| Auteur | Bericht | 
	
			| Energy 390 | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr sep 30, 2005 4:20 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
 Berichten: 1497
 Woonplaats: Ruurlo
 | 
				
					| Thumper schreef: Nee
 Als je het over takt hebt moet je het geen omwenteling noemen.
 
 Waarom wordt een 2-takt, 2-takt genoemd. Omdat per 2-takt (1 omwenteling)/ 1 arbeid. 2/1 de takt is dus 2-takt
 
 Dus wankel 1 omwenteling (2-takt)/3 arbeid. 2/3-takt.
 
 Laten we ophouden over de takt-discussie. Een wankel heeft helemaal niets met een 2,- of 4-takt te maken. Zoals ze het hierboven al zeiden "het is een rotatie-motor)
 
 Ik heb zo'n kart wankelmotor nog nooit horen lopen. Heeft iemand een filmpje of opname van zo'n motor?
 Jij wilt takt met wankel vergelijken, dat gaat helaas niet omdat wankel geen slagen maken maar omwentelingen. Je kunt dus een 2 of 4 takt motor het beste vergelijk met een wankel als de omwentelingen vergelijkt met de geleverde arbeid("slagen")
 Tweetakt wordt trouwens zo genoemd omdat je voor een arbeidslag 2 zuigerslagen nodig hebt, voor viertakt geld vier slagen voor een arbeidslag._________________
 VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr sep 30, 2005 7:19 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| een wankel heeft gewoon 3 verbrandings kamers "cilinders" daarom verbrand hij drie maal per omwenteling een v10 doet dat 10 maal per omw. 
 maar er zijn gewoon 4 stappen nodig voor een volume een heid te ver branden en bij een 2 takt worden er gewoon 2 bij 2 gecombineerd namelijk inlaat en compressie is een slag en verbranding en uitstoot is er een 4 takt doet de slagen gewoon appart en een wankel doet dat dus ook
 
 dus een een schijfs wankel motor is in principe een drie cilinder 4 takt motor
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Dragon GT | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 12:59 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
 Berichten: 175
 Woonplaats: Aarschot
 | 
				
					| rotary:
 klinkt 4takt, gaat als 2 takt    kan het simpeler    deze  discussie is trouwens al een tijd geleden ook gemaakt in belgie
 ( kartgrid.be) daar zijn ze er ook nog niet uit  
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Energy 390 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 6:20 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
 Berichten: 1497
 Woonplaats: Ruurlo
 | 
				
					| Het grootste nadeel van die wankels blijft toch de db's!!!!
 gr. Roeland
 _________________
 VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| peter | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 8:15 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
 Berichten: 1359
 Woonplaats: Fijnaart
 | 
				
					| geluid kan je wat aan doen 
in de motorsport gebruiken ze een dubbele sportuitlaat
 dus wel de doorlaat van de sportuitlaat maar wel de db's van een normale uitlaat
 ik zal eens een foto zoeken
 _________________Driften kost tijd  , het is alleen zo leuk  
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Dragon GT | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 10:41 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
 Berichten: 175
 Woonplaats: Aarschot
 | 
				
					| tis nogtans een knappe sound dat hij presteert  _________________   Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| David | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 11:46 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
 Berichten: 9713
 Woonplaats: Puttershoek
 | 
				
					| Begint die hoeveeltaktiseenwankelmotornoueigenlijkdiscussie weer opnieuw?
 Iedereen heeft er zijn eigen ideeen over, en de zeer eigenwijzen zullen natuurlijk enkel ruimte laten voor hun eigen opvatting. Discussie overbodig dus    Op een kart zijn het gewoon hele mooie stukjes techniek, en idd erg mooi om te horen.
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Robbifumi | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 1:06 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
 Berichten: 385
 Woonplaats: Drenthe
 | 
				
					| Citaat: klinkt 4takt, gaat als 2 takt  Goed genoeg voor mij      Kijk een beetje rond en je ziet inderdaad steeds weer dezelfde (eindeloze) discussie...
 Het lijkt alsof wij (mensen) een onstuitbare drang hebben om alles in hokjes te moeten kunnen plaatsen.
 Levert wel de nodige technische filosofie op     Wat ik me nou afvroeg is wat voor een laptimer (en/of instelling) je bij een wankel gebruikt i.v.m. "toerental"_________________ *Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Fart | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 01, 2005 3:28 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
 Berichten: 2239
 Woonplaats: Wijchen City
 | 
				
					| Eh de alfano wankel bijvoorbeeld of de AIM rotary _________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Robbifumi | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma okt 03, 2005 1:05 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
 Berichten: 385
 Woonplaats: Drenthe
 | 
				
					| Te bestellen bij de Rotary-club? 
   Citaat: Wat ik me nou afvroeg is wat voor een laptimer (en/of instelling) je bij een wankel gebruikt i.v.m. "toerental" Ben overigens wel echt benieuwd..._________________ *Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| M.Jansen | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 04, 2005 2:01 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
 Berichten: 297
 Woonplaats: Almelo
 | 
				
					| Dag mensen!
 Een wankelmotor is geen 2 en geen 4-takt. Geen van bijde dus. De motor draait volgens een ander wrkingsprincipe dan een 4 of 2 takt motor.
 
 Groeten!
 Maarten Jansen
 _________________
 BRM-Rotax-Max NAB
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Rv | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 23, 2005 1:09 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
 Berichten: 769
 Woonplaats: Utrecht
 | 
				
					| op blz 93 van het boek '' alles over karting '' (dennis van der spoel)
 staan links onder een plaatje van de achterkant van een wankel
 daar staat  bij  ''aan de linker kant een eencilinder viertakt motor gestart met een electrische starter.        apart.. ik vind dat hij moet weten dat het een wankel is en dat je het geen cilinder kan noemen  _________________   ICC Kartracing*
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| David | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 23, 2005 1:17 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
 Berichten: 9713
 Woonplaats: Puttershoek
 | 
				
					| Stuur em een mailtje en eis je geld terug  
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Manders Racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo dec 20, 2006 10:57 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
 Berichten: 512
 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
 | 
				
					| Citaat: de wankel is geen viertakt maar valt denk ik wel onder deze catagorie  een wankel is wel een viertakt motor, maar heeft een totaal ander principe in de vorm van krukas, zuiger en arbeidsslag. (wankel heeft geen zuiger, geen drijfstang; wel een rotor= de zuiger) p.s. dit is een klein voorbeeldje van het verschil
 voor meer info kijk ff op wikipedia.org en zoek naar wankel_________________
 "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Fart | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo dec 20, 2006 11:01 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
 Berichten: 2239
 Woonplaats: Wijchen City
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |