weer word het vergeten!

En nog de beker van de afgelopen race, (p2)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David