Auteur |
Bericht |
Rutt
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 11:53 am |
|
|
Hallo .
Ben een jongen van 25 jaar,ben woonachtig in de provincie Drenthe.
Wil graag gaan beginnen in de kartsport,maar moet me er nog wel goed in verdiepen.
Het mooiste lijkt mij om op racecircuit te rijden in de 250 cc klasse,maar kan daar niet veel info over krijgen.
Had ook al ff op KNAF gekeken,maar zag dat ik ook een licentie nodig had.
Maar jullie kunnen mij er vast van alles over vertellen.
Nou ik zal het forum eens ff doorspitten.
Groetjes Rutt
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 4:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Rutt, welkom op het Kartforum!
Voor het rijden op echte circuits in de 250cc klasse zul je wel aardig wat centjes mee moeten nemen aangezien het een internationale klasse is, en de karts een stukje ingewikkelder zijn dan gewone karts.
Heb nu even niet de mogelijkheid om van alles op te zoeken, maar zou zeggen google eens op Superkarts.
|
|
Omhoog |
|
|
Rutt
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 6:04 pm |
|
|
Allereerst wou ik ff zeggen dat het een leerzaam forum is (mijn complimenten)
Maar is de 125 cc 2 takt klasse nu het beste en het voordeligste om te beginnen met karten ??
Maar wel weer gevoeliger voor onderhoud (kan zelf een hoop doen)had ik begrepen.
Hebben jullie nog tips of sites waar ik nog het 1 en ander kan door lezen over een bepaalde klasse.
En natuurlijk de kart zelf,waar zullen jullie voor gaan betreft merk enz,op MP heb ik het 1 en ander bekeken maar zie door de bomen het bos niet meer (misschien vandaag al te veel info in mijn hoofd gepropt)
Greetz
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 6:37 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Rutt,
Welkom op ons gezelige kartforum, hoop dat je heel veel leesplezier hier
mag beleven.
V.w.b. jou vraag.....
Snuffel even rond hier op het forum, daar hebben we al een uitgebreide
topic van aangemaakt.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
little_thumb
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 7:27 pm |
|
Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm Berichten: 209 Woonplaats: Genemuiden
|
Welkom namens mij.
Als je automaat wil is 125cc Rotax Max leuk is voor leuke prijsjse te kopen en je moet om de 30 ongeveer reviseren.
Wil je schakel dan heb je de keus tussen 125cc cross en icc.
Icc is duur in onderhoud maar daar krijg je voor terug een bulte meer pk als je daar een leuke voor zoekt moet je bij fart zijn
Wil je een cross die moet ook om de 20 uur ongeveer gereviseerd worden net als de RM dus maar dan heb je voordeel die is stuk goedkoper dan de icc in onderhoud want die kun je naar de brommer zaak brengen .
Maar 250cc is superkart dat is aardig duur en kun je alleen op assen rijden of heb je ook andere 250cc??????
Naja vragen kun je hier altijd stellen
Greetz Ronald
_________________ Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com
Laatst bijgewerkt door little_thumb op zo okt 02, 2005 7:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 7:39 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Welkom Rutt,
Het belangrijkste is je budget uiteraard. En wat wil je(buiten de 250 cc).
Rotax -max is zeer zeker een goede optie. 100 cc automaat zou ik persoonlijk niet doen(veel revisies ed) ICC(kartblok) is redelijk te betalen mits je er recreatief mee rijd(revisie na ongeveer 10 rijuren) Cross is beter betaalbaar en makkelijker te rijden als een ICC(revisie na ongeveer 20 uren, dus little thumb zit er hier ietsie naast. Geeft niet hoor)
Er zijn overigens wel 250 cc 4 takten in de handel van Yamaha. Alleen die zijn super duur. Deze staat bij Heide/Mulder voor 6700 euri Bouwjaar 2005.
