Goedendag,
Onlangs hebben ik en mijn broer onze eerste kart aangeschaft. Het was een opknappertje dus we hebben hem uit elkaar gehaald en weer netjes opgebouwd. (Het blok is een lucht gekoelde 125cc 2 takt van het merk iame en het model vgm K71 komet)
Toen we hem zojuist wouden afstellen had de kart moeite met starten.
Toen hij eenmaal na veel pogingen startte en stationair liep, hoorde je dat hij steeds verder zakte in de toeren en vervolgens uitviel na zo’n 15-20 sec.
Vervolgens startte hij niet of moeizaam.
We hebben van alles geprobeerd om hem goed stationair draaiend te krijgen dmv het verstellen van de carb maar zonder écht resultaat.
De motor had ook best veel backfires toen we het gas vol indrukte toen hij eens liep...
Ik heb het vermoeden dat het probleem in de afstelling van de carb zit, maar op het internet kan ik niet echt vinden wat voor carb het precies is. Het enige wat erop staat is de merknaam “walbro” verder niets iets van een model oid. (zie fotos)
Mijn vraag was of er misschien iemand hier op het forum de carb herkend, of tips heeft voor het vinden van de juiste (basis) afstelling zodat de kart op zn minst stationair blijft lopen en niet uit valt en we verder kunnen met het afstellen.
We begonnen met de afstelling H: ½ slag L: 1 1/4e slag
Link naar fotosAlvast bedankt!