Vraag eerst goed rond en beslis zelf wat er het beste bij je past. Denk er ook aan dat er nog een beetje meer bij komt kijken. Bijv: gereedschap, vervoer aanhanger,stalling evt, pitkarretje, kleding enz.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
little_thumb
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 7:44 pm |
|
|
Heb het verbeterd
Greetz Ronald
_________________ Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 7:49 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Super Thumb! Vergissingen zijn menselijk hè.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
little_thumb
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 7:51 pm |
|
|
Daarom he
Maar echt bij zon cross zit gewoon zon groot voordeel bij en dat is gewoon je gaat naar brommer speciaal zaak en je kunt hem alten reviseren omdat die ook op een brommer zit zon motor
dus daarom zou ik voor cross kiezen als beginner want dan leer je ook gelijk een beetje schakelen en het leren van een schakel rijden met iets minder snelheid
|
|
Omhoog |
|
|
CVE
|
Geplaatst: zo okt 02, 2005 8:27 pm |
|
Geregistreerd: do jul 07, 2005 8:59 pm Berichten: 116 Woonplaats: apeldoorn
|
|
Omhoog |
|
|
Rutt
|
Geplaatst: ma okt 03, 2005 5:51 pm |
|
|
Bedankt voor de tips mensen
Zit nu een beetje te kijken naar de 125 cc Rotax Max.(klasse 03 als ik het goed heb)
Wil toch volgend jaar ermee gaan beginnen,eerst wat trainingen en dan wat wedstrijden (dan kan ik later nog wel kijken voor een snellere klasse)
Wat ik nog vragen wou is:Wat zijn nu de snelheden die bereikt worden met het 125 cc Rotax Max klasse,en hoeveel pk/Nm mag de klasse hebben?
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: ma okt 03, 2005 5:55 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
ik raad je zelf al aan om mss te starten ni een snelle 4takter
questie van de kosten laag te houden.
dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe snel je wilt met die 4takter enzoverder.
de max zoals iedereen hier zegt, ook niet slecht uiteraard!
maar ikzelf raad de 4takt aan
aangezien ook bijna idereen hier start in de 4takt ( belgie :p )
|
Omhoog |
|
|
Rutt
|
Geplaatst: ma okt 03, 2005 6:21 pm |
|
|
Dragon GT schreef: ik raad je zelf al aan om mss te starten ni een snelle 4takter questie van de kosten laag te houden. dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe snel je wilt met die 4takter enzoverder. de max zoals iedereen hier zegt, ook niet slecht uiteraard! maar ikzelf raad de 4takt aan aangezien ook bijna idereen hier start in de 4takt ( belgie :p )
Maar die is kwa aanschaf prijs toch ook een stuk duurder?
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 03, 2005 9:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Rutt,
Ik denk dat je sneller een goede Rotax Max 125cc van bj. 2002 vindt
voor een hele goede prijs, dan een bv. Honda390cc 4-takt van 2002
voor een goede prijs.
Rotax zit je tussen de 2000-2500 euro ongeveer.
Rotax Max geeft ca. 30 pk, en is begrenst op ca. 14.000 toeren.
Een 125cc Rotax Max kan heel hard, maar wat is hard.....??? dat heeft
o.a. te maken met de tandwielverhouding die er op zit, maar als je 100km/h
op een Kart rijdt.... (2,5 cm boven de grond) dan ga je heel erg hard..neem
dat van mij aan.
Met de juiste verhouding kan ie wel rond de 120km/h gaan, maar dat is
helemaal niet belangrijk, de anderen om jou heen met dezelfde kart zullen
qua snelheid echt niet heel veel harder of zachter gaan als jij.
Het gaat om de rondetijden die je kan neerzetten op een baan, daarmee
kan je ongeveer vergelijken waar je kan meerijden. (lees: top-mid of onder)
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: ma okt 03, 2005 10:11 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
Welkom Rutt,
Ik ben ook woonachtig in Drenthe,
Kan je eventueel wel wat wegwijs maken over mogelijkheden in de buurt.
Twee kartbanen in de buurt:
http://www.kcnn.nl/ (€ 100,- per jaar => "elke" wo middag, zat en zo rijden)
http://www.admins-united.nl/pottendijk/
Mijn advies is allereerst goed nadenken (en rondkijken) wat je wilt.
Een goed advies is afhankelijk van vele vragen zoals;
budget, verhouding rijden/sleutelen, wel of niet schakel, planning wat betreft eventueel races rijden, waar wil je rijden, welke begeleiding wil je.. etc etc.
Overigens is de 03-klasse de 125 cc automaat klasse (dus verschillende merken motoren).
Je hebt daarnaast ook nog voor de Rotax-max de verzegelde (motor) klasse Dat is de 19 klasse.
zie ook b.v. : http://www.nab.nu/nfk/
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|